Rezoluţie europeană: Ai băut la volan? Un dispozitiv îţi va bloca autovehiculul

Potrivit unei rezoluţii adoptate de către Parlamentul European marţi, 27 septembrie, UE trebuie să promoveze utilizarea aşa-numitelor „alcoolocks” – dispozitive care detectează şoferii ce au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz -, pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri şi să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale.

Rezoluţie europeană: Ai băut la volan? Un dispozitiv îţi va bloca autovehiculul

Potrivit unei rezoluţii adoptate de către Parlamentul European marţi, 27 septembrie, UE trebuie să promoveze utilizarea aşa-numitelor „alcoolocks” – dispozitive care detectează şoferii ce au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz -, pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri şi să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale.

Potrivit unei rezoluţii adoptate de către Parlamentul European marţi, 27 septembrie, UE trebuie să promoveze utilizarea aşa-numitelor „alcoolocks” – dispozitive care detectează şoferii ce au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz -, pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri şi să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale.

Parlamentul European solicită elaborarea în regim de urgenţă a unui nou plan de acţiune pentru siguranţa rutieră şi recomandă armonizarea reglementărilor privind traficul rutier, a semnelor de circulaţie, a testelor de inspecţie tehnică şi a limitelor admise de alcool prezent în sânge.

Deputaţii europeni cer Comisiei Europene numirea unui coordonator pentru siguranţă rutieră care să sprijine eforturile statelor membre în vederea aplicării planului de acţiune.

„Alegerea şi evaluarea măsurilor necesare trebuie să fie un proces ştiinţific, fundamentat pe date de calitate, definiţii şi statistici comparabile între ele”, a precizat Koch în cadrul dezbaterilor, adăugând: „Ne aşteptăm la o analiză armonizată a cauzelor accidentelor şi rănirilor şi la un schimb de informaţii la nivelul întregii Uniuni Europene, care să respecte standardele înalte de protecţie a datelor cu caracter personal”.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate