Traficul pe ultimul tronson al DEx12 Craiova – Pitești va fi deschis joi

Asociația Pro Infrastructură a anunțat că joi

Traficul pe ultimul tronson al DEx12 Craiova – Pitești va fi deschis joi

Asociația Pro Infrastructură a anunțat că joi

Asociația Pro Infrastructură a anunțat că joi va fi deschis traficul pe ultimul segment al drumului expres DEx12 Craiova – Pitești, completând astfel cei 121 de kilometri ai șoselei de mare viteză. Porțiunea finală, de aproximativ 13 kilometri, leagă localitatea Albota de nodul rutier cu Autostrada A1 în zona Oarja/Catanele.
Odată cu această inaugurare, România înregistrează un nou record: cel mai lung traseu continuu exclusiv pe autostradă și drum expres, de aproximativ 468 de kilometri, de la ieșirea din Craiova până la Constanța, în zona Portului Agigea. Traseul include DEx12, Autostrada A1, A0 Sud, A2 și A4.
Deschiderea acestui segment vine după ce, în Sudul Capitalei, a fost finalizată și ultima parte a Autostrăzii de Centură A0, care permite traversarea Bucureștiului pe direcția est-vest fără întreruperi.
În prezent, rețeaua rutieră de mare viteză din România depășește 1.325 de kilometri, dintre care peste 55 de kilometri au fost deschiși în 2025.
Nodul rutier dintre DEx12 și A1 se află pe cea mai circulată porțiune de autostradă din țară, între Cățeasca și Bradu, unde media zilnică anuală depășește 44.000 de vehicule, potrivit datelor CESTRIN. Această valoare o depășește pe cea înregistrată pe alte sectoare intens circulate, precum Autostrada Soarelui (27.764 vehicule) sau A3 lângă Capitală (24.846 vehicule).
Prin finalizarea DEx12, șoferii pot parcurge integral traseul Craiova – Constanța pe drumuri de mare viteză, fără întreruperi.
Distribuie articolul pe:

7 comentarii

  1. Incredibil ! Este al treilea drum din Romănia , cap – coadă ! Doar trei ! A1 , A2 și acest struțocămilă . Din aceste trei , doar această pisă de biciclete a fost făcută integral după Ceaușescu , adică în 36 de ani . A2 , exista parțial înainte de 1989 , pe porțiunea dintre cele două brațe ale Dunării , la Cernavodă . Caz unic în lume . Hoție , prostie , trădare ….

  2. a spus la sedinta de partid, tovarasi putem realiza cincinalul si in 10 ani, este important sa il realizam!

    1. 3 ani intarziere, iar contractele in majoritate au fost semnate de Drula. Iar omul asta a stat doar 8 luni ministru, mai tovule.
      Vezi ca ai tai au alte specialitati, gauri la buget!..

  3. Oltenii au avut noroc cu bacaoanul Umbrarescu care a fortat permanent lucrarile pe acest drum expres. Cu Bolojan la butoane lucrarile s-ar fi sistat acum din ‘lipsa’ de bani.

  4. Si va rezista maxim 3 luni. Bani sifonati ca si podu’ de la Braila, al gradatilor la „drujba” Romaniei, ilegitimi, pentru saracirea romanilor: grindeanu, tudorache poza (de rasul curcilor: PODUL SE SCUFUNDA, FRATILOR! INCET SI SIGUR!) – Caragiale, dragule! OPERA TA ESTE REALITATE SI ACUM, IN ROMANIA!

    1. grindene, bravo tudose. Bravo firma de 5%…
      O sa transformati podul, in tunel!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.