Rezultatele de la Bacalaureat relevă cea mai slabă învăţare din istorie

Rectorul Universităţii Babeş-Bolyai, prof. univ. dr. Andrei Marga, susţine, într-un comunicat remis luni, că rezultatele de la sesiunea iunie-iulie a examenului de Bacalaureat relevă „nu doar cel mai slab bacalaureat din istorie – cum titrează jurnalele – ci şi cea mai slabă învăţare din istorie”, procentele de eşec fiind alarmante, cu licee în care niciun candidat nu a promovat.

Explicaţiile lui Funeriu în privinţa dezastrului de la bacalaureat

Funeriu: Invit partidele de opoziţie la o discuţie despre viitorul educaţiei

Dezastru istoric la Bacalaureatul din Bucureşti

65 de elevi din ţară au luat media 10 la BAC. Zece dintre ei sunt din Dolj

Hancescu: Rezultatele slabe la bacalaureat arată dezorganizarea din sistem

Ce note au luat fotbaliştii care au dat BAC-ul!

Rezultatele de la Bacalaureat relevă cea mai slabă învăţare din istorie

Rectorul Universităţii Babeş-Bolyai, prof. univ. dr. Andrei Marga, susţine, într-un comunicat remis luni, că rezultatele de la sesiunea iunie-iulie a examenului de Bacalaureat relevă „nu doar cel mai slab bacalaureat din istorie – cum titrează jurnalele – ci şi cea mai slabă învăţare din istorie”, procentele de eşec fiind alarmante, cu licee în care niciun candidat nu a promovat.

Explicaţiile lui Funeriu în privinţa dezastrului de la bacalaureat

Funeriu: Invit partidele de opoziţie la o discuţie despre viitorul educaţiei

Dezastru istoric la Bacalaureatul din Bucureşti

65 de elevi din ţară au luat media 10 la BAC. Zece dintre ei sunt din Dolj

Hancescu: Rezultatele slabe la bacalaureat arată dezorganizarea din sistem

Ce note au luat fotbaliştii care au dat BAC-ul!

Rectorul Universităţii Babeş-Bolyai, prof. univ. dr. Andrei Marga, susţine, într-un comunicat remis luni, că rezultatele de la sesiunea iunie-iulie a examenului de Bacalaureat relevă „nu doar cel mai slab bacalaureat din istorie – cum titrează jurnalele – ci şi cea mai slabă învăţare din istorie”, procentele de eşec fiind alarmante, cu licee în care niciun candidat nu a promovat.

În opinia universitarului clujean, sunt patru surse ale situaţiei actuale din învăţământ: „cei şase ani în învăţământul regimului Băsescu care a numit miniştri diletanţi, unii plagiatori sau persoane cu probleme psihice, care au introdus măsuri necugetate în sistem, ce-şi vădesc acum efectele”; „Băsescu a aplicat profesorimii lovituri grele, cu desfiinţări de şcoli, concedieri, tăieri de salarii, reduceri bugetare, evaluări prosteşti care au demotivat cadrele didactice”; „elevii înşişi sunt demotivaţi văzând că foşti elevi şi studenţi mediocri, persoane care au fraudat în fel şi chip ajung să conducă instituţiile ţării într-o democraţie desfigurată”; „România trăieşte, cum ne spun istoricii, sub cel mai incompetent guvern din istoria ei modernă, cu un minister al educaţiei care este depăşit complet de ceea ce-i revine să facă”.

Profesorul Andrei Marga subliniază că problemele nu se rezolvă dacă notele vor fi altele, ci numai dacă se revine la o pregătire sistematică şi efort propriu. „Este responsabil să anticipăm că dezastrul educaţiei va fi şi mai mare în anii ce vin, cât se menţin legislaţia şi măsurile lui Băsescu. Degringolada este abia la început în învăţământ, în condiţiile menţionate. Oricum se va judeca, trebuie să spun că este imperios necesar ca România să revină la reforme serioase şi să reia, cu pricepere, cu răbdare, cu devoţiune, reforma educaţiei pentru care s-a angajat în mai 2000 în faţa Uniunii Europene, când învăţământul din ţara noastră a fost primul capitol de negociere de aderare la UE închis de România”, arată Andrei Marga.

Rectorul UBB reaminteşte că în anul 2000 s-a aplicat un Curriculum Naţional în care s-au investit 500 de milioane de dolari şi care a fost apreciat drept unul dintre cele mai bune de pe continent.

Totodată, profesorul Andrei Marga consideră „aberantă” explicaţia dată de Ministerului Educaţiei că de rezultatele slabe de la Bacalaureat de vină sunt elevii. Din punctul său de vedere, este discutabilă şi opinia celor care acuză disciplinele alese şi dificultatea probelor. „Băsescu spunea că şcoala produce ‘tâmpiţi’, iar alţii îi ţin isonul. Este oare legitim ca Băsescu, Udrea, Boc, Badea, Funeriu şi alţii de acest fel să vorbească despre nivelul învăţării şi al învăţământului?”, spune rectorul universităţii clujene.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.