Asociația Pro Infrastructură, ONG care monitorizează lucrările de infrastructură din țară, acuză constructorul chinez Sinohydro că a întârziat lucrările la centura Zalăului și că în loc de 100% stadiu fizic în prezent este de doar 45%.
”La Zalău, cei de la Sinohydro au ajuns, cu chiu cu vai, la doar 45% stadiu fizic când ei trebuiau să fie la… 100%! Contractul a fost parafat în 31.07.2020 și are ordin de începere emis în 25.09.2020 cu 6 luni de proiectare și 24 de execuție.
În acte, lucrările au început în 14.04.2021 deci ar trebui să fie gata în 3 săptămâni. Dar abia au ajuns la 45% pe un ciot (dificil, e drept) cu o bandă pe sens de doar 5,53 kilometri.
Fix acum un an, progresul în teren era de 20%. Cu o viteză de 20-25% pe an, o să circulăm pe această secțiune a centurii cândva prin 2025”, spun cei de la Pro Infrastructură.
”Din păcate, Sinohydro nu a rupt gura târgului pe Centura Zalău, ba dimpotrivă. Vom vedea dacă China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), o altă companie deținută de statul chinez, va spăla rușinea compatrioților pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord, contract proaspăt semnat în 16 martie 2023, după o licitație de 3 ani și 9 luni cu lupte epocale în instanță.
Sperăm că pe A0 Nord cei de la CCECC vor avea un cu totul alt ritm, dar nu ne grăbim să pariem pe asta. Tot ce dorim momentan este ca oficialii CNAIR să se pună la masă cu chinezii de la CCECC și să le ceară rapid documentația tehnică pentru emiterea autorizației de construire pe zona nodului A0-DN2, fără să aștepte un an de zile ca să fie gata proiectarea pe întregul tronson Afumați-Pantelimon (8,6 km)”, mai afirmă reprezentanții ONG-ului amintit.
Daca lucrau chinezii totul era gata in jumatate de termen. Dar cand lucrezi cu fosti vacari si palincari ca verii lui Bode nu poti avea alt rezultat. In Salaj nu s-a muncit niciodata. Tot ce le-a facut Ceusescu (fabrica de anvelope si cea de tevi care tin acum in viata tot judetul) s-a realizat cu muncitori adusi din alte zone ale tarii.