Încă 1,1 milioane de euro cheltuite de MAE la Shanghai

Teodor Baconschi minte tot mai vârtos în preajma intrării sale în PDL, dând astfel versurilor tatălui său o nouă dimensiune: „Mai trece o noapte / Şi mai trece o zi / Şi se-ascute lupta dintre clase / Iar românii se arată a fi/ Elemente tot mai duşmănoase”.

Încă 1,1 milioane de euro cheltuite de MAE la Shanghai

Teodor Baconschi minte tot mai vârtos în preajma intrării sale în PDL, dând astfel versurilor tatălui său o nouă dimensiune: „Mai trece o noapte / Şi mai trece o zi / Şi se-ascute lupta dintre clase / Iar românii se arată a fi/ Elemente tot mai duşmănoase”.

Teodor Baconschi minte tot mai vârtos în preajma intrării sale în PDL, dând astfel versurilor tatălui său Anatol E.Baconski o nouă dimensiune:Mai trece o noapte / Şi mai trece o zi / Şi se-ascute lupta dintre clase / Iar românii se arată a fi/ Elemente tot mai duşmănoase”.

 

La începutul acestei săptămâni, Ministerul Afacerilor Externe dădea un comunicat de presă în care era prezentat un desfăşurător al cheltuielilor efectuate de acest minister pentru organizarea zaiafetului de prost gust de la Shanghai, în care a fost lansat „celebrul” brand de ţară, frunza Elenei Udrea.

„Bugetul alocat Săptămânii culturale a României şi desfăşurării Zilei Naţionale la EXPO 2010 a fost de aproximativ 237.156 de euro, din care: 157.667 euro pentru transportul internaţional şi intern a 140 de persoane, 10.568 euro pentru diurnă, 14.962 euro pentru asigurarea cazării cu o durată minimă de trei nopţi de persoană, circa 42.000 euro pentru transportul instrumentelor Orchestrei Naţionale Radio, închiriere instrumente, precum şi închiriere scenotehnică pentru spectacolele susţinute în afara Pavilionului României. Pentru recepţia oferită de ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, cu ocazia Zilei Naţionale, la care a participat Comisarul General al EXPO 2010, Hua Junduo, alături de alţi 300 de invitaţi, au fost cheltuiţi circa 12.000 euro”, explica direcţia de comunicare a MAE.

Însă ministerul condus de proaspătul pedelist Teodor Baconschi a omis să includă în această listă de cheltuieli şi „infima” sumă de 1,1 milioane euro plătită firmei Stage Expert SRL pentru asigurarea de „servicii video, audio, de promovare şi de informare pentru reprezentarea României la Expo 2010 Shanghai, China”.

MAE a acordat contractul de achiziţie publică SC Stage Expert SRL, în urma unei licitaţii deschise, anunţul de atribuire fiind publicat pe SEAP în data de 23.03.2010.

Obiectul contractului este reprezentat de „serviciile pentru realizarea unui sistem integrat de echipamente audio/video/lumini/multimedia, transport, operare şi service, creaţie şi productie materiale audio/video/multimedia”. Tot din anunţul publicat pe SEAP aflăm că suma de 1,1 milioane euro plătită de Ministerul de Externe firmei Stage Expert a provenit din bugetul de stat, şi nu din fonduri comunitare (aşa cum a fost cazul banilor cheltuiţi de ministerul Elenei Udrea pentru frunza plagiată).

Numele firmei Stage Expert SRL a apărut şi anul trecut cu ocazia desfăşurării anchetei parlamentare vizând cheltuielile făcute de Ministerul Turismului cu programul „Lumina la malul mării” din 2009. SC Stage Expert SRL a fost una dintre cele patru firme implicate în controversata procedură de achiziţie pentru programul „Lumina la malul mării”. Firma fusese descalificată de ministerul condus de Elena Udrea pe motiv ca oferta pe care o depusese nu cuprindea cheltuielile de cazare şi transport pentru artiştii care ar fi urmat să participe la evenimentele din program. Raymond Manu, directorul şi administratorul delegat al firmei Stage Expert, recunoştea în vara lui 2009, în faţa Comisiei parlamentare de anchetă, că oferta cu care s-a prezentat la licitaţie a fost incompletă. Firma a fost chemată la audieri din cauza suspiciunilor şi a indiciilor care arătau că Stage Expert s-ar fi prezentat la licitaţie de ochii lumii, ştiind că, neavând calculate costurile de organizare, urma să fie exclusă din start. Deputaţii din Comisia de anchetă „Udrea” au vrut atunci să afle dacă firma Stage Expert s-a prezentat la acea selecţie de oferte în ideea de a fi descalificată şi de a lăsa să câştige Mediapro Pictures.

Dat fiind că 1,1 milioane de euro nu reprezintă un mizilic încât Teodor Baconschi să fi uitat că ministerul pe care se presupune că îl conduce a cheltuit această sumă pentru promovarea României la Shanghai, ne întrebăm cât de mare e miza pusă în joc de ministrul Afacerilor Externe minte (prin omisiune) în mod oficial, prin intermediul comunicatelor de presă în care nu include toate achiziţiile publice făcute pentru acel eveniment.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.