e-guvernare + e-supraveghere = e balamuc! (I)

Principala problemă a fiecăruia dintre noi ar trebui s-o reprezinte libertatea noastră individuală. Este, prin urmare, vital interesul pentru eradicarea din fașă a tuturor tentativelor de limitare a libertăților individuale. În momentul de față, există în România organizații neguvernamentale care monitorizează cu atenție activitățile instituțiilor predispuse la derapaje în acest sens.

De aceea mi se pare relevant interviul pe care l-am realizat cu doamna Nicoleta Andreescu, director executiv în cadrul Asociației pentru Apărarea Drepturilor Omului Comitetul Helsinki, pe scurt, APADOR-CH (partea a II-a a materialului). În centrul atenției se găsește o structură a statului, SRI-ul, care prin unele dintre activitățile sale atentează la viața personală, publică și privată, a fiecărui cetățean român, iar acest lucru n-ar trebui să ne lase indiferenți pe ni­ciunul dintre noi. Subiectul ar trebui să se afle în centrul interesului fiecărui individ conştient. Odată pierdută libertatea noastră individuală, pentru dobândirea căreia s-au sacrificat tineri în decembrie 1989, aceasta va fi foarte greu de recâştigat, dacă nu imposibil.

„Câmpul tactic”, plin de suspecți în masă

SRI se constituie într-un veritabil stat în stat care acționează neîngrădit. În principal pentru că, așa cum veți putea să constatați din acest interviu, nu există niciun control eficient care să se exercite asupra sa din partea societății româneşti, fie că este vorba de către controlul legitim care ar trebui să se manifeste de către Parlamentul României prin intermediul comisiilor sale specializate, fie că ne referim la organizaţiile neguvernamentale, componente ale societăţii civile, care nu dispun însă de pârghii adecvate de monitorizare.
Indubitabil, SRI-ul a construit, cu banii noștri, un sistem hipereficient de supraveghere și control ale fiecăruia dintre noi. Paradoxal, s-au găsit unii care să spună că toate acestea s-au făcut spre binele nostru, pentru protecția noastră. În privința mult invocatelor posibile atentate teroriste posibil să se deruleze pe teritoriul României, protecția noastră nu are nicio legătură cu demersurile de a ne supraveghea și controla în masă. În acest fel, prin punerea în funcțiune a acestui sistem de supraveghere se încalcă un drept juridic inalienabil, și anume prezumția de nevinovăție. În acest fel, suntem suspecți în masă, potențiali infractori, teroriști în germene, cu toți categorisiți și etichetați ca dinainte vinovați, meritând prin urmare cu să fim ascultați și interceptați în permanență, în calitate de inamici ai statului.
Adăugând aici infiltrarea justiției numite inspirat (dar ilegal) câmp tactic, ceea ce este deosebit de grav, corelat cu acțiunea de infiltrare a mass-media cu o sumedenie de jurnaliști, care activează ca ofițeri sub acoperire, avem astfel amploarea pe care o luat-o acest fenomen care vizează controlul societății românești la toate nivelurile sale.

Crimă prin computer: modificarea datelor medicale

Dacă ar fi să utilizăm un instrument din sociologie care să redea cu acuratețe structura actuală a societății româneşti care se doreşte a fi controlată, acesta ar fi acela al rețelelor sociale, care presupun că în fiecare nod al acestor rețele se află un individ interconectat cu alții prin relații specifice (de subordonare, de supraordonare sau de egalitate), individul fiind integrat în diverse structuri de forță (SRI se găseşte printre ele) pe care le deserveşte în exclusivitate.
Dacă aveam până acum oarecare dubii în legătură cu rolul și statutul SRI-ului în societatea românească, aceste dubii ne-au fost risipite și prin intermediul informațiilor obținute prin intermediul acestui interviu. Această veritabilă instituție de forță, SRI, este deținătoarea unor informații deopotrivă legal și ilegal obținute. Datorită accesului nemijlocit la ele, aceste informații pot fi implicit alterate (modificate) prin mijloace specifice. Respectiv datele din aceste baze de date stocate în înregistrări, cum se numesc ele în limbaj informatic, pot fi modificate de către cei care le accesează. Un posibil scenariu ar putea avea drept scop alterarea datelor noastre medicale. Spre exemplu: informația că suntem bolnavi de diabet poate să fie modificată și chiar ștearsă din baze de date digitale de către terţe persoane, altele decât medicii de familie care le-au consemnat ca atare. Pur și simplu, prin accesul informatic realizat direct, ștergând această informație din dosarul nostru medical. Astfel, în cazul în care ne vom găsi în postura unei internări în regim de urgență, vom beneficia de un tratament care să includă medicamente contraindicate diabetului de care suferim, medicamentaţia astfel prescrisă periclitându-ne viaţa, putând să ne conducă la deces.

