Fantoma „Pensiilor speciale“ și violarea Constituției (II)

O fantomă bântuie viața politică și socială românească. Este fantoma „pensiilor speciale”. Dezindustrializarea României, nu ne preocupă. Polarizarea averilor și dezechilibrele grave privind veniturile persoanelor fizice, nu interesează. Ocuparea militară a țării (fie ea și de către armatele aliate) și plonjarea într-un război care nu este al ei, ne lasă indiferenți. Degradarea învățământului până în punctul în care viitorul națiunii este pus în pericol de moarte, face cel mult obiectul retoricii de cafenea. Criza demografică subsecventă nu atât scăderii nașterilor, ci „tributului de sânge” plătit astăzi benevol „Înaltei Porți” euro-atlantice prin emigrarea celor mai capabile minți, celor mai puternice brațe și celor mai întreprinzătoare caractere ale poporului român, nu face decât obiect al unei îngrijorări marginale. Transformarea națiunii române în teritoriu, a poporului român în populație, a statului român în colonie, a cetățeanului român în șerb și a democrației române în impostură, nu trezesc decât reacții defetiste și fataliste. În schimb, „moartea caprei” pensionarilor „speciali” a devenit prim punct în toate programele politice ale partidelor – cele globalist-populiste, cele justițiar-populiste și cele național-populiste, deopotrivă, de unde au contaminat revendicările de masă. Sacrificiul amintitei capre este, pentru cei cu mintea cât a salvatoarelor Capitoliului (gâștele), panaceul care vindecă de toate bolile și ne scapă de toate durerile. Pentru asta merită și lepădarea de Constituția României. O Constituție udată cu sângele celor care în decembrie 1989 și-au dăruit viața strigând „vom muri și vom fi liberi!”

CINE NU VIOLEAZĂ CONSTITUȚIA NU PAPĂ BANI EUROPENI

Faimosul Plan Național pentru Redresare și Reziliență trebuia să fie un program politic românesc, similar celor pe care le-au întocmit celelalte state membre ale UE, care, împreună cu acestea din urmă, ar fi trebuit să fundamenteze un program al Comisiei europene menit a sprijini respectivele state să repare prejudiciile aduse de inepta politică europeană comună privind combaterea Pandemiei Covid 19. După ce pandemia dispăruse peste noapte pentru a face loc războiului din Ucraina, se punea acum problema cum pot fi tratate rănile economice, financiare și sociale produse de „covidocrația” pandemistă bruxelleză.

Alături de alții, România acceptase „terapia de șoc” anti-SARS CoV 2 concepută de Ursula von der Layen & Co. Această „terapie” în sine fusese o calamitate. Acum se punea problema reparării prin efort comun a ceea ce se mai putea repara din efectele sale. În acest scop, desigur, eforturile naționale trebuiau coordonate cu cele la nivel comunitar.

Un guvern român patriot, demn și competent ar fi purtat negocierile în forță, după ce se va fi coordonat cu alte (cât mai multe) state membre. În toate aceste negocieri, PNRR ar fi fost componenta secundară. Nu ceea ce voia să facă România pentru a minimiza urmele dezastrului produs de UE trebuia discutat în primul rând, ci ceea ce putea și trebuia să facă UE pentru repararea propriilor greșeli. Și mai mult decât atât: pentru repararea propriilor escrocherii prilejuite de dorința șefilor Comisiei de a ieși personal îmbogățiți din dezastrul provocat (parțial) chiar de ei. În concret, România trebuia să își ridice glasul alături de Parlamentul european pentru a cere desecretizarea contractelor oneroase privind achiziționarea de vaccinuri, încheiate și gestionate de însăși doamna von der Leyen. Simpla formulare a acestei probleme i-ar fi făcut pe eurocrați să abandoneze ideea ieșirii din criză pe seama salariilor și pensiilor (fie ele și pensii speciale).

