Două camere de tip dome concepute special pentru supravegherea la bordul autovehiculelor au fost recent lansate de către cei de la Axis Communications. Aceste camere robuste pot face față șocurilor și vibrațiilor și asigură o performanță înaltă în diferite condiții de luminozitate. Au un design compact și discret, oferind o rezoluție de 2 MP. Modelul AXIS P3905-R Mk III Dome Camera este special conceput pentru monitorizarea la bordul vehiculelor feroviare, precum trenuri și tramvaie, și respectă standardele feroviare EN50155 și EN45545. Cel de-al doilea model, AXIS M3905-R Dome, respectă reglementările în vigoare în industria transporturilor, inclusiv pe cele referitoare la siguranța împotriva incendiului la bordul autobuzelor.
Aceste modele de camere garantează un nivel înalt de performanță chiar și în condiții de luminozitate variată și schimbătoare. Datorită tehnologiei Forensic WDR de care dispun, asigură claritatea imaginilor, chiar și atunci când scena conține atât zone luminoase, cât și zone întunecate. În plus, camerele dispun de un mod semafor care le permite să diferențieze culoarea semafoarelor în scenele întunecate. Este disponibil, de asemenea, și un obiectiv M12 opțional care poate fi utilizat pentru personalizarea monitorizării.
Modelele dispun de certificare IP66/67 și IK10 și includ un conector M12 sau RJ45 pentru flexibilitate în instalare. Atunci când sunt utilizate împreună cu carcasa AXIS TP3826-E, camerele pot fi montate pe exteriorul unui vehicul, făcând față condițiilor meteorologice nefavorabile.
Caracteristicile principale includ:
-
Design compact și robust;
-
Modele care respectă standardul EN50155;
-
Lightfinder și Forensic WDR;
-
Tehnologie Axis Zipstream;
-
Mod semafor.
Camerele includ caracteristici de securitate cibernetică integrate, pentru a ajuta la prevenirea accesului neautorizat și a proteja sistemul. De exemplu, funcția Axis Edge Vault protejează identificatorul dispozitivelor Axis și simplifică autorizarea acestora în rețea. În plus, tehnologia Axis Zipstream reduce semnificativ capacitatea de stocare și lățimea de undă necesare, fără a compromite calitatea imaginilor. Camerele sunt disponibile prin intermediul rețelei de distribuitori Axis din trimestrul al doilea al anului 2023.
Si asigura totodata o supraveghere permanenta si continua, cu „face recognition” (facial recognition) , a celor ce merg cu mijloace din reteaua de transport in comun. Cu tehnica de face-reognition se poate recunoaste, prin compararea unei baze de date, cine e persoana sau introducerea de noi „avatare cu fata” in baza de date cu persoane noi, care mai apoi sa li se asocieze in timp nume/prenume, e-mail, numere de telefon mobil si/sau fix, si ISIM, conturi pe facebook/twiter/etc cu aliasurile folosite, … .
Se monitorizeaza si se poate verifica in timp real, cine si unde a urcat, unde s-a dus, cu cine a vorbit sau s-a intilnit in autobuz, … Si toate astea doar cu tehnica existenta, spatiul de stocare mare, costuri de personal „calificat” si intretinerea infrastructurii de monitorizare platita de contribuabili. Si totul merge ca uns!
Explicatiile de ce e necesar asa ceva se pot inventa pe banda cu sifisme bine ticluite. Cel mai des sa apeleaza si la argumentatii si manipularea cu frica (de hoti de exemplu). Caci frica face vinzare buna, s-a vazut la pandemia cu corona, si ii convinge si pe cei mai sceptici.