CNA, recomandare către televiziuni și posturile de radio

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) le recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale să se asigure că sunt respectate normele ortografice, ortoepice și de punctuație, precum și morfologice și sintactice ale limbii române în cadrul programelor lor. Membrii CNA au adoptat în unanimitate o recomandare în acest sens, în urma analizării unor spoturi publicitare difuzate în […]

CNA, recomandare către televiziuni și posturile de radio

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) le recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale să se asigure că sunt respectate normele ortografice, ortoepice și de punctuație, precum și morfologice și sintactice ale limbii române în cadrul programelor lor. Membrii CNA au adoptat în unanimitate o recomandare în acest sens, în urma analizării unor spoturi publicitare difuzate în […]

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) le recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale să se asigure că sunt respectate normele ortografice, ortoepice și de punctuație, precum și morfologice și sintactice ale limbii române în cadrul programelor lor.

Membrii CNA au adoptat în unanimitate o recomandare în acest sens, în urma analizării unor spoturi publicitare difuzate în perioada noiembrie-decembrie 2015, transmite Agerpres.

„Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale și nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română. Comunicările comerciale audiovizuale prin caracterul repetitiv al difuzării, 12 minute din timpul oricărei ore date în cazul canalelor comerciale și de opt minute pe oră în cazul televiziunii publice, exercită un puternic impact asupra publicului, în special a minorilor. Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greșeli de ortografie, ortoepie și morfologie a limbii române consolidează folosirea incorectă a limbii române”, se arată în recomandarea CNA.

Se menționează că recomandarea a fost făcută având în vedere dubla calitate a CNA, de garant al interesului public și de unică autoritate de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale. De asemenea, au fost luate în considerare prevederile referitoare la competența CNA și Codul de reglementare a conținutului audiovizual.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.