În paranteză fie spus, cum ar fi putut cere Comisia europeană României renunțarea la sistemul de calcul al pensiei parlamentarilor români când acesta a fost preluat literă cu literă după sistemul Parlamentului european? De fapt, nici nu a cerut. Ciolacu, Ciucă, Simonis și tinerii lupi moraliști ai parlamentarismului de pradă, pentru care Parlamentul nu este templul democrației, ci o peșteră de tâlhari ai cărei ocupanți, strecurați acolo prin înșelarea electoratului și alte fapte nedemne, nu dau doi bani pe democrația parlamentară, și care nu se simt (pentru că, de fapt, nu sunt) reprezentanți ai poporului și nu trăiesc nici din salarii nici din pensii, ci din tot felul de afaceri urât mirositoare, au desființat cu totul sistemul indemnizațiilor de vechime ale parlamentarilor. Cu magistrații au procedat mai prudent. De militari și de serviciile secrete le-a fost teamă. Foștii parlamentari nu pot nici organiza puciuri, nici trimite în pușcărie.

Judecătorii români aveau pensiile calculate altfel decât pensiile celor de la Curtea de Justiție a UE, dar nici celor din urmă nu li se aplică regula contributivității. La fel cum este și cazul comisarilor europeni.

Oricum, UE nu are competențe în materia salarizării, pensiilor și asigurărilor sociale. Acesta este un domeniu în care nu există o politică europeană comună. De aceea, instituțiile europene nu pot impune reguli și politici statelor membre cu privire la calculul pensiilor.

Revenind la PNRR, acesta ar fi trebuit să fie platforma de pe care România să spună UE că, după ce am suferit exigențele politicii anti pandemice în comun, trebuie să ieșim din criză tot în comun. Desigur, fiecare trebuia să facă propriile economii (de pildă, reducând cheltuielile prilejuite de războiul Rusiei cu SUA în Ucraina), dar aceasta era o decizie suverană a fiecăruia. UE nu avea să ne impună de unde să tăiem, ci avea doar a ne întreba cum urmează să folosim banii pe care ni-i va transfera din fondurile comune strânse inclusiv cu contribuția României, adică tot din banii noștri, în așa fel încât acești bani să rămână la noi, asigurând coeziunea socială, economică și teritorială a Uniunii; respectiv o viață mai bună a cetățenilor europeni români, iar nu să se întoarcă la profitorii occidentali ai „solidarității europene”.

PNRR a fost întocmit, însă, sub egida USR, partidul antinațional și antidemocratic ajuns la guvernare sub pulpana falsului PNL, prin unul dintre cei mai incompetenți și impertinenți reprezentanți ai săi, Cristian Ghinea, în tăcerea ovină a „Noului PSD”, devenit astfel complice. (De altfel, strategia Noului PSD ciolacoșist este de a mima îndeplinirea programului USR pentru a fura electoratul userist.) Cum USR avea nevoie de ținte false pentru a contesta puterea obținută pe căi democratice de cei cu care, altminteri, în mod onest nu putea concura, și cum la loc de frunte în discursul său politic nu era mărirea pensiilor normale, ci tăierea „pensiilor speciale”, acest „măreț deziderat” a fost introdus ca angajament național față de UE în planul (anti)național de redresare. Faptul a fost primit și aplaudat de toți cei din afara țării care știau că astfel România va fi slăbită și mai mult prin dispute interne (și nu acelea cu foștii parlamentari erau vizate, ci cele cu armata, justiția și alte instituții împuternicite cu aplicarea legii), astfel încât să devină încă mai obedientă decât era. La vreme de război în Ucraina, numai de o societate românească unită și astfel capabilă să susțină un proiect național nu avea Occidentul colectiv nevoie. De altfel nici Rusia sau Orientul euro-asiatic.

