Pe parcursul anului acesta, companii precum AggregateIG și Cambridge Analytica au fost acuzate că au folosit pe rețelele sociale reclame ce utilizează inteligența artificială pentru a influența referendumul pentru Brexit, dar și pe cel al alegerilor prezidențiale din SUA.
Cu toate astea, din lipsa dovezilor concrete, nimeni nu a știut dacă există într-adevăr o tehnologie care poate face acest lucru, notează New Scientist. Primul studiu ce detaliază procesul a fost publicat recent în Statele Unite.
Deși Facebook nu furnizează instrumente pentru „țintirea“ oamenilor în funcție de opiniile lor politice, noul studiu arată modul în care o rețea socială poate fi exploatată. „Mașina propagandei bazate pe inteligența artificială, devenită o armă, este eficientă. Nu mai ai nevoie să modifici prea mult simpatiile politice ale oamenilor într-o campanie electorală, ci doar să muți câteva puncte procentuale în stânga sau dreapta. Te folosești de interesele oamenilor, date demografice și sondaje de opinie“, susține Timothy Revell.