
Asociația Forumul Judecătorilor din România (FJR) face apel pentru convocarea urgentă a adunărilor generale ale procurorilor şi judecătorilor de la toate instanţele şi parchetele din ţară, urmare a OUG pe legile justiţiei şi propune o serie de revendicări, printre care menţinerea MCV, suspendarea imediată a punerii în aplicare a dispoziţiilor din legile justiţiei şi ordonanţele de urgenţă subsecvente criticate de Comisia Europeană, Comisia de la Veneţia şi GRECO, suspendarea activităţii Secţiei de investigare a infracţiunilor din justiţie.
Integral comunicatul FRJ
”Având în vedere:
Evoluțiile recente ale cadrului politico-legislativ, ce par a învedera o ură viscerală împotriva corpului magistraților și o dorință de a modifica din temelii echilibrul care ar trebui să existe între puterile unui stat constituțional,
Neluarea în considerare a argumentelor și a soluțiilor constituționale, ancorate în contextul legislațiilor statelor membre ale Uniunii Europene, care să respecte convențiile internaționale la care România a aderat, transmise în ultimii doi ani de corpul magistraților, care s-au opus inițiativelor legislative într-o majoritate covârșitoare,
Adoptarea unor modificări ale legislației privind organizarea judiciară, prin Ordonanțe de urgență ale Guvernului, fără respectarea unor rigori minime de transparență decizională, fără consultarea reală și efectivă a Consiliului Superior al Magistraturii, contrar angajamentelor internaționale ale Statului român asumate în cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV),
Recunoașterea de către Guvernul României, chiar în nota de fundamentare a ultimei ordonanțe de urgență, a faptului că dispozițiile legale, astfel cum au fost adoptate de către Parlament, s-au dovedit insuficient corelate, lacunare sau chiar contradictorii, precum și inadecvate necesităților sistemului judiciar, fără ca această constatare să determine o remediere reală a problemelor semnalate,
Starea de alertă continuă în care au fost ţinute toate instituţiile din sistemul judiciar şi magistraţii în mod individual, prin intensa promovare în spaţiul public a unor intenţii de abrogare sau modificare a unor dispoziţii ale legislaţiei în materia penală sau a organizării judiciare, unele dintre acestea materializate în legi adoptate de Parlament, dar declarate neconstituţionale, cel puţin parţial, altele cu potenţial de a fi transpuse în ordonanţe de urgenţă cu efect imediat,
Influenţa negativă a Legii recursului compensatoriu asupra sentimentului de linişte şi încredere a cetăţenilor, ce se transpune şi asupra activităţii organelor de urmărire penală şi a instanţelor judecătoreşti, care trebuie să asigure ţinerea sub control a fenomenului infracţional, în condiţiile unei creşteri constante a volumului de activitate şi al subdimensionării schemelor de personal,
Reorganizarea Inspecţiei Judiciare prin întărirea competenţelor inspectorului-şef, omisiunea CSM de a dezbate raportul de activitate al conducerii Inspecţiei Judiciare pentru anul 2016, conjugată cu întârzierea în ocuparea prin concurs a funcţiilor de conducere din cadrul aceleiaşi instituţii, ce a culminat cu intervenţia legislativă printr-o ordonanţă de urgenţă a Guvernului pentru aplicarea interimatului ope legis, fără posibilitatea CSM de a decide asupra delegării,
Înfiinţarea Secţiei speciale pentru investigarea infracţiunilor comise de magistraţi, cu o competenţă exclusivă care nu mai există în cazul niciunei categorii socio-profesionale, fără nicio garanţie procedurală în cazul în care chiar membrii Secţiei speciale s-ar afla în situaţia de a fi investigaţi pentru vreo infracţiune, astfel încât să se evite crearea unei imunităţi penale de facto,
Ignorarea vădită a recomandărilor din Raportul Comisiei Europene dat publicității în luna noiembrie 2018, a concluziilor avizului Comisiei de la Veneția din octombrie 2018, precum și a concluziilor și recomandărilor raportului GRECO din martie 2018, a căror punere în practică era posibilă cu ocazia intervențiilor legislative prin care s-au adus modificări legilor justiției, efectul fiind chiar de îndepărtare de la coordonatele trasate de entitățile internaționale,