Oare o reformă a pensiilor, bruscată și oarbă, merită prețul destabilizării statului român? Și pe mine mă calcă pe nervi veniturile absurde ale Liviei Stanciu, obținute dintr-o pensie dimensionată prin calcule care au luat-o razna, cumulată cu salariul aferent postului de judecător constituțional, la care a ajuns prin servilism politic. Nu cred, însă, că, pentru a mă răcori, merită să pun România cu josul în sus, deposedând de drepturile câștigate miile de magistrați corecți care nici pe departe nu au pensia celei pomenite anterior ori ale altor criminali în robă asemenea ei, precum odiosul Ionuț Matei. Aceasta cu atât mai mult cu cât există și alte căi, e drept, mai puțin spectaculoase, pentru a aduce lucrurile la nivelul rezonabilității. Guvernul Ciolacu / Ciucă nu dorește, însă, să rezolve problema, ci să impresioneze alegătorii pentru a le șterpeli votul.

Trecând, însă, și peste aceste observații, să notăm avertismentul dat de Noul PSD și Falsul PNL, potrivit căruia, dacă, analizând situația, Curtea Constituțională va anula legile privind „pensiile speciale” pe motivul neconstituționalității acestora, România va pierde fondurile europene obținute pe baza PNRR. Un PNRR, se admite, greșit conceput, dar care nu mai poate fi renegociat, întrucât Comisia europeană refuză modificarea acestuia. Mai exact, ca să fim sinceri, întrucât Guvernul Ciolacu / Ciucă (în apărarea căruia a sărit acum, în căutare de noi sinecuri, și fosta comisăreasă Corina Crețu) nu are forță de negociere la Bruxelles.

Așadar, pentru că USR, cu complicitatea PNL și PSD, a întocmit un PNRR care nu poate fi aplicat cu respectarea Constituției României, iar Guvernul Ciolacu / Ciucă nu este capabil să îl renegocieze, Curtea Constituțională a României ar trebui să accepte legi care violează Constituția României. (sic!)

După ce Guvernele PNL-USR și PNL-PSD au acceptat ca dreptul UE să prevaleze asupra Constituției României (astfel cum ea este interpretată, altminteri, cu putere obligatorie de CCR), acum trebuie mers mai departe și acceptat ca legea fundamentală care sintetizează identitatea juridică națională a statului român să fie încălcată cel puțin sub două aspecte fundamentale și anume: echilibrul democratic al puterilor statului (întrucât membrilor puterii legislative li se creează un statut inferior membrilor puterii judecătorești, iar acestora un statut inferior lucrătorilor instituțiilor de forță, deschizându-se astfel drumul către „statul polițienesc”) și neretroactivitatea legii. Cu alte cuvinte ordinea democrată și siguranța raporturilor juridice garantate de Constituție trebuie abandonată pentru a permite aberațiilor neconstituționale ale PNRR să supraviețuiască.

Pentru Ciolacu, Ciucă, Simonis, Vicol și alții ca ei, atât valorează Constituția României. Pentru un pumn de euro, și acela incert, din care ar mai putea rezulta, eventual, câteva contracte bănoase ale firmelor, românești și străine, beneficiare de protecție politică, cu sărmanul stat român, Constituția ar merita abandonată. Haideți să schimbăm regulile aritmeticii (constituționale) pentru că ospătarii (PSD și PNL) greșesc adunarea la nota de plată (națională)!

CURAT NECONSTITUȚIONAL, DAR VOTAȚI-O!

Admițând, implicit, că el cere Curții Constituționale a României să înceteze a fi … constituțională (sic!), Marcel Ciolacu declară că dacă legile sale vor fi anulate ca neconstituționale, va convoca o sesiune parlamentară extraordinară cu scopul de a găsi o altă soluție legislativă, de natură, se subînțelege, a rezolva situația.

De aici rezultă alte câteva întrebări.

De când Primul ministru convoacă Parlamentul? Parlamentul îi poate convoca pe membrii Guvernului și nu invers. Raporturile constituționale s-au răsturnat chiar cu totul?

