Potrivit unei rezoluţii adoptate de către Parlamentul European marţi, 27 septembrie, UE trebuie să promoveze utilizarea aşa-numitelor „alcoolocks” – dispozitive care detectează şoferii ce au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz -, pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri şi să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale.
Parlamentul European solicită elaborarea în regim de urgenţă a unui nou plan de acţiune pentru siguranţa rutieră şi recomandă armonizarea reglementărilor privind traficul rutier, a semnelor de circulaţie, a testelor de inspecţie tehnică şi a limitelor admise de alcool prezent în sânge.
Deputaţii europeni cer Comisiei Europene numirea unui coordonator pentru siguranţă rutieră care să sprijine eforturile statelor membre în vederea aplicării planului de acţiune.
„Alegerea şi evaluarea măsurilor necesare trebuie să fie un proces ştiinţific, fundamentat pe date de calitate, definiţii şi statistici comparabile între ele”, a precizat Koch în cadrul dezbaterilor, adăugând: „Ne aşteptăm la o analiză armonizată a cauzelor accidentelor şi rănirilor şi la un schimb de informaţii la nivelul întregii Uniuni Europene, care să respecte standardele înalte de protecţie a datelor cu caracter personal”.