Cora dă peste nas Consiliului Concurenței

Reprezentanţii România Hypermarche (Cora) resping categoric acuzaţiile Consiliului Concurenţei legate de fixarea preţurilor de revânzare pentru anumite produse.  „România Hypermarche (Cora) a luat la cunoştinţă de decizia anunţată de Consiliul Concurenţei privind sancţionarea companiei cu suma de 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), alături de sancţionarea altor lanţuri de magazine şi furnizori din piaţa de retail. La acest moment, Cora aşteaptă motivarea deciziei Consiliului Concurenţei pentru a analiza argumentele autorităţii de concurenţă şi îşi rezervă dreptul de a contesta decizia în instanţă. Respingem categoric acuzaţiile Consiliului Concurenţei care a luat această decizie fără o minimă analiză economică, deşi regulile de concurenţă nu pot fi aplicate în absenţa identificării şi evaluării realităţilor economice. Acuzaţiile aduse de autoritatea de concurenţă se întemeiază exclusiv pe prezumţiile acesteia nesusţinute din punct de vedere probatoriu. La dosarul de investigaţie nu există nicio dovadă din care să reiasă că societatea noastră ar fi săvârşit fapta anti-concurenţială pretinsă de Consiliul Concurenţei”, se menţionează în comunicat. În același document se mai precizează că societatea a pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei numeroase documente din care rezultă „neîndoielnic” că în situaţiile investigate nu a existat nicidecum vreo înţelegere anti-concurenţială între Cora şi furnizorii săi privind stabilirea preţului de revânzare pentru anumite produse.

„Dimpotrivă, după cum rezultă din toate documentele furnizate autorităţii de concurenţă, Cora a stabilit întotdeauna independent preţurile de revânzare, iar clienţii Cora au beneficiat de preţuri reduse, niciun consumator fiind prejudiciat”, susţin reprezentanţii Cora.

Consiliul Concurenţei a anunţat joi că a sancţionat şapte companii active pe piaţa comercializării produselor alimentare din România (retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87,713 milioane lei (circa 18,8 milioane euro) pentru fixarea preţurilor.

Conform unui comunicat al autorităţii de concurenţă, sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri.

Astfel, Auchan România a fost sancţionată cu 36,563 milioane lei (7,84 milioane euro), Carrefour România cu 26,995 milioane lei (5,79 milioane euro), România Hypermarche (Cora) cu 12,41 milioane lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages cu 5,984 milioane lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM cu 3,931 milioane lei (843.599 euro), Strauss România cu 1,786 milioane lei (383.236 euro) şi Nelson Prod cu 43.113 lei (9.252 euro). Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preţ fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.

Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

4 Comentarii

  1. Ah vey, domnii patroni! Ce sa va fac daca cei de la Consiliul Concurentei s-au prins de smecherie si nu va mai iese ghiseftul? Nu uitati ca ati mai luat-o pe coaja si inainte, asa ca … ciocu` mic!

  2. Șocâtele din fruntea Consiliului Concurenței, dedulcit la bitcoinii smochinitului filantrop, crede că pun botul la diversiunea cum că-și face treaba, prezentându-mi „plevușca” (amenzi de 18,8 milioane euro, care de fapt sunt mult mai mici dacă-ți recunoști fapta!), cum că s-au înțeles franțujii la prețul lactatelor! Ancheta solicitată în 2008 de BNR, în cazul ROBOR-ului, unde prejudiciul adus statului doar în 3 ani de zile este de 1 miliard de euro = 1.000 milioane de euro, 1.000/18,8=53,19, de 53 ori mai mare decât „marele cartel al brânzeturilor”, este închisă de aceeași jivină (raport ținut încă 2 ani la sertar), cu concluzia atât de sigur exprimată de suciul purtător de vorbe „n-au găsit nimic suspect – deci nu avem nimic nou de comentat!”. Despre prețurile carburanților de la pompă, despre prețurile practicate de distribuitorii de energie, acolo unde se obțin profituri fabuloase în urma înțelegerilor dintre companiile „concurente”, mucles, niciun cuvințel!

  3. ‘Auchan România, Carrefour România si România Hypermarche (Cora) sunt companii frantuzesti! Comportament cam indecent fata de ‘fratii’ romani!
    Am fost recent intr-un Carrefour; pretul la legume( ardei, castraveti, rosii etc) se apropie de pretul carnii de porc! Cel mai mult m-a surprins modul de vanzare a verdeturilor; o ‘legatura’ de patrunjel, leustean sau marar este alcatuita din 3 fire( maxim 4 fire)! Nici un taran nu vinde, in piata, o ‘legatura’ formata din 3 fire! De rusine! Cred ca nenorocistii astia din de la hipermarket isi pun oamenii sa imparta legaturile achizitionate in 2-3 parti! Atat de lacomi au ajuns.

  4. Deh, comert modern, civilizat, hipermarket bleah, impartiti la 3, la 4 sau la 5 pretul oricarui produs din orice supermarket ca sa aflati pretul de productie, la poarta fabricii. Se plang ca n-au bani, taxa de raft, taxa de marketing, bonus anual, bonus trimestrial, taxa de deschidere, aparitie in revista, promotie, reclama , 3+1,2+1,1+1, au distrus oferta libera , nu gasesti decat aceleasi produse , la oricare dintre ei, sau marcile lor proprii. Bravos Consiliului Concurentei, asta trebuia facut din 2000 , dar mai ales din 2007 de cand suntem in UE si „marii retaileri” au ucis toti producatorii din Romania…pana si malaiul e unguresc!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.