Apoi, care este motivul extraordinar pentru care Parlamentul este convocat în perioada vacanței parlamentare, la rându-i prevăzută de Constituție? Incapacitatea premierului Ciolacu și a săgeții sale parlamentare Alfred Simonis de a produce acte normative constituționale?

De fapt, nu doar despre incapacitate este vorba, ci și despre lipsa voinței politice de a respecta Constituția. Atât Consiliul legislativ, în avizele sale, cât și CCR, prin deciziile sale anterioare, în mod public și oficial, precum și diverse personalități din mediul politic, judiciar și academic, în mod nepublic și în privat, le-au explicat pe înțeles domnilor respectivi că demersul lor este neconstituțional. Ei au părut a înțelege, dar au afirmat cu subiect și predicat că acceptă riscul neconstituționalității întrucât au calculat că măsura – fie ea și neconstituțională – va lua apă de la moara USR și le va aduce un plus de 5% la alegerile din 2024. Atât valorează Constituția noastră pentru ei. Atât este respectul lor pentru alegători.

În acest bâlci al deșertăciunilor electoraliste, incompetența a jucat rolul decisiv în momentul în care li s-a spus domnilor Ciolacu, Ciucă și Simonis că pot rezolva problema „pensiilor speciale” și în mod constituțional. Aceasta ar fi presupus adoptarea unui sistem coerent în care egalitatea și echilibrul puterilor statului să fie respectate, iar principiile de drept constituțional și european privind garantarea independenței celor mandatați să exercite puterea publică, predictibilitatea cadrului normativ și securitatea raporturilor juridice, neretroactivitatea legii și respectul dreptului câștigat să fie asigurate; printre altele, prin recurgere la metoda clasică a dispozițiilor tranzitorii.

Că pentru mintea celor amintiți și cunoștințele lor de drept aceste idei erau dincolo de puterea de înțelegere, sau că pentru intențiile lor populiste o lege prea complicată nu atingea țelul înșelării populației, nu se poate ști. Ceea ce se știe este că neconstituționalitatea legilor despre care vorbim a fost asumată în cunoștință de cauză. Or, acesta este un abuz patent în exercitarea atribuțiilor aferente funcției publice care, la prima vedere, întrunește elementele constitutive ale unei infracțiuni.

În orice caz, cheltuielile pentru convocarea Parlamentului în sesiune extraordinară, dacă va fi cazul, ar trebui imputate dlor Ciolacu, Ciucă și Simonis, precum și președinților Comisiilor juridice ale Parlamentului care, deși au știut că urmează să fie adoptate legi neconstituționale și că această neconstituționalitate, până la îndreptarea ei, va provoca dezordine socială, au instigat la adoptarea lor, au ascuns încălcările Constituției pe care acele proiecte legislative le presupuneau și au lăsat ca încălcarea să se consume. Nu contribuabilul trebuie să acopere costurile acestor fapte.

(Va urma)

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 14

16 Comentarii

  1. stiti care este sentimentul meu, cand citesc acest articol, de altfel foarte bun (SI MULTUMESC)? este acelasi cu recunoasterea ca am avut dreptate din partea celor carora le spuneam, din martie 2020, ce urmeaza sa se intample si ce vor sa ne faca (pentru ca CITISEM DE ACUM 15 DE ANI „PLANUL” PSIHOPATILOR, IAR DIN 2010 APARUSE DEJA PE SITUL OFICIAL ROCKEFELLER FOUNDATION PLANUL RESETARII PRIN ISTERIE – ei ne spun ce urmeaza prin filmele hell-voodoo de mai mult de 20 de ani – toate filmele cu tematica DISTOPICA (Equilibrium, nu mai zic de clasicul 1984 si multe altele) – cea mai tare a fost bird box, cand americanii au inceput sa-si acopere ochii si sa mearga pe strada, sa experimenteze „orbul” d obito cul ui! va dati seama cat de i d ioti zati sunt de sistemul ocult care ii conduce spre pierzanie – spre PIERDEREA LIBERTATII PENTRU CARE PARINTII FONDATORI S-AU LUPTAT!) cand le spuneam oamenilor ce se intampla, iar ei se uitau la mine ca la o „conspirationista” si „negationista” ce sunt, iar acum toti cei care s-au otravit in jurul meu sunt bolnavi si unii au murit… **VAAI, DAR DE UNDE AI STIUT??** PENTRU CA AM CREDINTA SI VAD RAUL. too late. too little.

