Michelin, marele producător francez de anvelope, se va extinde în Europa de Est, drept pentru care va înfiinţa la Bucureşti sediul său central pentru această regiune, a anunţat sâmbătă sucursala sa din Grecia.
„Michelin îşi va întări prezenţa sa pe pieţele care au perspective de dezvoltare în viitor”, a declarat David Jean, director comercial al sucursalei Michelin, citat de Agenţia de presă grecă (Ana, semi-oficială), şi reluat de Agenţia France Presse.
Noua zonă, intitulată „Europa Centrală Sud”, ce va include sucursala grecească, vizează extinderea grupului Michelin în Albania, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Macedonia, Muntenegru, Croaţia, Ungaria, ROMÂNIA, Serbia, Slovenia şi Cipru.
Răspunzând recentelor zvonuri de presă, potrivit cărora sucursala greacă a Michelin se va închide ca şi alte societăţi franceze, care, în ultimii ani, au părăsit această ţară din cauza gravei recesiuni, David Jean a ţinut să înlăture temerile.
„Michelin nu-şi va închide sucursala din Grecia (…). Noua organizaţie nu va afecta activităţile societăţii din Grecia şi nimic nu se va schimba pentru consumatori şi clienţi”, a declarat el. „Grecia va fi cea mai importantă piaţă în noua zonă”, a spus David Jean, adăugând că „gestiunea comercială şi facturarea zonei se va face la Bucureşti”, potrivit Ana.
Lundi, agenţia de notaţii Fitch Ratings, a ridicat de la BBB la BBB+ nota pe termen lung a Michelin, salutând soliditatea societăţii franceze.
Fitch şi-a exprimat convingerea că veniturile solide ale operaţiunilor grupului „vor acoperi mai mult decât integral planurile de investiţii destinate să finanţeze creşterea sa pe pieţele emergente”.
Într-un moment în care atâtea firme străine părăsesc România, o asemenea ştire este plină de speranţe.