Lipsa de preocupare a autorităţii legislative şi a celei executive faţă de victimele infracţiunilor şi faţă de crearea unor mijloace juridice apte să protejeze siguranţa cetăţeanului, care să evite şubrezirea capacităţii statului de a lupta împotriva proliferării criminalităţii (fie că este vorba de infracţiuni contra vieţii, contra patrimoniului, de corupţie sau cele privind securitatea naţională),
Potențialul de subminare a capacităților interne în materia luptei împotriva corupției și a infracționalității în general, care poate pune în pericol însuși parcursul României ca stat membru al Consiliului Europei sau îndeplinirea condiţionalităţilor pentru accederea în spaţiul Schengen (spaţiu de libertate, securitate şi justiţie, în cadrul căruia se pune accent, în mod esenţial, pe capacitatea de control al frontierelor externe), ștergându-se cu buretele toate eforturile autorităților române de a respecta partenerii europeni, desfășurate constant în ultimii 20 de ani,
Concentrarea modificărilor legislative asupra bulversării sistemului de acces și promovare în profesie, fără studii de impact, introducerea unui sistem de atragere a răspunderii materiale care ar târî magistrații în mod automat în procese pentru a dovedi că nu este vorba despre o eroare judiciară (cauzele fiind, de cele mai multe ori, legislația deficitară, neconformitatea legislației naționale cu dreptul european șamd),
Inadecvarea condițiilor de lucru și supraîncărcarea activităţii instanţelor, care determină eforturi suplimentare pentru realizarea unui act de justiţie de calitate, presupunând alocarea timpului minim necesar studierii cauzelor, analizării problemelor de drept şi a legislației în continuă modificare,
Existenţa pericolului la adresa independenţei, prestigiului şi credibilităţii justiţiei, cu consecinţa subminării autorităţii acesteia,
Ţinând cond de faptul că autoritatea judecătorească trebuie să fie independentă, ceea ce implică existența unor anumite garanții față de celelalte puteri ale statului, pentru a consolida independența și imparțialitatea magistratului,
În scopul apărării independenței justiției, statutului și intereselor profesionale ale judecătorilor și procurorilor români, Asociația “Forumul Judecătorilor din România” vă solicită să decideţi, prin toate mijloacele legale,
CONVOCAREA URGENTĂ A ADUNĂRILOR GENERALE ALE JUDECĂTORILOR ȘI , RESPECTIV, PROCURORILOR
DE LA TOATE INSTANȚELE ȘI PARCHETELE PE CARE LE REPREZENTAŢI,
propunând adoptarea următoarelor revendicări sau declaraţii de principiu:
- Menţinerea Mecanismului de Cooperare şi Verificare, instituit în temeiul Deciziei Comisiei Europene din 13 decembrie 2006 (publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 354 din 14 decembrie 2006), până la îndeplinirea indicatorilor de referinţă pentru consolidarea statului de drept în România, printre care garantarea unui proces judiciar mai transparent şi mai eficient, consolidarea progreselor realizate deja, concomitent cu realizarea în continuare de investigaţii profesioniste şi imparţiale cu privire la acuzaţiile de corupţie la nivel înalt şi adoptarea unor măsuri suplimentare de prevenire şi combatere a corupţiei, în special în cadrul administraţiei publice locale.
- Ratificarea urgentă a Protocolului nr. 16 la Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, al cărui text a fost adoptat de Comitetul Miniștrilor la data de 10 iulie 2013 și care a fost deschis spre semnare la 2 octombrie 2013, la Strasbourg. Protocolul nr. 16 prevede posibilitatea pentru cele mai înalte jurisdicții ale părților contractante de a solicita un aviz consultativ Curții Europene a Drepturilor Omului, atunci când apreciază că o anumită cauză aflată pe rolul lor ridică o problemă gravă privind interpretarea sau aplicarea Convenției sau a protocoalelor sale.
- Luarea de măsuri pozitive de natură legislativă sau administrativă în scopul suspendării imediate a punerii în aplicare a dispozițiilor din legile justiției și ordonanţele de urgenţă subsecvente criticate de Comisia Europeană, Comisia de la Veneţia şi GRECO, revizuirea acestor acte normative, după o reală consultare a sistemului judiciar, ţinând seama de aspectele învederate de entităţile menţionate.
