Leasingul operațional, dat peste cap de criza microcipurilor

Cine doreşte un automobil personalizat poate aş­tepta şi mai bine de un an, fără să aibă garanţia că maşina va fi livrată

De (R.C.)
Leasingul operațional, dat peste cap de criza microcipurilor

Cine doreşte un automobil personalizat poate aş­tepta şi mai bine de un an, fără să aibă garanţia că maşina va fi livrată

Oprirea uzinelor auto din cauza lipsei componentelor electronice a frânat puternic şi piaţa auto. Dacă persoa­nele fizice încă mai pot găsi pe stoc un automobil cu livrare în termen de o lună, firmele care vor să cumpere flote pot aştepta şi un an de zile.

Mai mult, potrivit dealerilor auto în prezent prio­rita­tea o au centrele auto cu putere financiară, care pot plăti îna­inte către fabrici comenzile de maşini noi şi implicit pot avea pe stoc maşini, cu livrare în una, cel mult trei luni, scrie ZF.

Cine doreşte un automobil personalizat însă, poate aş­tepta şi mai bine de un an, fără să aibă garanţia că maşina va fi livrată cu toate dotările, având în vedere criza de componente electronice.

ZF a realizat un „mystery shopping“ şi a discutat din postura de client cu mai mulţi dealeri auto şi o companie de leasing operaţional.

„Există o întârziere foarte mare în livrări. Sunt maşini comandate în februarie-martie anul acesta cu termen de livrare în octombrie-noiembrie, iar acum am fost infor­maţi că le vom primi în februarie sau martie 2022. În cazul altor maşini, am primit informaţia că nu se mai pot livra maşinile comandate deoarece s-a schimbat modelul“, a explicat un executiv al unei companii de leasing operaţional.

Businessul de leasing operaţional a fost cel mai afectat de întârzieri în contextul în care acestea trebuie să înlocuiască sau să livreze noi flote de maşini. Dacă până în momentul expirării contractului maşinile nu sunt înlocuite cu unele noi, soluţia o reprezintă închirierile pe termen scurt, cu costuri suportate tot de leasingul operaţional.

Distribuie articolul pe:

4 comentarii

  1. Sistemele moderne de siguranta in conducerea automobilelor de astazi, se fabrica numai in cateva fabrici din lume.
    Calitatea exceptionala a componentelor auto produse de un mare producator japonez, necunoscut fanilor auto din Romania, a facut ca multe branduri mondiale de autoturisme sa stea la coada la acelasi producator al acestor sisteme de siguranta. Acest lucru se petrece din cauza unor dificultati in aprovizionarea acestui producator a unor subcomponente care (si acestea) se fabrica in numai cateva fabrici speciale din Taiwan. Cum ar veni, ingustarea canalului de aprovizionare se datoreaza perfectionarii calitatii cu mentinerea pretului la cote rezonabile, tipic pentru cultura japoneza.
    Din motive lesne de-nteles nu voi da numele producatorului japonez al acestor sisteme de siguranta.
    Desigur ca ma refer la sistemele de mentinere a distantei fata de vehicolul anterior si franare automata la aparitia pietonilor, sistemul de monitorizare a starii de oboseala a soferului, sistemul de parcare laterala automata, etc.
    Cam asta este situatia.
    Bineinteles ca iubitorii de cazane nemtesti la mana a doua nu vor crede informatia.

  2. @ Un lucru 9:17

    …Si trebuie sa dam vina pe China, desi mutam acolo toata industria, in mod specific pentru a produce ieftin si repede marfuri de cacao!

  3. E si normal ca nu se mai fabrica masini, din cauza crizei microcipurilor ! Pai nu ni le-au bagat pe toate (microcipurile, noroc ca nu masinile !) „la vena”, odata cu vaccinul ? Va mai mirati dupa aia ca, de la distanta, Bill Gates trage de volan si ne da comanda : „Ia-o dreapta ! Vireaza la stinga !” ? …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.