Tren nou, după 20 de ani. Iese miercuri din fabrică. Când ajunge în țară?

Primul tren electric inter-regional din setul celor 37 contractate de Alstom va părăsi miercuri fabrica din Katowice, Polonia, şi va ajunge la Curtici sâmbătă seara.

Este primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani şi după trecerea a 40 de ani de la achiziţia ultimului tren electric.

„Echipa ARF, împreună cu reprezentanţii supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanţa ramei RE-IR1 ARF şi aceasta este gata de plecare spre România. Trenul este programat să ajungă în staţia Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20:00”, a declarat, marţi seara, pentru AGERPRES, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.

El a precizat că trenul va ajunge în România tractat feroviar, iar din Curtici va pleca spre Bucureşti pe 4 decembrie, după finalizarea procedurilor de vămuire şi autorizarea de a circula temporar.

„Testarea începe din 6 decembrie la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a precizat Roşeanu.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

23 de Comentarii

  1. Electroputere nu era suficient de”performantă”așa ca au tăiat-o la fier vechi.Unde mai pui că au scos de acolo cupru, argint și alte alea.Unde naiba-s toți”experții” scoși de pri facultăți, că-mi pare că tot ce mai știe țara sasta să facă sunt vile și blocuri iar astea din urmă, dacă depășesc 4 etaje, musai angajează vreun proiectant și italian și-un corp ingineresc tot de acolo.Românii fac pontajul și se ocupă de aprovizionare și curățenie..

  2. aia de la Craiova or da și șpagă?
    La suedezi, ca vad ca le cumpăra la greu locomotivele și trenurile…

  3. vezi ca nu ereau mitici, erea o sarmulita!
    Poate o mai votezi iarăși…

  4. O tzara de Mitici prosti si hapsini care nu mai are industrie.

  5. Tren nou avem, cale ferată ne mai lipsește…că așa-i la noi,carul e înaintea boilor !

  6. Sibiu Baia Mare 9 ore. Sibiu Timișoara 9 ore 40 minute. Fie cu avionul fie cu trenul nu sunt legături decât din București radial. În 1963 era avion Sibiu Cluj cu legătură Cluj Baia Mare. În schimb din Sibiul, din Timișoara, din Clujul ai legături cu orașe din Germania, Anglia… Tarom și CFR există pentru legături cu Bucureștii. Acum 15 ani erau legături cu toată țara cu autobuze mai ieftin și mai comod decât cu trenul. În declin , pandemia le-a falit. Trenuri personale pe tru românii din România cu opriri inclusiv în Halte sunt istorie din comunismul de tristă amintire. Domnul prim ministr Ciolacu se preocupă de exporturile Ucrainei, de România nu are vreme. Domnul Grindeanu are fix cu autostrada cu Serbia. Cu CFR nu prea se vede. Nesimțirea sceleratului de Băsescu “Mie nu îmi trebuie autostrăzi, eu sunt Președinte zbor cu elicopterul” se perpetuează la cei ce guvernează.

  7. 13,5 milioane euro PE BUCATA:
    -este o Planeta a banditilor si a prostilor,
    toti copiii lu Satan!

  8. Este de ras sa cumperi trenuri de la polonezi cand inainte le fabricai in tara la Arad. Acum aia asambleaza tramvaiele de doi lei care nu mai sunt produse de fritzi fiind depasite. Cand romanii vindeau locomotivele lor facute la EP Craiova in toata lumea, polacii se scobeau inca in nas la acest capitol.

  9. Sa ne bucuram , mai avem ceva industrie in tara care nu a fost distrusa , sau vanduta ; putem fabrica , furci , lopeti , harlete si coase !Candva Romania era pe locul 3 in lume in productia de utilaj petrolifer , tractoarele romanesti U 650. arau pamantul in 4 continente, marele petroliere si mineraliere de 100.000 tdw fabricate la Mangalia aduceau in tara materii prime necesare pentru industria tarii! Astazi nu mai fabricam nimic , tara nu era datoare un cent nimanui, oamenii , care acum slugaresc in tari straine aveau de munca in tara lor, somajul era 0; acum, praful si pulberea, importam si ace si nasturi si cartofi porcesti ! Vorba e, cat o sa mai tina? „Vai de el roman , saracul , Inapoi tot da ca racul!”

  10. DIDOS, confunzi santierul de la Constanta cu cel de la Mangalia.Cand la ordinul lui Ceausescu santierul naval din Constanta a inceput sa se mareasca considerabil pentru a incepe constructia navelor de peste 100 de mii de tdw (la Galati era imposibil pentru ca nu puteau fi scoase pe Dunare la mare) santierul din Mangalia nu conta. Ceausescu (era mereu inconjurat cu specialisti valorosi) mergea in paralel pe obiectivul urias Petromidia si pe viitoarea constructie de mineraliere gigant pentru acei ani (doar cateva tari din lume le produceau iar acestora li s-a alaturat Romania) astfel ca aprovizionarea rafinariei sa fie asigurata de petroliere romanesti. Ca o paranteza, pe unul din acele nave fanion a fost comandant Petrov iar cel mai mare dintre ele (Independenta) s-a scufundat in Bosfor. Toot ce s-a facut in Epoca de Aur a fost bine gandit si planificat. Romania avea ingineri si economisti statisticieni de exceptie.( Un fost student in acei ani la politehnica din Galati)