- Adoptarea de măsuri de natura celor menţionate anterior în scopul suspendării activităţii Secţiei de investigare a infracţiunilor din justiţiepână la pronunţarea Preşedintelui Curţii de Justiţie a Uniunii Europene asupra măsurilor provizorii solicitate în cauza C-127/19, Asociaţia Forumul Judecătorilor din România şi Asociaţia Mişcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor şi revenirea provizorie la competenţa partajată a structurilor de parchet în funcţie de obiectul infracţiunilor (DNA în ceea ce priveşte corupţia, DIICOT în ceea ce priveşte crima organizată, parchetele nespecializate în ceea ce priveşte infracţiunile de drept comun etc.), astfel încât să se respecte sistemul limitărilor şi al echilibrelor („checks and balances”), specific oricărui stat democratic.
- Iniţierea procedurilor legislative de către titularii în drept, în vederea modificării Legii nr. 90/2001 pentru condiţionarea expresă şi imperativă a dreptului Guvernului de a legifera prin ordonanţe de urgenţă în domeniul legilor justiției și al legislației penale, după obţinerea avizului din partea Consiliului Superior al Magistraturii sau după acordarea unui termen rezonabil în vederea emiterii acestuia;
- Efectuarea tuturor demersurilor legale de către instituţia Avocatului Poporului în scopul sesizării Curţii Constituționale cu privire la dispoziţiile O.U.G. nr. 77/2018, O.U.G. nr. 90/2018, O.U.G. nr. 92/2018 şi O.U.G. nr. 7/2019, rolul său trebuind să fie extrem de activ în apărarea statului de drept, deci și a angajamentelor internaționale luate în acest sens de Statul român, aşa cum a învederat Comisia de la Veneţia.
- Efectuarea de către toate entităţile îndrituite, din ţară sau din străinătate, a demersurilor în vederea sesizării de urgență a Comisiei de la Veneția cu privire la toate modificările aduse recent „legilor justiției”, prin ordonanțele de urgență emise în ultimele luni (O.U.G. nr. 77/2018; O.U.G. nr. 90/2018; O.U.G. nr. 92/2018; O.U.G. nr. 7/2019).
- Respectarea competenţelor şi a rolului fiecărei Secţii a Consiliului Superior al Magistraturii şi implicarea Plenului în toate deciziile ce privesc întregul sistem judiciar, conform Constituţiei, redobândirea imediată de Consiliul Superior al Magistraturii a caracterului veritabil de organism colegial şi sistarea emiterii unor comunicate de presă de către preşedintele C.S.M. sau de către grupuri de membri, de natură a facilita preluarea mesajului de o parte a mass-media ca provenind de la instituţia însăşi.
- Încetarea imediată a atacurilor factorilor politici sau asociaţi la adresa statului de drept și a statutului judecătorilor și procurorilor din România, încetarea acțiunilor care intimidează procurorii și afectează independența justiției.
- Îndeplinirea cu celeritate de către Consiliul Superior al Magistraturii a atribuţiei de a adopta măsuri imediate pentru a furniza un sprijin adecvat magistraților împotriva cărora sunt îndreptate critici care subminează independența justiției.
- Implementarea unor criterii de evaluare anuală, de corpul magistraţilor, a activităţii curente desfăşurate de către membrii Consiliului Superior al Magistraturii, precum şi revizuirea procedurii de revocare a acestora, prin reducerea competenţelor Inspecţiei Judiciare, a cărei conducere este numită de comisii în care participă doar unii membri ai Consiliului.
Potrivit art. 51 din Legea nr. 304/2004, republicată, privind organizarea judiciară, adunările generale ale judecătorilor, prevăzute la art. 50 alin. (1), au următoarele atribuții:
a) dezbat activitatea anuală desfășurată de instanțe;
b) aleg, în condițiile legii, membrii Consiliului Superior al Magistraturii;
c) dezbat probleme de drept;
d) analizează proiecte de acte normative, la solicitarea ministrului justiției sau a Consiliului Superior al Magistraturii;
e) formulează puncte de vedere la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii;
f) aleg și revocă membrii colegiilor de conducere;
g) inițiază procedura de revocare a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, în condițiile prevăzute de Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii;
h) îndeplinesc alte atribuții prevăzute de lege sau regulamente.
