Numerele de înmatriculare, verificate automat

Șoferii cu permisul de conducere suspendat sau cu amenzi și autovehicule folosite în comiterea de infracțiuni vor fi mult mai ușor de identificat.

IGPR cumpără un sistem de recunoaștere automată a plăcuțelor de înmatriculare pentru autovehicule, vizate fiind cele susceptibile a fi fost folosite în comiterea de infracțiuni, dar și pentru depistarea șoferilor cu permisul de conducere suspendat sau cu amenzi neplătite.

Acest sistem, denumit LPR, reprezintă un compus de infrastructură hardware și software, echipamente pentru recunoașterea plăcuțelor de înmatriculare și comunicații tip APN privat.

Sistemul video va fi instalat pe 1.200 de autospeciale Dacia Logan și Duster având acoperire națională oferind polițiștilor ocazia să intervină imediat, atunci când situația o impune.

LPR funcționează prin captarea imaginii unei plăcuțe de înmatriculare și transformarea acesteia în caractere numerice prin tehnologia de recunoaștere a caracterului optic (OCR). Numărul placuței de înmatriculare poate fi folosit ca un identificator unic pentru a ajuta utilizatorul final în scopuri de securitate, gestionare și informații utile. Nu numai că poate recunoaște plăcuța de înmatriculare, ajutând la identificarea vehiculelor neînregistrate sau chiar furate, dar poate și să eticheteze autoturismele cu amenzi sau amenzi neplătite. LPR se poate folosi, de asemenea, pentru a căuta vehicule furate, persoane căutate și șoferi cu drept de a conduce suspendat.

Ofertele se deschid în 20 iunie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihai Soare 1097 Articole
Author

8 Comentarii

  1. …ok, am permisul suspendat, m-au prins cumva cu masina mea…o conduc pe-a sotiei sau masina de firma…cum ma mai prind, ca sunt alte placute, numere curate?…fur o masina, ginesc si fac numere identice cu ale uneia in regula, aceeasi culoare, marca…cum ma mai prind, daca nu verifica seria caroseriei?…am amenda, sunt in tribunal, am certificat de grefa, plata suspendata pana la judecarea cauzei, ce-mi vor face?…nici nu conteaza, cat este spaga?…comisionul?…

  2. O „plaga” in Romania pe care nimeni nu se oboseste sa o combata este agresivitatea, violenta in trafic.
    Acest sistem LPR trebuie pe langa numerele de identificare de pe placutele de inmatriculate trebuie sa recuonasca si peroane, persoane evident se identifica dupa fetze, nu dupa amprente, totul se desfasoara nu din apropiere din indepartare de la o anumita distanta. Identifica cine conduce masina fara sa o opreasca.
    Cand s-a incercat modificarea legii sa se aduca in instante dovada video ale unor infractiuni in trafic orice tentative au fost respinse de Parlament, chiar daca imaginile erau ziua pe lumina maxima la calitatea mai mult decat acceptabila de pe camere auto de la bord, 8k de inalta rezolutie. N-a contat nici atat. Politia nici macar sa se uite la acele imagini, aduse ca dovada, nu este pusa s-o faca.

  3. Romania se specializeaza si mai mult in urmarirea populatiei, adica stat politienesc cu metode tot mai fine de urmarire, cica pentru binele nostru. Ce evident se doreste este ca sfera privata sa se criminalizeaza si ori ce om ce si-ar dori sa traiasca in libertate si sa i se respecte sfera privata devin un criminal ce „atenteaza la siguranta nationala”. Adica va primi etichete de genul, anarhist terorist, criminal, interlop, …

    Nu va mai fi zi fara sa stie UNII pe unde te plimbi, ce faci exact in momentul asta, ce scrii pe chat si ce vorbesti la telefon si cu cine. Iar daca te plimbi cu masina, sa stie pe unde te plimbi si pe la ce ore pe unde a fost filmata masina ta sau cea imprumutata de la …

  4. Nu se spune cat costa aceasta urmarire infantila, ca intotdeauna, mult mai mult decat paguba urmarita. Un sistem de depunere de bani ca garantie de respectare a pedepsei ar aduce bani la buget, nu paguba, plus mult mai putini care sa incalce pedeapsa. Dar, hai sa-i copiem pe americani cu banii de la fraieri ! Americanii rad in filme de sistemul acesta.

  5. @marin
    -nu e asa,
    „conducatorii” trebuie cip.atzi!
    (si cu analiza Wasserman la zi)

    Wasserman sau testul sifilisului – Jurnalul
    cotidianul.ro › Viaţă sănătoasă › Medicul de familie
    15 mar. 2006 · Denumirea Wasserman este cunoscuta in popor ca metoda de diagnostic a sifilisului. Insa tehnica de laborator se numeste „reactia Bordet- …

  6. Eu spun de mult „nebunia” de pe sosele se poate rezolva rapid ( ca si in occident) masini neinscriptionate cu radar si camere pe ele (care sa circule non stop pe DN sau autostrazi),cu politisti in civil, filmat si trimis acasa la proprietar. Asa responsabilizezi si soferul care nu stie cand e verificat si proprietarul care trebuie sa raspunda de proprietatea lui si sa nu o incredinteze oricui.Plus nu platesti amenda in 30 de zile ramai fara talon. Ca te judeci e treba ta. Si mai e o problema tot din cauza „hei rupului” alcolemia minima 0,002 ca sa nu existe contestatii ca au baut otet sau au mancat fructe, oricum la aceasta valoare (care e si in multe tari in occident) nu sunt probleme de condus. Dar la noi chestia asta afecteaza in principal vipurile si nu se va intampla curand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.