Familia lui Omar Hayssam dă o lovitură

Cetăţenii sirieni Mukhles şi Mahmoud Omar, fraţii lui Omar Hayssam, au vândut producătorul apei minerale Bucovina grupului polonez Maspex Wadowice, care deţine pe piaţa românească brandurile Tedi şi Tymbark. Rio Bucovina este al doilea mare jucător ca volum, deţinând o cotă de aproape 10% din piaţa apelor îmbuteliate, conform datelor de piaţă ale AC Nielsen, aferente perioadei aprilie – mai 2015.

Cei doi sirieni deţin Rio Bucovina din februarie 2013, prin intermediul firmei Emparador, înregistrată în Bulgaria. Dacă vânzarea va fi aprobată de Consiliul Concurenţei, polonezii vor intra în posesia fabricilor de apă minerală pe care firma le deţine în Vatra Dornei, Timişoara şi Giurgiu, precum şi a brandului Bucovina. Nu a fost comunicată valoarea tranzacţiei.

„Achiziţionarea companiei Rio Bucovina de către una dintre cele mai mari companii poloneze din Europa Centrală şi de Est va constitui un moment foarte important pentru piaţa de FMCG din România. Ca parte a Grupului Maspex, alături de Tymbark Maspex România, Rio Bucovina îşi va consolida şi mai mult poziţia pe piaţa producătorilor de apă minerală naturală, apă de izvor şi apă de masă din România. Sunt sigur că experienţa companiei poloneze, precum şi obiectivele ambiţioase ale acesteia privind portofoliul de produse vor contribui substanţial la dezvoltarea continuă a brandurilor deţinute de compania Rio Bucovina”, a declarat Dorel Radu, director general Rio Bucovina.

Compania, care are peste 600 de angajaţi, a avut anul trecut un profit net de aproape 7 milioane de lei (în jur de 1,5 milioane euro), în scădere cu 5% faţă de rezultatul din 2013.

Tranzacţia va reprezenta cea de-a 18-a preluare a grupului Maspex Wadowice şi cea de-a treia pe piaţa românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a grupului Maspex Wadowice, a achiziţionat brandul Arnos, iar în anul 2013 brandurile Salatini şi Capollini – cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels).

„Pe piaţa apelor minerale nu am fost prezenţi până acum, iar aceasta este o categorie care se află în creştere. În prezent, segmentul apelor minerale ocupă o cotă de 50% din piaţa băuturilor nealcoolice din România. Comparativ, piaţa băuturilor răcoritoare reprezintă 10%. În plus, în România consumul de apă îmbuteliată se află încă la un nivel scăzut, comparativ cu alte ţări din Europa, ceea ce, cu certitudine, ne creează o perspectivă de dezvoltare, la aceasta contribuind şi tendinţele spre un mod de viaţă sănătos“, a declarat Krzysztof Grabowski, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Tymbark Maspex România.

România reprezintă pentru Maspex o a doua piaţă ca mărime, după Polonia, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri şi al investiţilor efectuate, cât şi ca putere de cumpărare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.