În fieful TELDRUM

Licitație de 175 milioane de lei pentru modernizarea DN 52 Alexandria – Turnu Măgurele

Compania de Drumuri a scos la licitație un contract de 175 de milioane de lei (fără TVA)  pentru modernizarea Drumului Național 52 Alexandria –Turnu Măgurele, din județul Teleorman.

Contractul evaluat la aproape 40 de milioane de euro constă în proiectare, asistență tehnică și execuție pe o lungime de aprox. 50 de km. ( de la km. 1 la 44 și de la km. 49 la 52). Durata contractului este de 83 de luni din care 5 luni proiectare, 18 execuție și 60 de luni garanție, potrivit anunțului publicat în SEAP.

Indicatorii tehnico –economici pentru modernizarea DN 52 au fost aprobați încă din 2008: ,, Finanţarea obiectivului de investiţii prevãzut la art. 1 se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. ART. 3 Ministerul Transporturilor rãspunde de modul de utilizare a sumei prevãzute în anexã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.’’

Practic, CNAIR ar putea plăti un milion de euro/km. pentru modernizarea unui drum național cu o bandă pe sens, la câmpie,  care nu presupune lucrări complexe și pe care nu sunt înregistrate valori ridicate de circulație.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

7 Comentarii

  1. asta era deci miza : elimiarea Teldrum din licitatie !

  2. Nu mai modernizati bai Teleormanul, ca este al coruptului de Dragnea, mai bine i-l dam bulgarilor.

  3. Nea Zamfire ca nu agreezi ce se face si pentru Teleorman,parerea ta,ca sunt bani multi,pai baga-te la licitatie,dar daca te uiti pe o harta,poti sa vezi ca este foarte posibil ca intr-un viitor foarte apropiat,autostrada transeuropeana catre Grecia si Turcia sa treaca pe acolo pe la Teleormania,dinspre Bucuresti, unde deja este o autostrada de la Pitesti,(Bucurestiul fiind si intersectie spre Moldova), prin Alexandria si Turnul Magurele,apoi peste Dunare,spre Plevna si Sofia,bulgarii terminand deja o jumatate de autostrada de la Sofia spre Plevna.Asta depinde de bulgari daca mai fac doar 100 de km de autostrada in continuare spre Plevna si pana la Dunare la Nicopole si pun ,cu romanii, de un pod,ori fac vreo 200 de km de autostrada noua printr-un teren mai greu spre Dunare pana la pod la Calafat,ceea ce ne-ar obliga si pe noi sa facem o autostrada noua de 200 de km de la Pitesti la Calafat in loc de doar 100 km de la Bucuresti la Turnu Magurele.In a doua varianta ne-ar costa mult mai scump, si pe noi, si pe bulgari,iar distantza Pitesti-Sofia ar fi cam aceeasi.Ar fi si o varianta mai scurta cu vreo 100 de km intre Pitesti si Sofia daca s-ar face o autostrada directa intre Pitesti si Turnul-Magurele,prin Rosiorii de Vede,dar exista foarte multe sanse ca si sorosistii si iohanistii sa treaca pe prima varianta si pe la poarta lui Dragnea,prin Teleormanul „iubit” de ei,atunci cand merg vara cu gagicele la Haidikidiki.

    • Ai dreptate, drumul Atena-Sofia-Iasi-Chisinau ar putea trece prin Turnu-Magurele-Alexandria-Bucuresti-Ploiesti. Felicitari pentru viziune. Nu-i putin o singura banda/sens?

    • Vorbeam despre autostrada,chiar si cu,cel putin, trei benzi pe sens,pentru ca alea cu doar doua,sunt deja depasite de situatie prin Europa si mai ales pe o Transeuropeana, cu doua benzi pe sens fiind soselele auxiliare pe la altii,dar pana la o eventuala autostrada,orice drum trebuie sa fie refacut, daca este degradat,indiferent cat de circulat este.Asa o fi degradata si soseaua despre care se vorbeste aici,fotografia,dupa cum se observa,este tocmai din 2012 si refacerea este treaba judetului s-o rezolve pe banii lor.Dar poate ca mai important ar fi daca s-ar comenta despre cum se fac autostrazile.Acum flacaii nostri de la centru, de la facut autostrazi si drumuri nationale, se ocupa de autostrada Pitesti-Sibiu,dar daca o fac doar cu doua benzi pe sens ar fi totusi o greseala,s-ar putea ca nu peste multa vreme sa ne vaitam ca nu a fost facuta cu cel putin trei benzi pe sens si nu mai au cum sa o largeasca pe acolo printre munti.Pana si grecii au inceput sa isi largeasca autostrazile,trecand in unele zone pe patru benzi pe sens,sau construind drumuri peralele auxiliare.Si cum noi suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine si mediocre,sa le mai si modificam,ba de una,ba de alta…mai bine mai putin, dar lucru cat mai bun si bine facut,(la noi a fost si putin si prost facut).Nu inteleg de ce decidentii nu se duc sa ia exemple de pe la altii,sa lucreze cu cine au lucrat altii si au facut lucruri bune,ca doar la cati bani au, pot sa mearga sa vada.Sau poate ca or fi fost,dar daca nu au avut timp din cauza shopingului…Tot felul de tovarasi si tovarse,de toate culorile Curcubeului, s-au dat hutza pe salarii nerusinate pe la conducerea CANDR si au facut rahatul praf pentru tzara,dar „cea mai tare” este madam Traila, care acum mai are si tupeul sa combata tocmai ea, pe la tv-uri,ca vajnica patrioata „penelista” ce este ea,in loc ca acum sa fi combatut pe la Vorbitor,pe undeva.

  4. Ce-i aia licitatie? Trebuia anuntat castigatorul(TelDrum) prin atribuire directa.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.