  11. @ „Câțuvencu”, 28 nov. 2023 la 22:44
    Nimic nou sub Soarili Miticistanului!
    https://www.ziarultimisoara.ro/special/3028-memorandumul-lui-maniu-mai-actual-decat-oricand
    „…Grindeanu are fix cu autostrada cu Serbia” pintru uOltenia lui natală, bre, o face mai „apropiată” di Vest p’într-o cale mai derektă, p’în care evită granița „Schengen” di la unguri, că vameșii ăia răi își tot bagă-nasu’ în probleme cu „fetițe” pintru Cartieru’ Roș’ dîn Amsterdam (că de-aia făcea „Petrov”-Băse’ ȘANTAJ împotriva Olandei, pintru Mondealu’ ot Karakăl,
    https://www.cotidianul.ro/bercea-mondialu-vrea-peste-7-000-de-vagoane-de-la-cfr-marfa/
    p’în Mircică nășicu’ care încasa ȘPĂGILI), ca cele două răpite în Karakăl!
    Iar ceea ce regretă ăștia di mai sus, cu „realizărili” (la Galaț’ ierea o parodie „universitară”, sub Ceașkă șî mai tîrzîu, injunierii di mîncare ieșiț’ d’-acol’ ierea la nivel di pescari amatori pi Dunari, i-am întîlnit în cîteva ocazii și m-a pufnit rîsu’ pintru ce nivel ‘telektual avea’), alea s-au datorat Moskovei – cea care a impus în tot LAGĂRUL SOCIALIST, inclusiv Polonia, „industrializarea socialistă” (sunt povești că rușii s-ar fi împotrivit, șî că meritele ar fi fost ale analfabetului Ceașkă! dacă vezi, AZI, o gară sau un cartier de oraș dîn Ukraina, dîn Rusia sau Bălgarska, crezi că-i filmare dîn Neue Kraljowitza) cu tot cu tarele sistemului – cînd s-a terminat cu dirijismu’ di la Moskova, s-a terminat șî cu Miticistanu’ balkanik, ajuns iar să fie condus di duhu’ fanarihoților di la Bukale, slugi la Înalte Porți……[Rumburak]
    https://www.youtube.com/watch?v=U0yw1eeyOa8

  12. Imi pare rau, m-am dus pe INTERNET si m-am uitat la istoricul Santierului Naval Mangalia ; s-au produs nave cu tonaj intre 65.000 si 100.000tdw.

  13. Imbecilii cu mitici in gura, stiu ca jumatate din guvernele Romaniei din 89 incoace au fost infestate cu ardeleni harnici si gospodari ?

  14. are o logica legatura cu Serbia pt ca unii merg in excursie si in Italia nu-ti toti lesinati dupa Budapesta/occident. Pt ca-s niste zile libere aprox. 500 km pana schimbi peisajul se fac in 7 ore cu autostrazi cu totul parca si acum 30 de ani cam tot atat dura un drum tot de 500 km. Poate si unii de prin Sud ar vrea sa se ”miste”. Am o intrebare naiva:la Craiova se mai fac locomotive, iar la Isalnita ingrasaminte?

  15. in schimb exista M a c a r i s t a n, adica tara ungureasca, aia de le place atat de mult harghielenilor.
    Mai exista si Marius Chicoș (p)Rostogan, opusul fudul, prost si inutil al lui Caragiale, opus lui Mitica.
    Din pacate exista guverne impanate cu harghieleni in punctele-cheie… De 34 ani!

  16. tradarea din 89 este din partea celora ce au vrut sa ramina la putere dupa ce au preluat-o printr-o mare minciuna si manipulare
    la baza romaniei postdecembriste este crima, minciuna si furtul
    nu se poate cladi absolut nimic pe asa fundatie…
    si vedeti si voi ca este asa

  17. Mocane, te ambitionezi sa ramai fraierul forumului. Politehnica galateana a fost 30 de ani unica in Romania prin facultatile si sectiile care erau unicate nationale. Constructiile de nave pretindeau 6 ani de studiu (ca arhitectura si medicina).Sectia de frigotehnie a livrat tarii sute de ingineri, toate intreprinderile de profil din tara fiind opera acestor ingineri scoliti temeinic la Galati. Nu mai vorbim de celebra facultate de industrie alimentara ca si de facultatea de piscicultura, ambele unicate nationale care au scos specialisti foarte apreciati afara.

  18. Insasi conceptia acestui tren, destinat curselor lungi, este o porcarie. Imaginati-va cu e sa stai intepenit in scaunelulala ore intregi, fata sa-ti poti rezema coatele pe ceva. Cat dsepre laudele si frustrarile ardelenesti, nu uitati ca locomotivele s-au fabricat la Craiova, nu in ” ardiaal „. Acolo nu se face decat ” fainosag „.

  19. Sa meargă Ciolacu cu Trenul si cu Iohannis pe Valea Prahovei .

  20. A ajuns Trenul in Gara de Nord ! Îmi place Trenul ! Dar si sa te mai plimbi cu Trenul !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.