Carpații sălbatici

Ce ironie a sorții! Într-unul dintre cele mai grele momente ale Romaniei se lansează, în sfârșit, un film turistic de-a dreptul fermecător despre Munții Carpați. El nu este un produs românesc decât în foarte mică măsură. Filmul realizat de televiziunea Travel Channel a fost sponsorizat de Petrom și de grupul Dacia-Renault (cu câteva automobile Duster). În rest, străini pasionați de natură și de spațiul românesc, îndrăgostiți de păduri, de Deltă și de Munții Carpați. Între ei, prințul Charles, un discret dar temeinic promotor al României. E vorba despre unul dintre cele mai izbutite produse în materie de promovare turistică. Mă refer la cele privitoare la România, adesori prezentată cu materiale siropoase și neinspirate. E drept că producătorul acestui film nu este un fitecine. Charlie Ottley este un scriitor, un mare producător și în același timp un prezentator de-a dreptul șarmant. Iar cei care l-au ajutat, mă refer la The European Nature Trust (prin Paul Lister ) fac parte dintre marii pasionați de puritatea și frumusețea mediului.

De ce scriu despre acest film de televiziune, lansat miercuri seara în București?

-Pentru că niște străini au descoperit în România locuri mai frumoase decât descoperim noi. Privite de ochii neplictisiți ai unui călător străin, România oferă imagini mult mai spectaculoase decât cele descoperite de noi, cei sătui de locurile noastre magnifice.

-Pentru că străini pot povesti despre civilizația rurală din România, despre locurile fără șosele, fără curent și fără apă, chiar și fără școli și fără doctori, cu o admirație și cu o simpatie care nouă ne sunt străine.

-Pentru că imaginile de natură virgină din pădurile carpatine atrag spre România cum nu atrage propaganda turistică. În același timp, pădurile românești au în români cei mai mari dușmani de pe continent. Iar în spatele acestei iresponsabilități vin încolonați cei care cumpără pădurile numai cu miile de hectare.

-Pentru că unele din imaginile acestui film au deja valoare istorică. Pădurile filmate în lunile mai și iunie a acestui an au dispărut până în octombrie. În mai puțin de trei luni ele arată altfel decât în film. Și mult mai rău. Zona virgină de pe malurile râului Șes din Munții Hațegului a fost deja mutilată cu drujbe și tafuri.

-Pentru că Elena Udrea, marea pacoste de pe spatele turismului românesc, cea care s-a fudulit cu o tele-gondolă care duce de la Lupeni spre nicăieri și care a mai fost construită pe urmele unor defrișări gândite cu picioarele, și-a văzut opera la exemple de nenorociri.

-Și în sfârșit, pentru că miercuri seara, acest politician reprezentând maxima impostură din politica românească a încercat să se insinueze în existența acestui film și a ținut un dicurs plin de banalități și prostii. Una dintre ele merită antologată:

„Fiecare dintre noi trebuie să se considere urmașul lui Dracula”.

Ca urmașă a lui Dracula, blonda descendentă a unui roman de groază a mai spus o prostie pe seama noastră și, implicit, a României, de parcă ar fi vorbit despre țiganii din Tecuci!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.