Turcii și Allah, între Primărie și CNSC!

Decizia pentru cele 100 de tramvaie se joacă la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Este vorba de un contract de 176 de milioane de euro, atribuit în primă instanță și cu multe semne de întrebare firmei turcești Durmazlar, debutantă în domeniu. De altfel, Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice a scos în evidență o serie de încălcări și contraperformanțe ale ofertei turcești, susținută cu insistență de Direcția Generală a Achizițiilor Publice din Primăria Capitalei, precum și de unii membri din Comisia de Licitație. Ca printr-o minune, mulți dintre decidenți au devenit fani ai produselor turcești (ca și în cazul Otokar!) abia ieșite de pe banda de producție.

De altfel, turcii de la Durmazlar încă n-au produs niciodată tramvaiul pentru care au concurat, ei prezentînd, la dosarul licitației, un fel de adeverință fără nici o valoare. De fapt, turcii nu au nici un Certificat de Omologare care să ateste că ar fi producătorii unui asemenea tip de tramvai sau similar celui ofertat și prevăzut în caietul de sarcini.

Principalele neconformități ale tramvaiului turcesc contestate de ANAP se referă la inexistența Certificatului de Omologare, neîndeplinirea condiției de livrare, neprezentarea cazierului judiciar al operatorului. Toate cele șase avize neconforme stabilite de ANAP formulează abateri importante ale firmei turcești raportate la cerințele Caietului de sarcini.


Și, totuși, turcii de la Durmazlar au fost primiți în licitație în baza unei hîrtii care prezintă o simplă declarație privind stadiul evaluării tramvaiului Panorama 265 (și care nu are nici o legătură cu cel din caietul de sarcini). Declarația eliberată de italieni nu este în niciun caz un Certificat de Omologare, iar tramvaiul Panorama 2.65 nu are nici o legătură cu cel prevăzut în Caietul de sarcini.

Și, cu toate acestea, forțe oculte trag pentru oferta turcilor de la Durmazlar. Documentația lor tehnică este secretă și este refuzată inexplicabil contestatarilor. Contestația se judecă accelerat și inexplicabil, de parcă judecătorii ar veni la serviciu cu respectivul tramvai. La Primăria Capitalei, analiza deciziei a durat aproape un an, iar acum contestația trebuie soluționată peste noapte.
Care să fie explicația acestui efort susținut al personalului din Primăria Capitalei,vizibil în favoarea firmei turcești?

Care se fie miza plimbării ziariștilor români de la publicațiile (cadorisite cu mii de spoturi și reclame) într-o excursie de lux în Turcia? Aceeași ca și în cazul plimbării în Noua Zeelandă, organizată de Gabriel Resources?
Misterul rămîne încă nedezlegat! Se străduiesc autoritățile române să mărească producția industrială a Turciei sau numai Primăria Capitalei este preocupată de asta?

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 8

15 Comentarii

  1. Ghiaurii Marcel Ciolacu si Marian Oprisan profita de slabiciunile otomanilor pentru a scoate un pret bun pe Cadina Gabriela Firea atit de dorita pe malurile Bosforului. Gurile Rele spun ca banetul otomanilor + tramvaie de baklava ar scoate partidul la liman cu sanse mari de a cistiga alegerile locale si parlamentare. Capitalismul de Cumetrie Mioritic functioneaza…

  2. Madame FIREA are o SLABICIUNE PENTRU MIJLOACELE DE TRANSPORT TURCESTI. Ea a uitat ca in lume EXISTA in afara de LILIPUTANI , BARBATI SI FEMEI MAI CRESCUTI SI MAI BINE INTOCMITI DE MAMA NATURA. De cate ori ma urc intr-o masina turceasca cu doua usi ALEASA DE FIREA, II TRANSMIT UN GAND BUN.Este drept ,EA NU MERGE CU MASINA TURCEASCA, EA ESTE NOROCOASA, ARE SOFER SI LIMUZINA LA SCARA.

  3. ciubuc, peşcheş, pincă, bacșiș, mită, șperț, într-un cuvânt, şpagă groasă, babană, penală…

  4. Dupa parerea mea,in achizitii importante,trewbuie sa avem in vedere,in primul rand,BINELE NATIONAL cum resuscitam mormanul de fiare vechi al lui petrica? Prin bani pompati in industria tarii.

  5. Verificati conturiile celor care au aprobat aceasta hotie din banul public si cautatii si de conturi in strainatate.Ar putea fi surprize.