  2. Acest PNRR este un fel de plan cincinal dictat de .u.e. și scris de Ghinea, Citu și Johannis. Nimic nu e intamplator. Asta e o invenție a soros-istilor de la u.e. care a pus Romania cu botul pe labe. Faceți cum ordonăm noi altfel nu primiti vouchere!

  3. Păi, n-ai de ales bre..Ori faci reformele necesare, ARZĂTOR DE NECESARE,.ori pierzi tot, banii de la PNRR, și fondurile unionale, sume cam de 90 de miliarde,.și ajungi pe mîna FMI, unde cu siguranță va trebui să faci și reforma administrativă, cu modificarea constituțională, cu regiuni autonome,. plus poate și parlament de 300.. Deci perspectivele sunt bune..

  4. marine , marine , pina la soros si oculta , Romania a fost jefuita , tradata , vinduta pe bucati , de catre romanii alesi sa o conduca – ministri si parlamentarii ! De 34 de ani . Aici este cancerul si moartea Romaniei , nu afara . PS– I-am pus o intrebare lui Severin , legata de uriasul conflict de interese al membrilor CCR , cind judeca litigii de pensii speciale , ei fiind pensionari speciali !!! Tacere !

  5. @Ioan Romania nu a fost vândută a fost europenizată …nu poți și European și Naționalist .. îți alegi sau poate ești genul care deși ai ce mânca te deranjeza gândul că alții poate au mai mult ca tine ? Fără să ști că mâncatul in exces duce la scurtarea vieții și ii scade calitatea …

  6. da ioan, stiu cam tot ce stii si dumneata. am fost in strada in 1989 PENTRU LIBERTATE, IMPOTRIVA DICTATURII, A SECURITATII CRIMINALE SI IMPOTRIVA TOTALITARISMULUI. la o saptaman ne-am prins toti ca a fost lovitura de stat, mai ales cu executia rapida a ceauseilor; PENTRU CA TREBUIA SA FIE INGROPATA RAPID O EVENTUALA REACTIE! daca ceausila dictatoru’ ar fi fost iubit de popor nu ar fi avut curaj sa faca ce au facut. din pacate ne-a chinuit, ne-a infometat si ne-a ucis. ei traiu in lux, noi in frig si foamete! nu imi spune nimic…pemtru ca sunt o „conspirationista” care citeste si vrea sa afle ADEVARUL. oricat de dureros ar fi el – apropos de cum este neamu’ rumanesc…ca ma apuca furiile acum : iti recomand sa vizionezi filmul romanesc AFERIM! NU S-A SCHIMBAT NIMIC! ASTA-I TARA! ASTA-I NEAMU’! avem „tehnologie” CU CARE NU STIM CE SA FACEM IN BINE, NU IN RAU SI, MAI GRAV, NU STIM CE SA FACEM CU LIBERTATEA! PENTRU CA NU AVEM NICI EDUCATIA SI NICI BUNUL-SIMT! ACESTA-I ADEVARUL ioane… AM RAMAS LA NIVEL DE APLECARE IN FATA SISTEMULUI SI SANGE DE TORTIONARI ! ATA PUTEM SE PARE! LASITATE, CRUZIME, PROSTIE SI MUUUULTAAA „DESCURCAREALA”!