Dispozițiile art. 50 și 51 se aplică în mod corespunzător și pentru organizarea și desfășurarea adunărilor generale ale procurorilor, în temeiul art. 97 din Legea nr. 304/2004, republicată, privind organizarea judiciară, adunările generale ale judecătorilor.
De asemenea, în baza art. 76 din Legea nr. 303/2004, republicată, privind statutul judecătorilor și procurorilor, judecătorii și procurorii sunt liberi să organizeze sau să adere la organizații profesionale locale, naționale sau internaționale, în scopul apărării intereselor lor profesionale, precum și la cele prevăzute de art. 11 alin. (3).
Cu deosebită considerație,
Asociația Forumul Judecătorilor din România
judecător Dragoș Călin, co-președinte
judecător Anca Codreanu, co-președinte
Lipsete punctul 12 : vrem Campul Tactic al Securitatea extins si asupra CSM, participare Securitatii la sedintele CSM ,cu drept de veto; vrem mai multe catuse, vrem mai multe pensii speciale pentru sot/sotie, pastrarea locuintei de serviciu si dupa pensionare ,dreptul de transmitere a proprietatii sotului supravietuitor, sau mostenitorilor legali, dupa ca; vrem spor de pericol de inec si de contaminare cu SIDA din scuipatii narozilor pe care-i anchetam ,respectiv ii condamnam si mai vrem Polita RCA pentru Raspunderea Conducatorilor de Trebonale si Parchete Forestiere, cat si asigurare de Malpraxis pentru oficiantii Dreptatii in Rumanica Fraiera ,sa fie platite de la Buget de catre contribuabilii si subiectii Statului de Drept !
N-am auzit ciripitul acestui forum cand procurori erau surprinsi in flagrant ticluind falsificari de probe sau cand alti procurori isi propuneau sa linisteasca judecatori. Probabil ca judecatorii din acest asazis „forum” erau din categoria celor deja „linistiti”.
N-am mai auzit până acum de ”Forumul judecătorilor”. Când s-a înființat și unde? Alaltăieri, acasă la Iohannis?
Este fostul Forum al Judecătorilor Olteni.
Și-a upgradat denumirea ca să pară mai pompos și să sugereze reprezentativitate.
În fapt e doar Călin și cu Militaru, secretară e Marinaș de la Craiova și are ca membri o mână de derbedei hashtag deghizați în robe.
Vor menţinerea
-MCV , NERATIFICATNICIODATA DE ROMANIA ,aceasta Decizie Comisiei Europene din 13 decembrie 2006 (publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 354 din 14 decembrie 2006), „până la îndeplinirea indicatorilor de referinţă ” ,adica mentinerea Romaniei(si Bulgariei) ca TARA CORUPTA ,urmare protocolului HOT CSAT DATA DE BASESCU SI MACOVEI PRIN CARE AU TARA IN NOROI !
-Protocolului nr. 16 la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, al cărui text a fost adoptat de Comitetul Miniştrilor la data de 10 iulie ,protocol NUL ABSOLUT incheiar dupa data de 2010, cand trebuia abolit MCV ,asa zisa clauza de salvgardare fiind valabila pe 3 ani pana la 1 I 2010 !!!
ACESTE ACTE TREBUIE DENUNTAE DE PARLAMENTUL ROMANIEI SI DENUNTAREA NOTIFICATA UE -Com EUropeana !
IN TARA NOASTRA DICTEAZA PALAMENTUL CARE EXPRIMA VOINTA SUVERANA A POPORULUI ROMAN!
In tar naostra NU FAC LEGILE, NU LEGIFEREAZA procurorii si judecatorii car doar LE APLICA !
PROCURORII SI JUDECATORII, ACEST „FORUM” si totic ei care „protesteaza” arata ca ei sunt POLITIE POLITICA, securisti care incalca legile tarii ,nu le respecta ,sunt plini de bani, privilegii si au dus tara la rapa!