SRI-ul se poate substitui statului de drept

Astfel, pe nesimțite, fără să ne dăm seama, vom putea fi cu ușurință controlați prin accesul la toate, repet, la toate datele personale, incluzând aici viața publică și privată. Accesul la acele baze de date de către diverse persoane nu reprezintă altceva decât o posibilitate, cât se poate de reală, de a le putea modifica după bunul-plac, incluzând acolo date care sunt false, și care ne pot incrimina, cum ar fi, de exemplu, cazul unui control judiciar. Cineva îți poate pune întrebarea legitimă: de ce ar face cineva aceste lucruri? Foarte simplu, pentru că poate, mai precis, pentru că i se permite.
De fapt, SRI-ul nu minte când afirmă că a accesat fonduri destinate e-guvernării. Având la dispoziție un instrument (mijloc) atât de puternic și eficient constituit dintr-o infrastructură IT, respectiv echipament hardware – servere, terminale (stații de lucru) și dispozitive de analizare, interceptare, prelucrare și stocare a informației constituite din programe (software) și dispozitive (hardware) specializate –, TAP-uri (dispozitive de interceptarea a convorbirilor telefonice), SRI-ul se poate substitui statului de drept și exercită asupra noastră o e-guvernare prin e-supraveghere, facilitând astfel un e-control în masă. Prin intermediul SRI-ului se instituie în România, în momentul de față, o veritabilă dictatură informațională, știindu-se astfel că cel ce deține informația deține puterea.

Orweliana Nouă Ordine Românească

După cum veţi putea să constatați lecturând cu atenție acest interviu, fiecare în parte va beneficia de atenție în calitate de potențial suspect; toate datele despre fiecare individ în parte vor fi stocate într-o bază de date dedicată. În acest fel, nimeni și nimic nu se va mișca la nivelul fiecărui individ, fără știrea SRI-ului, noul Frate mai Mare (Big Brother), expresia statului totalitar din romanul „1984“ al lui George Orwell. Astfel, se va institui Noua Ordine Românească, aceasta fiind cu succes integrată în mult clamata Nouă Ordine Mondială.
SRI-ul va deține controlul deplin și absolut la nivelul vieții noastre sociale, publice şi private. Cei care spun cu inconștiență că ei nu au nimic de ascuns dau dovadă de o imbecilitate acută și le spun să se uite la regimurile instituite în decursul istoriei de Stalin, Hitler și Kim Jong Il. Dacă nu plângi cum și când trebuie, aceasta reprezintă un afront adus Conducătorului iubit și se poate sancționa cu internarea în lagăr sau chiar cu moartea, vezi cazul Coreii de Nord.

Stat-tampon în războiul cibernetic cu Rusia

SRI-ul în integralitate ar trebui să se supună legilor acestei țări și tratatelor internaționale care impun respectul pentru viața privată a fiecărui om. Fiecare dintre angajații SRI ar trebui să se gândească la jurământul pe care l-a depus pentru a-și apăra țara și pe fiecare dintre noi, în calitate de locuitori ai acesteia.
Mai există, de altfel, un aspect pe care mi l-a dezvăluit un ofițer SRI. Și anume că această infrastructură mixtă software-hardware este datorată și statutului pe care România și l-a asumat, și anume de stat-tampon care asigură securitatea cibernetică în această zonă geopolitică. România se află în linia întâi a războiului cibernetic susținut cu Federația Rusă. Nu am niciun motiv să mă îndoiesc de acest lucru. Totuși, această supradimensionată infrastructură IT este destinată și altor aspecte mai puțin ortodoxe, pe care le-am menționat anterior.

Libertatea în cadrul societății românești este un fapt care ne apare în momentul de față de la sine înțeles, îl luăm ca pe un dat firesc. Dar libertatea se constituie într-un aspect fragil care poate să dispară din existența noastră, în anii ce vor veni, dacă nu adoptăm o atitudine fermă față de toate tentativele de limitare a ei.

Interviul cu Nicoleta Andreescu, director executiv în cadrul APADOR-CH, pe care îl vom publica azi în Cotidianul.ro, se constituie într-un veritabil avertizor de integritate pentru societatea românească.

Radu Hadârcă