  7. E tipic pentru genetica insului sa apere Romania impartita pe CASTE,favorizatii regimului,ca de asta au aparut dupa lovitura de stat toti puii de cominternisti si closca Brucan profitorii comunismului prin pensii speciale de Ajutorul Rosu,Internationalism Proletar,etc
    Argumente a la Gaga.
    Ma asteptam a veni cu argumente solide nu de genul ‘tăiați la aia ca sunt multi nu tăiați la noi ca suntem puțini’
    Nu spune insul buclucas
    -că magistrații au pensii cu adevărat nesimțite față de militari: media la magistrați de 20000 lei vs. media la militari de 3700 lei;
    – că magistrații nu merită pensii „de serviciu” deloc, deoarece spre deosebire de militari, magistrații nu mai au obligații „de serviciu” și după pensionare;

    PS Parca pe Gheorghe Stoica nu il chema la nastere Moscu Cohn, si a slujit din suflet comunismul, sa spuna Tismaneanu de unde tot apar

  8. Romania esuata (vb. lu’ Johanis) a decazut si a praduit totul pe nimic, deoarece politica actuala s-a bazat si se bazeaza pe minciuna imensa si grosolana cu „revolutia”, care, a fost doar o LOVITURA DE STAT cu presedinte ucis fara judecata dreapta. Pe minciuna grosolana, s-a impaduchiat o patura sociala de paraziti „revolutionarii”, paduchi cca. 1000 buc. in 89′-90′ colcaind azi la 33 ani de la LOVITURA DE STAT cca. cateva zeci de mii „revolutionari”cuplati la Bugetul public pe care-l seaca. Patalamaua CERTIFICATUL DE REVOLUTIONAR este distribuita si azi la 33 ani de la LOVITURA DE STAT, pe „merite deosebite”: amante, neveste, neamuri, amici de invarteli, membri din partide, ex-militieni, ex-ofiteri MAN, ex-SPP isti, capetenia fiind chiar sefii ce zbiara dupa „deficit bugetar” Ciolacu, Vela, Diaconescu, si alti cateva zeci de mii. Trebuie ca Parlamentul sa modifice Legea cu „rivolutionarii” sa ramana toti ONORIFICI daca le convine.

  9. Cine naiba ii da ăstuia loc să-și verse mizeria sovietică ? Nici nu am putut sa citesc articolul până la capăt când am văzut că începe cu „fentele” de la hAUR….. Probabil că bănuiesc care este problemă lui, sa nu cumva să-i ia lui banii nemunciți. Numai că el o pune in spatele altora și face apel la constituție doar unde ii convine, nu că omul corect acolo unde a început toată mizeria. Deja știu ce-i poate pielea, când privesc în urma la anii trecuți după 1989, îmi dau seama cat de mult am avut de pierdut pentru că au existat oameni asemenea lui în conducerea țării. Asta a fost mintea românilor de atunci și până acum și cu siguranță că va mai dura mult până să înțelegem cu adevărat de ce oameni avem nevoie sa ne conducă.

  10. @marin: ce batuta iti trebuie tie nevolnicului ca umbli noaptea sa faci revolutii, in loc sa dormi !Esti in top Prostia Omeneasca, prin a doua postare
    @ioan ( LA 9:04) excelenta postare,nesatuii si profitorii nu pot concepe ca exista principiul”cel care da,poate sa si ia”
    Dupa cretinismele in desfasurare: daca eu dau unei krve 1000 lei lunar,contra prestatii,trebuie sa-i dau toata viata ei 1000 de lei lunar,e drept castigat, krva e protejata de Constitutie
    Si un asta si un CCR rade si cu tuhasul de postacii care-i aproba ineptiile
    Cum spunea Cilibi Moise,un stramos comun :”Omul, când pierde cinstea, n-are ce să mai piarză”ce sa-i mai ceri

  11. Bai spagarule, vad ca continui cu cretinismele tale. Nu muncesc eu, ba, pana la 65 de ani, ca tu si acolitii tai sa iesiti la 40 de ani cu zeci de mii lei pensii din banii nostrii. Ba, mai mult pierdem si miliarde de euro ca sa va protejam. Doctorii, inginerii sunt mult mai superiori intelectual decat toti acolitii tai la un loc, iar in constructii tot timpul ai viata in pericol. Mai aveti si tupeul, ca fara nici o pregatire in domeniu sa va angajati cu spagi la stat, cu salarii mari, fara sa faceti nimic. RUSINE!!!!!

