Cluj-Napoca și Florești vor beneficia în curând de un proiect de mobilitate urbană remarcabil, menit să rezolve una dintre cele mai mari provocări ale zonei: traficul congestionat.
Componentele cârtițelor, utilajele specializate care vor săpa tunelurile pentru Metroul Clujului, au ajuns deja la Florești. Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că procesul de asamblare va dura aproximativ 90 de zile, iar săpăturile vor începe în aprilie 2025.
Acest proiect ambițios va include o rețea de metrou cu o lungime de 21,03 km și 19 stații subterane, conectând Cluj-Napoca și comuna Florești, două puncte-cheie ale zonei metropolitane. Scopul principal al metroului este de a reduce traficul intens din Cluj-Napoca, una dintre cele mai aglomerate orașe din România, și de a îmbunătăți mobilitatea locuitorilor din suburbii.
Valoarea investiției depășește 2 miliarde de euro, iar proiectul beneficiază de finanțare din fonduri europene și de la bugetul de stat. Compania turcă Gulermak, care coordonează lucrările, se află în fața unei provocări mari, dar are experiența necesară, fiind un actor important în realizarea unor proiecte similare la scară mare. Aceasta a început deja recrutarea echipelor de muncitori care vor contribui la implementarea proiectului.
Pe lângă tuneluri și stații subterane, proiectul include și un depou suprateran, care va asigura întreținerea și gestionarea trenurilor. Construcția întregii rețele de metrou este estimată a se finaliza în aproximativ 10 ani și 8 luni, o perioadă lungă, dar esențială pentru realizarea unui sistem de transport modern și eficient pentru întreaga regiune.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Metrou la sat! Asta da concept modern!