Trenurile CFR, în pericol de suspendare?

CFR Călători se confruntă cu o criză financiară majoră care ar putea conduce la suspendarea trenurilor dacă datoriile la Tariful pentru Utilizarea Infrastructurii (TUI) nu sunt achitate urgent sau nu se prezintă un grafic clar de plată.

Termenul limită impus de CFR SA pentru achitarea sumelor restante este 29 august, iar efectele ar putea fi resimțite diferit: trenurile Regio ar putea fi suspendate peste aproximativ o săptămână, iar trenurile Interregio începând cu 1 octombrie, conform informațiilor publicate de Club Feroviar.

Datoriile companiei au ajuns la aproximativ 500 de milioane de lei, iar furnizorii de motorină au amenințat deja că vor opri livrările dacă nu vor fi plătite sumele restante, estimate la circa 95 de milioane de lei. Această situație ridică semne de întrebare asupra funcționării normale a transportului feroviar de călători și asupra capacității companiei de a-și respecta contractele de serviciu public.

Problemele financiare ale CFR Călători nu sunt noi. În luna iunie, compania avertiza că acordarea unei compensații pentru serviciul public sub nivelul anului 2024 și diminuarea veniturilor prognozate pentru 2025 ar putea conduce la un blocaj cu efecte nedorite asupra sistemului feroviar. În aceeași perioadă, CFR Călători a suspendat temporar vânzarea biletelor cu anticipație pentru anumite curse, iar unele trenuri pe rute precum București – Brașov și București – Constanța au fost anulate din cauza cererii scăzute și a problemelor bugetare.

În contextul actual, conducerea companiei subliniază lipsa acută de fonduri și problemele bugetare grave, dar și necesitatea de a găsi soluții pentru a evita reducerea semnificativă a serviciilor feroviare, falimentele firmelor furnizoare și perturbarea transportului public. CFR Călători a evidențiat importanța menținerii valorii compensației pentru serviciul public la cel puțin nivelul anului 2024, în condițiile în care unele modificări legislative și întârzieri în livrarea materialului rulant din fonduri europene afectează veniturile prognozate.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a reacționat la avertismentul companiei, precizând că situația necesită clarificări instituționale urgente. ARF a invitat conducerea CFR Călători la o întâlnire pentru identificarea soluțiilor legale și operaționale necesare menținerii unui transport feroviar eficient, predictibil și sigur pentru călători, inclusiv operarea materialului rulant achiziționat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Recomanda [votes_up id=870456]
Cosmin Pam Matei 5366 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Votați nefericitul dan și usr ăștia ne lasă fără tara de mina cu psd PNL. Mai spunea gunoiul de ctp ca numai bolojan ne poate scăpa de criză. Toții sunt corupti și vanduti străinilor.

  2. O companie de pe lista lui Bolojaf e gata! Bagata in datorii cu buna stiinta, va fi predata catre Deutsche Bahn aproape pe nimic . “Reforma” companiilor de stat va continua si cu celelalte . Pana la sfarsitul anului e gata!

  3. Superb! Dar particularii, ăla din Brașov și cel care s-au privatizat primul pe aceeași infrastructura și cu vagoane de la fier vechi din străinătate de parcă în România e război, așa arată acele vagoane infecte, au plătit taxa pentru infrastructura sau au cotizat direcționând mita exact unde trebuie? La CFR, va spune un cetățean care a avut membru de familie angajat peste 45 ani, au funcționat chiar foarte bine până în 1989 pentru că, erau cumulate serviciile de marfa cu cele de călători! Acum, după 1990, politicienii au distrus această instituție furând prin numiri politic și vânzând locomotivele, vagoanele de marfă și călători, cele mai bune prin bazele din vestul țării arad și parcă Salonta, strainezilor! De multe ori mă strânge în ceafă când văd vagoanele de marfă cu sigla Cargo in străinătate, îmi amintesc ce eficiente erau și mizeriile politice au vândut totul. Acum se plâng că nu mai au bani, escrocii din politica românească.

    • lasa tu calitatea vietii romanilor, important e sa lovim in rusi, ca de-aia traim, nu? cum scrie o lepra, la ce bun o viata imbelsugata daca suntem sub influenta ruseasca? mai bine crapam de mizerie, dar sub influenta occidentala, nu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.