Facturi întârziate la energie. Se cer sancţiuni

Asociaţia Prosumatorilor şi a Comunităţilor de Energie din România (APCE) afirmă că…

De (I.R.)
Facturi întârziate la energie. Se cer sancţiuni

Asociaţia Prosumatorilor şi a Comunităţilor de Energie din România (APCE) afirmă că…

Asociaţia Prosumatorilor şi a Comunităţilor de Energie din România (APCE) afirmă că zeci de mii de prosumatori din România nu primesc la timp facturile pentru energia consumată sau pentru cea livrată în reţea iar întârzierile de facturare depăşesc 12 luni.

Asociaţia cere astfel Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) să sancţioneze furnizorii pentru întârzierea facturării cu mai mult de 30 zile calendaristice (faţă de data convenită în contract) cu penalizări în cuantum de 0,2%/zi din valoarea nefacturată, în favoarea prosumatorilor.

„Solicităm ANRE: măsuri coercitive aplicate tuturor furnizorilor de energie electrică licenţiaţi în România privind întârzierea facturării cu mai mult de 30 zile calendaristice faţă de data convenită în contract. Depăşirea acestui termen să fie sancţionată cu penalizări în cuantum de 0,2%/zi din valoarea nefacturată, în favoarea prosumatorilor”, spune APCE într-un comunicat.

Asociaţia arată că zeci de mii de prosumatori din România nu primesc la timp facturile pentru energia consumată sau pentru cea livrată în reţea, iar întârzierile de facturare depăşesc 12 luni.

„Această situaţie a fost sesizată de către prosumatori prin numeroase plângeri transmise către ANRE. A trecut mai bine de un an de la primele probleme de facturare şi situaţia nu s-a schimbat. Acţiunile întreprinse de ANRE pentru remedierea acestei situaţii nu au avut efect. Conform ordinului ANRE 15/2022, termenul de plată pentru energia în exces livrată de prosumatori în reţea este de „24 de luni de la data facturării”. De aici se poate observa că întârzierile în facturare generează îmbogăţirea fără justă cauză a furnizorilor de energie care nu emit facturi conform legii. Considerăm că aceste întârzieri nu sunt datorate unor probleme tehnice ci unor interese financiare care aduc prejudicii prosumatorilor. Furnizorii care folosesc astfel de practici au avut la dispoziţie suficient timp pentru a remedia orice probleme de ordin tehnic”, mai arată asociaţia.

Conform APCE, există şi furnizori în România care facturează la timp şi reprezintă un model de bune practice pentru toţi ceilalţi furnizori şi dă ca exemplu modelul de facturare CEZ.

Distribuie articolul pe:

4 comentarii

  1. Ar trebui interzisă emiterea a mai mult de 2 facturi pe lună și sancționarea in beneficiul consumatorului a întârzierilor cauzate de vânzător.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.