Sa plece la UE-CE si sa linga acolo bUGETELE de tradatori!
Niste analfabeti securisti, toti afara,pramatiilor !Romania geme de saracie si datorii publice sa va plateasca voua salarii si pensii speciale si voi vreti „ue”!La „ue”cu voi!
Minunate cerinte , da’ ceva , cumva , despre raspunderea judecatorilor , a magistratilor, pentru calitatea actului de justitie ! Ceva , cumva ? Cucu ! Nicio raspundere ! Aici totul este OK!
Iata tradatorii de neam si tara. Iata cei care au confiscat Ro ,drepturile si libertatile omului. Cum sa aibe tupeul mizerabil acesti judecatori si procurori sa faca asa ceva? Judecatorii si procurorii sunt niste functionari, in slujba statului si a cetatenilor. Nu ei sunt cei care fac legile ci doar le aplica. Asadar ceea ce propun acesti functionari este ilegal. Dar nu le pasa. De ce? Pt ca de 14 ani sunt obisnuiti sa incalce legea ( fie prin protocoale ilegale,fie prin diverse alte cai), sa fie stapanii supremi ai Ro,sa confiste drepturile si libertatile cetatenilor prin interceptari ilegale,judecati strambe,protocoale ilegale,etc. Asadar n-au decat sa faca ceea ce si-au propus,dar sa fie dati afara din magistratura definitiv pt incalcarea separatiei puterilor si pt ca au lucrat ilegal pe protocoale ilegale.
Teoretic 4.850 de judecători și 2.650 de porcușori.
Total 7.500 de asemenea PUTORI ORDINARE, dedulcite la farniente și trai pe vătrai pe spezele pop_ulimii.
Un pălmaș de J/PJ aburcă la 100.000 de RON anual.
Un Gauleiter din ÎCCJ/PÎCCJ sau ștăbimea din conducerea CA/PCA rădică la 250.000 de gologani valahi nouți.
Facem media de 175.000 de galbini per cap de Putoare Ordinară Bugetată.
7.500 x 175.000 Ron = 1.312.500.000.
UN MILIARD TREI SUTE DE MILIOANE DE RON ANUAL ne costă ineficiența, neprofesionalismul, duplicitatea, ipocrizia și ticăloșia acestor cârdași din Grupul Infracțional Organizat „Justiție de Stabor și Paradeală Protocolară”
1.312.500.000 : 4,75 = 276. 315.789.
UN SFERT DE MILIARD DE EURO ne costă anual să-i ținem în cârcă pe acești Geambași ai Adevărului Mistificat și Telali ai Dreptății Siluite.
Post-script: cât costă cel mai scump kilometru de autostradă?
perfect nasule! splendide observatii. lasa-i sa iasa sa-i putem vedea, trompetele securiste, pramatii care freaca tziparu pe mii de euro lunar.
Răspuns: în Ro, prețul mediu al unui kilometru de autostradă este de 8,2 milioane de euro. (între 6,4 și 10 milioane de euro/kilometru).
Așadar, 250 : 8,2 = 30,48.
TREIZECI DE KILOMETRI DE AUTOSTRADĂ CU 2 BENZI PE SENSUL DE CIRCULAȚIE HĂPĂIE ANUAL ACEȘTI ȘOBOLANI din GRUPUL INFRACȚIONAL ORGANIZAT JUSTIȚIE DE STABOR ȘI PARADEALĂ!
In forumul asta, dupa cum se manifesta, cred ca s-au adunat asa-zisii magistrati proveniti din militieni. Caci, destul de multi militieni faceau dreptul, desigur, ajutati de sistemul politic de la acea vreme. Se cede si dupa revendicarile lor, specific militienesti. Altminteri, magistratii adevarati STIU ca NU FAC EI LEGILE!
Ai dreptate. In Romania infractorii fac legile, magistratii trebuie doar sa le puna in practica.
Auziti si va cruciti! O.U.G afecteaza echilibru in sistem! Care echilibru tovarasilor democrati, echilibru facut de portocala in justitie? Cand ati auzit cu urechile voastre cum fabrica probe false in dosare PoRTOCALA & compania dirijata de KOVESI, ati tacut malc! Huuuo!