Finanțarea metroului Gara de Nord și Gara Progresu, semnată

Contractul pentru prelungirea Magistralei 4 de metrou a fost semnat astăzi. Investiția este estimată la 2,5 miliarde de euro, din fonduri europene nerambursabile.

Administrația locală a numit-o cea mai mare investiție publică derulată în București în ultimii ani. Fondurile necesare pentru acest proiect ambițios vor proveni din surse europene nerambursabile, subliniind astfel importanța colaborării internaționale în dezvoltarea infrastructurii urbane durabile.

Procedura de licitație pentru proiectarea și execuția liniei de metrou M4 a fost demarată în aprilie și a devenit publică în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SICAP), marcând un pas crucial către realizarea acestui obiectiv ambițios. Traseul extinderii va cuprinde 14 stații pe 12 kilometri și va traversa sectoarele 1, 4 și 5 ale Capitalei, precum și comuna Jilava din județul Ilfov.

Noua linie de metrou M4 va fi dotată cu facilități moderne și sigure, adaptate nevoilor călătorilor din secolul XXI. Stațiile vor fi proiectate conform celor mai riguroase standarde de securitate la incendiu și vor fi accesibile persoanelor cu dizabilități. Sistemele de protecție a călătorilor, inclusiv panourile de sticlă și ușile automate, vor asigura un mediu de călătorie sigur și confortabil pentru toți utilizatorii.

Extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul va crea cea mai importantă arteră de transport pe direcția nord-sud a orașului, conectând Aeroporturile Internaționale București Otopeni și București Băneasa cu principalele gări de cale ferată din zonă. Această interconectare va facilita accesul rapid și eficient al călătorilor la diferitele noduri de transport din Capitală, consolidând astfel infrastructura de transport public în ansamblu.

Cu privire la viitor, Metrorex a anunțat posibilitatea extinderii Magistralei de metrou M4 dincolo de comuna Jilava, până la Adunații Copăceni, județul Giurgiu, întărind astfel legătura dintre Sectorul 4 al Bucureștiului și Aeroportul Internațional București-Sud. Aceste perspective promițătoare ar putea transforma complet modul în care locuitorii și vizitatorii Capitalei se deplasează în viitorul apropiat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4833 Articole
Author

6 Comentarii

  1. ‘Ciuma roșie nu se dezminte’, cu ce au greșit cetățenii sectorului 4 de sunt obligați să susțină proiecte care, într-o țară normală, cade în sarcina Minsterului Transporturilor?!

  2. Ce contează cine-l face , mai ales că sunt și fonduri europene nerambursabile.
    Contează să fie făcut!

  3. hahaahaha… deci miroase a tzeapa magistrala M4. In loc sa plece de la Gara de Nord direct catre Sectorul 5 si sa mai faca niste statii de metrou spre Izvor, Casa Popoului/noua catedrala, Panduri, Viilor, Trafic greu, Prel Ferentari, Zetarilor, Luica, Giurgiului, Progresu… etc. o sa-l trimita pe la Victoria-Unirii-Belu si de acolo 4-5 statii pana la Progresul. Oricum rromanul e prea prost sa inteleaga ca „investitiile” astea din fonduri EU sunt mita deghizata ca europrostituatele rromane sa voteze cu EPP si SPD-ul, si cum vrea CE

  4. Vai de mine ce realizare ca a semnat. Dar pana la coada e cale luuuuunga.

  5. Aceasta linie este paguba la buget. Ce mari fluxuri de calatori spre Gara Progresul, dle Grindeanu? Mai este vreo fabricuta prin zona si noi nu stim? Singura varianta mai aproape de necesitati/adevar, ar fi prelungirea metroului de la Eroii Revolutiei/Belu, la gara Progresul. In rest pierdere de timp, deranj si cheltuirea de bani multi, foarte multi. Linia din Drumul Taberei nu v-a invatat nimic?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.