Podul de la Brăila. ”Îl vom mai plăti de vreo 2-3 ori”!

O știre care a stârnit revoltă. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că antreprenorul Webuild reface asfaltul pe Podul Brăila.

Lucrările durează două luni (în perioada 1 iulie – 31 august) și au început pe sensul de mers Tulcea – Brăila. Ulterior vor continua pe sensul Brăila – Tulcea.

Reacțiile acide nu au întârziat. Profesorul de economie Cristian Păun  de pildă, face o comparatie cu poduri din Grecia și Franța si cere ca administrația publică din România să fie scuturată din temelii.

”Podul de la Brăila!
O ”bijuterie” a administrației publice din România. Un obiectiv numit ”investiție” care va consuma, de acum înainte, multe resurse, an de an. Arată ca un drum de macadam, o aventură de tip ”enduro”, ca să îl traversezi. În câțiva ani îl vom mai plăti de vreo 2-3 ori… La cât de săraci suntem, ne permitem!
Îmi vin în minte cel puțin două poduri pe care am circulat prin Europa: unul din Grecia (Patras) și unul din Franța (Millau). Am pus poze cu ele. Cred că este inutil să precizez că nu am văzut o groapă sau o urmă în asfalt pe niciunul dintre ele. Pe cel din Franța am circulat de 3 ori, pe cel din Grecia de vreo 7 ori.
Când mă uit la acest pod nu pot decât să mă gândesc la toată infrastructura ce trebuie livrată și recepționată de birocrații din România în perioada următoare. Podurile și tunelele de pe Valea Oltului nu vor arăta altfel, cu siguranță.
Incompetență? Lăcomie? Indiferență? Rea intenție? Toate la un loc?
Administrația publică din România trebuie scuturată din temelii. Populată de clasa politică de tot felul de politruci și incompetenți, care se apără și se acoperă în haită, această administrație publică ne pune zi de zi viața în pericol, ne face de rușine în lume, ne izolează de lumea civilizată, ne ține într-un stadiu de nedezvoltare comparativ cu al unei țări bananiere. Atunci când în vârful clasei politice și, implicit al administrației publice centrale și locale, se află oameni slabi, cei de la baza piramidei o țin într-un chef și paranghelii continue, pe stresul și costul tuturor.
Din păcate, din toată această poveste nu vom rămâne decât cu taxe mai multe și mai mari. Și cu astfel de isprăvi!
Suntem penibili!
Și noi că tăcem și nu comentăm, furați fiind pe față. Și cei care ne fură, știind că suntem suficient de captivi și incapabili să avem vreo reacție la adresa lor. Analfabeții funcționali vor fi mândri mereu de ”Podul” de la Brăila, vor căuta mereu știrile pozitive în asfaltul vălurit, vor aplauda și vor vota cu entuziasm pe cel care mai ”face”, chiar dacă ”fură”, a scris economistul pe pagina sa de Facebook.
Recomanda 7
Ioana Radu 8623 Articole
Author

10 Comentarii

  1. @”garantat” … în România

    -acum 25 de ani au asfaltat portiunea strazii Stirbei Voda
    segmentul din fara Casei Radio intre splai si calea plevnei:
    a tinut 15 ani(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
    FARA REPARATII,
    or fi gresit grav?

  2. Demolat. Apoi, încă o încercare. Poate iese. Dacă nu, demolat din nou. Încercat până iese. La final, tras linie și calculat prețul total. Câștigăm experiență și putem să facem un calcul cât ar costa să facem România o „țară ca afară”. După care, lăsați păgubași…

  3. ciment teapa nu au pus ce trebuie : ceva elastic ptr ca sunt deformari elastice ale podului..
    comparatia cu alte poduri nu e potrivita: alea par mai „fixe” /rigide decat podul nostru elastic ..
    deci trebuie sa pui ceva ce ai sansa sa se plieze putin dar si sa sustina un nr de tone ..pe care nu le controleaza nimeni cu amenzi !!! (politia ar trebui sa stie tonajul incarcaturii si a vehicolului ptr a fi compatibila transportului schenghen)

  4. Dovadă de inteligență națională..Păi bre, azi foarte multe drumuri in urma caniculei arată cam la fel.. Asfaltul topit e deformat și denivelat.. E la mintea prostului că pomii inalți, de pe marginea drumurilor nu erau de luat,. Căci vegetația are rolul de a ține umbră pe șosea și a nu te pune la cheltuială de refăcut drumul in fiecare an. Are romînu mobilă la mansardă să poată pricepe,. Sau incă ascultă imnul ..

  5. Podul asta sta in gat securistilor lui Coldea. Bine ca s-a facut pentru ca banii oricum se inginereau si eram acum si fara bani si fara pod. Poate cu vreo punte facuta in Kolozsvar.

  6. În condițiile ca acest pod s-a făcut la ordinul stapanilor amerloci, deoarece se știa ca va începe războiul ruso-ucrainean, nu este nicio problema pentru sclaveti privind costurile; poate sa ne coste și de zece ori mai mult…NO PROBLEM(pe limba stăpânului)

  7. Parcă conducătorii noștri spuneau că „chinezii este proști „, noi facem cu italieni, japonezi podul de la Brăila. Na că am făcut!! Și ce bun o ieșit! Să se uite nenea din parlament pe YouTube ce construiesc chinezii…

  8. TREBUIE URGENT REITRODUSA IN CODUL PENAL INFRACTIUNEA DE SUBMINARE A ECONOMIEI DE STAT!
    Si bineinteles PEDEAPSA CU MOARTEA. Sa-l vezi atunci pe autistul de Grindeanu cum se pensioneaza si ca el mai toti caci streangul nu le surade.

  9. grindeanu…prietenul lui rares…doua javre…sa le dau la fiecare cate o poza din suedia.

  10. Treaba e simpla dar nici unul dintre cei aflati la putere nu vrea sa recunoasca. Podul a ajuns in halul asta nu pentru ca neaparat a fost executat prost ci pentru ca e suprasolicitat! El a fost proiectat sa suporte un anumit tonaj, o anumita limita de greutate dar el saracul suporta mult mai mult. Si cine il suprasolicita? Pai prietenii ucraineni ale caror camioane nu pot fi oprite si controlate pentru ca asa vrea UE. Prietenii ucraineni sunt cei care ne distrug infrastructura care include si acest pod dar nimeni nu zice nimic. Contabilizati care camioane ucrainene supraincarcate trec zilnic peste pod si o sa va lamuriti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.