Ce ţeapă a luat MAI cu o firmă patronată de fratele lui Sebastian Ghiţă

În Raportul public pe anul 2013 al Curţii de Conturi găsim o situaţie deosebită care se perpetuează din 2009 în urma unui contract încheiat de MAI cu o firmă ce aparţine de fratele lui Sebastian Ghiţă.

Fratele mai mic

În ultimul timp, crezând că jurnaliştii au memoria scurtă sau sunt din acelaşi aluat ca angajaţii săi de la România TV şi site-urile adiacente, prietenul lui Victor Ponta, Sebastian Ghiţă, susţine că nu controlează (prin interpuşi) nicio firmă şi că firme aparţinând rudelor sale nu au afaceri cu statul. Joi a fost dat publicităţii Raportul public pe 2013 al Curţii de conturi şi (nu este o surpriză) găsim una din firmele vedetă ale „imperiului Ghiţă”, 2K Telecom SRL, patronată de Alexandru Ghiţă, fratele lui Sebasian, care a încheiat un contract cu MAI (Ministerul Afacerilor Interne – ca să înţeleagă toată lumea). Acum marea problemă nu este contractul în sine şi suma plătită de MAI (cca 4,5 milioane de euro – sursa Gandul.Info) ci faptul că timp de 5 ani, am intrat în al 6-lea, obiectul prestaţiei celor de la 2K Telekom este nul. Concret, Call-Center-ul instalat de firmă nu funcţionează. Nu spunem noi, ci Curtea de Conturi. Redăm integral constatările Curţii de Conturi privind contractul dintre MAI şi 2K Telecom.

Ce a constatat Curtea de Conturi

Din verificarea derulării contractului de furnizare nr. 601173/16.10.2009 încheiat cu SC 2K TELECOM SRL pentru realizarea sistemului Call Center (reţeaua voce-date din cadrul Centrului de Contact) s-au constatat aspecte care nu respectă principiile

economicităţii, eficacităţii şi eficienţei în utilizarea fondurilor publice, respectiv:

  • la data efectăurii misiunii de audit, sistemul Call Center (reţeaua voce-date din cadrul Centrului de Contact) nu era funcţională, deşi contractul a fost încheiat în data de 16.10.2009, cu o durată iniţială de 26 de luni. Perioada a fost modificată prin 11 acte adiţionale până la data de 31.12.2014;

  • perioada mare de derulare a acestui contract are ca efect uzura morală a echipamentelor şi a soluiţilor software alese, situaţie care generează cheltuieli suplimentare de upgradare;

  • contractul conţine neconcordanţe cu privire la stabilirea perioadei de garanţie, nemenţionându-se ce se întâmplă cu garanţia acordată la livrare pentru echipamentele deja instalate şi care expiră începând cu data de 01.07.2014;

  • prin contract au fost incluse servicii de mentenanţă, garanţie şi suport în valoare de 432 mii lei cu TVA, contrar Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, unde se prevede gratuitatea garanţiei acordate;

  • pe de altă parte, Centrul de Contact este proiectat ca un Call Center – interfaţă unică de acces la informaţii pentru societatea civilă şi nu are ca efect creşterea capacităţii de comunicare în cadrul MAI;

  • din faptul că sistemul Call Center nu este funcţional în prezent, rezult că nu au fost atinse obiectivele generale prevzute în caietul de sarcini, respectiv: dezvoltarea managementului informaţiei la nivelul MAI, care să permită tuturor utilizatorilor abilitaţi accesul la un sistem unic de gestionare a informaţiilor la nivelul instituţiei şi creşterea gradului de satisfacţie a cetăţeanului.

Cine sunt miniștrii sub care s-a derulat contractul

După cum se poate observa, timp de mai bine de 5 ani, nimeni nu s-a sinchisit de faptul că lucrarea celor de la 2K Telecom este nefuncţională şi că practice au fost aruncate 4,5 milioane de europa apa Dâmboviţei. În această perioadă, la conducerea ministerului s-au aflat:

  • Dan Nica (PSD): perioada în care s-a derulat licitaţia

  • Vasile Blaga (PDL): perioada în care s-a încheiat contractul

  • Traian Igaş (PDL): derulare

  • Gabriel Berca (PDL): derulare

  • Ioan Rus (PSD): derulare

  • Mircea Duşa (PSD): derulare

  • Radu Stroe (PNL): derulare

  • Gabriel Oprea (UNPR): derulare

Cine este Alexandru Ghiţă

Pe site-ul firmei 2K Telecom, prezentarea lui Alexandru Ghiţă arată astfel:

Experienta profesionala: A activat in cadrul grupului Asesoft inca de la prima slujba, la inceputul lui 2002. Dupa o experienta de trei ani in cadrul Teamnet si Asesoft International, a preluat 2K Telecom in septembrie 2005. De la numirea lui compania a crescut exploziv, atingand o cifra de afaceri de peste 10 milioane de Euro in 2009. Hobby: baschetul, calatoriile”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.