Directorul STPT, Constantin Cocheci, a dezvăluit că, deși Societatea de Transport Public Timișoara dispune de o flotă nouă de tramvaie, autobuze și troleibuze, se confruntă cu un deficit de personal navigant de 25%. Cocheci a explicat:
„Avem nevoie de personal navigant, șoferi și vatmani. În ultimele șase luni, din necesarul de 150 de șoferi și vatmani am reușit, mai ales în ultima perioadă, să angajăm 50 de persoane, dar rămânem cu un deficit de 25%. Avem în curs de școlarizare alte 40 de persoane, deținem școala care formează șoferi de autobuz și vatmani. Pentru a grăbi procesul de acoperire cu necesarul de personal de bord, am fost deschiși cu toate firmele din Timișoara care au astfel de școli să pregătească șoferii necesari. Sper ca în trei luni să acoperim necesarul, astfel încât călătorii să nu resimtă întârzierile în trafic.”
Întrucât fluctuația personalului este semnificativă în vestul țării, STPT se confruntă cu dificultăți în a recruta personal din sudul și sud-estul țării, unde există un excedent de personal. Cocheci a detaliat:
„Suntem în discuții pentru a găsi variante. Legislația în domeniu este destul de restrictivă pentru a aduce personal din țările non-UE, de exemplu din Filipine sau din alte părți. S-a încercat această soluție, dar pentru astfel de șoferi, trebuie ca aceștia să-și fi luat atestatul în țara de origine înainte de anul 1996, iar la noi să susțină un examen de atestat în una din limbile engleză, spaniolă sau română sau, dacă aducem personal mai tânăr, examenul trebuie să fie în limba română, ceea ce le este mai greu. Costurile în astfel de cazuri sunt destul de mari, în jur de 700 de dolari pe lună. În momentul de față nu avem angajați din spațiul non-UE.”
Pe de altă parte, viceprimarul Ruben Lațcău a anunțat finalizarea proiectului de achiziționare a 23 de tramvaie noi pentru Primăria Municipiului Timișoara (PMT). Lațcău a subliniat importanța proiectului pentru oraș, menționând că acesta face parte din eforturile de transformare a transportului în comun în cea mai bună opțiune pentru toți locuitorii. Proiectul, finanțat prin Regio – Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, include și implementarea unui sistem de avertizare în caz de coliziune pentru tramvaie.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Oferiti conditii decente, sistem de sanatate, educatie, respect si ne vom intoarce in tara.
Cat timp „patronii” romani se vor comporta precum stapanii cu sclavii, nu veti avea romani care sa va slujeasca!