Drum de țară spre Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse

Compania de Drumuri a scos la licitație contractul pentru proiectarea și construirea unei șosele noi care să asigure legătura între DN 5 (intrarea în mun. Giurgiu) și Podul Prieteniei Giurgiu –Ruse. Acum doi ani, proiectul se dorea a fi realizat în regie proprie de către Regionala de Drumuri și Poduri București, dar acum CNAIR a decis să atribuie contractul unui antreprenor privat, valoarea estimată fiind de 155 de milioane de lei, aproape 5 mil. euro/km. Lungimea noului drum cu 2 benzi pe sens nu poate fi mai mare de 7 km. iar terenurile sunt 96 % agricole și respectiv 4 % curți și construcții. Potrivit Notei de Fundamentare publicată de Ministerul Transporturilor, va fi amenajată și o parcare de aprox. 17 000 mp. cu 33 de locuri pentru TIR-uri și camioane, respectiv 35 de locuri pentru autoturisme. Proiectarea va dura 6 luni iar execuția 18 luni cu cinci ani garanție. ,,Scopul principal al realizării acestui drum de legătură este de a asigura conexiunea rutieră între DN5 şi punctul de trecere al frontierei Giurgiu, constituindu-se ca o variantă de ocolire prin devierea traficului de tranzit în afara municipiului Giurgiu şi implicit îmbunătăţirea condiţiilor de trafic urban şi a condiţiilor de viaţă a locuitorilor și Realizarea unor economii de timp în transportul rutier pe traseul DN5 – Vama Giurgiu, prin ridicarea limitei de viteză şi prin reducerea blocajelor rutiere. ‘’ precizează Ministerul Transporturilor.

Legătura între DN 5 și Podul Prieteniei arată ca un drum de țară

În prezent, legătura între DN 5 București –Giurgiu și vama Giurgiu-Ruse, cel mai important punct de trecere a frontierei dintre România și Bulgaria se realizează pe DJ 507 prin localitatea Oinacu sau pe drumul comunal 94, o rută plină de gropi, nesemnalizată și neiluminată. Terminalul de frontieră, însă, a fost modernizat anul trecut, dispune și de o parcare încăpătoare iar jumătatea noastră a Podului Prieteniei a trecut prin reparații capitale. Vara, din cauza taxelor de pod, a carosabilului cu o singură bandă pe sens dar și a controalelor vamale, timpul de așteptare la autoturisme poate ajunge și la două ore.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.