  6. Astua din bucuresti vor civilizatie dar nu sunt civilizati,vorbesc obie tiv! Vor transport in comun cu masini de calitate de parca in restul tarii nu ar avea nevoie! Stiu ce inseamna un transport cu autobuz de calitate care respecta normele reale incepand de la creionare pana la finalizare? Diar putini stiu,cei care au vazut sau au lucrat, in tara aici,personal nu am vazut decat rable tiplate,spalate si revopsite,putine piese schimbate sau unse si contractele cu Romania merg pe banda rulanta! In primul rand, la vedere:
    – sunt jegoase,ruginite si lovite,
    – nu au trape care sa fie scoase la nivelul trotuarului pentru carut bebelusi si carut bolnavi,
    – mizerabile in interior si duhoare a invechit plus miros de combustibil,
    – tapiteria scaunelor arata a nespalat si necuratat de cand au fost puse in miscare,
    – usile sunt ruginite sau nu se inchid normal,
    – barele orizontale de sus sau verticale sunt pe alocuri ruginite, plus destule! Dar iti cer 2 lei pentru o calatorie intre 1-2-3 statii cam 500-700 metri distanta sau pe geam au lipit regulamentul privind legea! Dar regulamentul sau obligatiile societatii cu asemenea autobuze infecte nu este la vedere! Aici e un liberal (Bouros se numea inainte)acum e acelasi individ doar ca a scos litera ‘u’ din nume si se numeste Boros,si de cand ma stiu asemenea mijloace de transport erau microbuzele spre vaslui si iasi,acum s-au impanzit si autobuzele cu acelasi confort infect,ori cara bolovani ori oameni e totuna! Halal respect pentru cetateanul traitor in Romania!

  7. DNA-ul crescut de „marea” Kovesi (să fie peste 1,90) ce păzește? Gata, stiu, oile moarte din afacerea româno-
    siriana. Eventual, mai an-
    anchetează dacă Decebal Tra-
    ian Remeș a primit șpagă caltabosi. Acestea fiind zise, hai, tramvai, tramvai, se pare că madam Firea are
    asigurata imunitatea de catre servicii. Servicii care, iacătă, iubesc la ne-
    bunie circuitul banilor. Cash, nu in natură.

  8. POATE NE TOARNA SI NOUA P_ _ _ _ I O INFORMATIE NECLASIFICATA CINENA DE LA S.I.E. CAT REVINE DIN AFACERILE PRIMARIEI CAPITALE CU TUIRCII FAMILIEI PANDELE PENTRU CONSTRUCTIA AVERII DIN INSULA AFLATA IN GRECIA UNDE PALATUL ESTE DEJA FINALIZAT.

  9. Geaba va revoltati , dragilor ! Cainii latra caravana trece ! Asta-i tara ! Stiu ca Astra Arad , produce tramvaie de calitate ! De ce nu cumparam de acolo ? Nu este firesc sa dam de munca celor de la Astra , iar banii sa ramana in tara ? Care este logica? Cand aceste tramvaie vor avea nevoie de RK , ce se va face ? Vin turcii , ca cei de la Astra , nu cred ca vor mai fi interesati ? Tramvaie romanesti , mentenanta romaneasca ! Parca suna mai normal !

  10. Un motiv in plus ca sa dispara PSD. Prea multa coruptie de-a dreptul nerusinata! Madam sarma-n qoor lucreaza pe fata, se zbate ca o hiena turbata cand e vorba de primit spagi colosale. Nu mai are timp ca sa se ascunda, sa musamalizeze, ataca frontal! Asta este fata hidoasa a PSD, pentru asta Dragnea si acolitii au modificat legile jutitiei pentru ca demnitarii care fura sa nu poata fi pedepsiti si sa le ramana si banii.

  11. Cand aia vor avea minte sa schimbe denumirea habsburgica, chiar daca sunt nepotii slugilor de odinioara, mai vorbim…

  12. Ce aveti cu tramvaiele turcesti? „E” mai bune ca cele din Arad! Cele turcesti produc bani, produc „plus valoare”, pe cand cele din Arad, nu produc nimic, doar merg pe sine!

  13. Mai bine nu mai cumpara deloc tramvaie, pentru ca „bucurestenii” sunt niste imputiti ce nu se spala si nici macar turcesti nu merita. In alea vechi si in autobuze pute a grajd cand te urci, preferi sa mergi pe jos.
    Sa dea banii aia la vouchere de biciclete, sa apuce toata lumea!

  14. Cornel,eu sunt convins ca si tu crezi ca la Primăria București este TREABĂ pentru DNA.

  15. Romani, fiti uniti, uitati disensiunea! Vine ziua in care tovul ne a zis ca vom ajunge aici.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.