MAE precizează că la bordul navei „Davide B” nu au fost cetățeni români. Un vas cu navigatori ar fi fost răpit în largul coastelor statului Benin, iar presa a scris că era o navă cu români.
„Celula de Criză interinstituțională, convocată de către ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu, a efectuat în regim de urgență o serie de demersuri complexe pe mai multe canale specifice, inclusiv diplomatice, pentru verificarea situației, confirmarea informațiilor referitoare la cetățenia și identitatea persoanelor potențial implicate și întreprinderea acțiunilor necesare în astfel de cazuri”, transmite MAE.
MAE precizează că la bordul navei menționate nu s-au aflat cetățeni români: „Prin urmare, nu au existat cetățeni români victime ale unei acțiuni de răpire de persoane”.
Presa internațională a transmis că un vas cu navigatori români a fost răpit în largul coastelor statului Benin, iar Ministerul Afacerilor Externe a convocat celula de criză.
Presa scria că răpirea vasului cu navigatori români ar fi avut loc joi în largul coastelor statului Benin, fiind implicată nava „Davide B”.
Adrian Mihălcioiu, reprezentant al Sindicatului Navigatorilor, a declarat, la Aleph News, că zona în care au fost răpiți navigatorii este extrem de periculoasă.
„Golful Guineea a devenit în ultima perioadă de timp un loc foarte periculos pentru navigație pentru că acolo se întâmplă foarte multe atacuri împotriva navelor comerciale de către formațiuni înarmate, bande de pirați, acești teroriști ai mărilor, care nu de puține ori atacă și nu pleacă cu mâna goală de la navă, tot timpul găsesc navigatori pe care îi iau ostatici și apoi cer răscupărare. Se întâmplă și lucruri grave cu navigatorii care sunt în mâinile piraților. Am avut navigatori careau decedat până când să fie eliberați”, a spus Mihălcioiu.
Foto Arhivă
Nu este nicio „Răsturnare de situație în cazul marinarilor români răpiți”! Exista doar lipsa deontologiei profesionale la unii „jurnalisti” sau, pur si simplu, nesimtire la adresa cititorilor! Pentru un click in plus, „unii” sunt instare de orice!! Mai mult decat jenant!!!
La bordul navelor civile de transport nu exista armament din cauza ca nu sunt nave militare. Daca le-ai da voie sa aiba armament la bord indivizii s-ar apuca sa-l vanda ptr cate o sticla de vodka, sau sa aiba motivatia legala ce de aceea transporta armament ca sa se apere iar ei sa se ocupe de trafic de armament. Clientii cei mai buni ar fi chiar acesti pirati cu care ar intra in cardasie la sigur. Ulterior ar motiva simplu ca au fost atacati de pirati, au fost luati prin surprindere si ca piratii le-au furat armamentul. In epoca Internetului si a telefoanelor celulare s-ar coordona de minune cu piratii.
O idee ar fi sa aiba la bord niste echipe militare, de oameni antrenati si dotati cu armament, dar care sa fie ai statului, nu angajati ai armatorului si deci in subordinea comandantului navei. Ceva de acest gen a fost pe timpul razboiului pe navele de transport anglo-americane din Atlantic ptr a se apara de atacul submarinelor. Ca angajati ai armatorului paznicii ar pica la pace cu echipajul, la fel cum se fura inainte din intreprinderi.
Aceste echipe sa fie angajate de armatori doar in cazul transportului in astfel de zone cu pirati, care se cunosc f bine.
Eu nu inteleg altceva: dece la bordul navelor de transport nu exista un seif cu armament, inclusiv aruncatoare de grenade, pe care capitanul sa le poata folosi impotriva piratilor.
Armatorul n-ar trebui sa accepte tranzitul navelor in astfel de zone periculoase, precum Golful Guineea sau coastele Somaliei.
Daca autoritatile locale nu sunt capabile sa starpeasca pirateria, ar trebui boicotat tot comertul naval din zona. Sa vedem daca le convine sa-si inchida porturile, sa le moara afacerile si sa aiba someri.
Ce mare branza o fi sa vezi pe radar ca o barca de mare viteza iese la mai mult de 2 km in larg si se indreapta catre o nava mare?! In primul rand ar trebui sa le interzica prin lege urangutanilor lor sa iasa la mai mult de 1-2 km in larg cu barcile de mare viteza. Un radar instalat in port n-o fi costand o avere imposibila chiar si ptr un stat ca Benin.
Daca tot navigheaza pe unde nu trebuie,atunci fiecare vapor sa aiba la bord un grup de comando inarmat care sa-i apere de pirati.Si gata!