  12. …”violarea Constituției” e îndeletnicirea ZILNICĂ a „instituțiilor Statului” mioritic brătienizd-ceaușizd! …dă un țăntănar! În condițiili în care brătianul nemernic a adoptat el însuși, abuziv, în 1923 PROP’IA Prostituțîie dă Casă, iar cei dă az’ E urmașii deRekTți poolitici a’ lu’ Ceașkă, da’ trecuț’ cu cățăl șî cu purcel, pă $$ $$oroșijdi, în barca Hayalantă, NATOizdă, populimea e cam SĂTULĂ DĂ IEI, iar acest STAT iEȘUAT se va dezintegra la prima „adiere de crivăț”……[Rumburak]

  13. EXCEPTIONAL articol. Regimentul de ziaristi sorosisti ticalosi. Manipulare si propaganda. Si iata ca o noua conspiratie lucrata minutios din 10 februarie si-a facut aparitia.Dupa Nastase…Ponta…Dragnea …acum Firea. Aceiasi conspiratie ! Demisia lui Budai este o mare greseala a PSD-ului. Acum sorosistii se simt incurajati. Isi spun…aha, deci functioneaza, conspiratia functioneaza, acum pe Firea apoi pe Ciolacu ! Greseala uriasa la fel cu Ponta si Dragnea. Totul este o conspiratie sorosista pregatita minutios. Suntem destinati saracirii. SARACIREA romanilor este scopul sorosistilor si oricine se opune este supus manjirii de catre jurnalisti.

  14. „Egalitatea și echilibrul puterilor statului să fie respectate, iar principiile de drept constituțional și european privind garantarea independenței celor mandatați să exercite puterea publică, predictibilitatea cadrului normativ și securitatea raporturilor juridice, neretroactivitatea legii și respectul dreptului câștigat să fie asigurate”.
    Autorul incalca Constitutia -TITLUL II , libertăţile şi îndatoririle fundamentale-Egalitatii în drepturi ARTICOLUL 16(1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

    -„garantii”constitutionale pt.”garantarea independenței celor mandatați să exercite puterea publică”- cu exceptia -Art 124/(3) Judecătorii sunt independenţi şi se supun numai legii”.,Nu exista !
    In conceptia lui Severin,Legiuitorul nu poate abroga niciodata privilegiile si „pensiile speciale”,mai ales acum pt.ca ar insemna „santaj”la CCR !
    Nu ar insemna asa ceva ci atributia Legiuitorului !
    Pe de alta parte sunt de acord ca nu trebuie invocata ratiunea PNRR pt.a „abroga sau modifica pensiile speciale” si de aici „santajul”UE de a taia fonduri pe motiv de „pensii speciale”!PNRR este un instrument datorat lui Iohannis si usr-Ghinea,o tradare ce tb.dezavuata de coalitie,renegociata si eliminate aberatiile.Ceea ce nu inseamna ca pensiile speciale trebuie sa ramaina!ATita vreme cit ele reprezinta incalcarea tuturor princp.constitutionale,privilegii necuvenite,rapt de la bugetele tarii,”mita pt.exercitarea puterii publice”-tb.abrogate!Parl.exercita legislativul,judec.put judec.,executivul aplica legea -deci fiecare din ac.puteri nu este integral”Puterea Publica”!O Parte a ei,NU are garantii cum ar fi „pensiile speciale”IN AFARA CONSTITUTIEI!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.