Premierul Cioloș a demis patru miniștri

La jumătatea lunii mai, premierul Dacian Cioloş îl nominaliza pe ministrul Transporturilor ca fiind unul dintre cei de a căror activitatea nu este mulţumit

Premierul Cioloș a demis patru miniștri

La jumătatea lunii mai, premierul Dacian Cioloş îl nominaliza pe ministrul Transporturilor ca fiind unul dintre cei de a căror activitatea nu este mulţumit

Premierul Dacian Cioloș a anunțat marți seară că a demis patru membri ai cabinetului: miniştrii Transporturilor-Dan Costescu, Comunicaţiilor-Marius Bostan, Educaţiei-Adrian Curaj şi ministrul delegat al Departamentului Românilor de Pretutindeni-Dan Stoenescu.

„După o perioadă de construcţie, Guvernul intră într-o etapă nouă, de livrare a rezultatelor. Am ieşit cu mai multe proiecte pregătite în ultimele luni. Sunt multe dosare pe care am avansat bine şi lucrurile au avasansa, sunt şi domenii unde doresc să dau un impuls. Am decis să operez unele schimbări în guvern. Patru de data aceasta. Nu înseamnă că în perioada următoare nu voi lua şi alte decizii. Vreau să le mulţumesc domnilor Adrian Curaj, Dan Costescu, Marius Bostan şi Dan Stoenescu”, a declarat premierul Cioloș.

”Sigur că l-am informat pe domnul președinte, i-am comunicat intenția de a face aceste schimbări. Nu am avut nicio problemă până acum legat de revocarea sau numirea unor miniștri din partea domnului președinte. Domnul președinte a fost întotdeauna foarte deschis și a respectat deciziile pe care le-am luat”, a răspuns Cioloș unei întrebări din partea presei.

Noii miniștri

”Voi propune mâine președintelui Iohannis următoarele numiri:

  • Pentru Educatie – Mircea Dumitru, rector Universitatea București. I-am cerut să se concentreze pe continuarea unor proiecte începute de ministrul Curaj, dar cu insistență mai mare pe învățământul preuniversitar
  • La Transporturi îl propun pe Sorin Bușe, manager cu CV impresionant. A pus pe picioare Centrul de cercetare tehnologică de la Renault. Poate veni cu un impuls nou și să grăbească anumite proiecte.
  • La Ministerul pentru Românii de Pretutindeni i-am propus acest post doamnei Maria Ligor, în prezent ambasadorul României în Canada. Cunoaște bine diaspora atât din UE, când a fost ambasador în Spania, dar și cea de peste Ocean. Cunoscând bine diaspora, sunt convins că o să vină și cu câteva idei prin care să îmbunătățim relația dintre România și românii de pretutidneni.
  • La Comunicații, voi propune un interimat, pe Dragoș Tudorache, șeful Cancelariei.”


Ce vrea premierul de la noii miniștri

  • La Trasporturi vreau să accelerăm activitatea pe execuția proiectelor de autostrăzi, unde lucrurile nu au evoluat suficient de bine. Reforma la CNADNR, pe care o cer de câteva luni. Pregătirea de noi proiecte. Am preluat guvernarea fără proiecte pregatite, sunt unele care au început să fie pregătite și trebuie să accelerăm ritmul.
  • La Relația cu Românii de pretutindeni îmi doresc o accelerare pe votul prin corespondență, să pregătim cât mai bine alegerile și câteva proiecte demarate deja care să faciliteze reconectarea românilor din diaspora cu țara. Vrem să oferim cât mai multe posibilități pentru cei care doresc să revină în țară.
  • La Educație, lucrurile au progresat chiar foarte bine pe partea de cercetare. Îmi doresc mai multă consistență pe învățământul preuniversitar. Mi-as fi dorit o intrare mai accelerată a CNADTCU și pe sistemul de doctorate, afectează credibilitatea sistemului universitar. Activitatea a intrat acum pe un făgaș normal, dar mi-aș fi dorit ca lucrurile să meargă mai repede.


”Trenul este un lux”, te costă mandatul de ministru

Anterior anunțului lui Cioloș a apărut informația că ministrul Transporturilor, Dan Costescu și-a anunțat demisia. A făcut-o la o zi după ce a declarat ca ”trenul este un lux” și că este normal să aibă întârzieri. La jumătatea lunii mai, premierul Dacian Cioloş îl nominaliza pe ministrul Transporturilor ca fiind unul dintre cei de a căror activitatea nu este mulţumit. Atunci, şeful Guvernului îi reproşa faptul că nu a restructurat complet CNADNR.

Dan Costescu este unul dintre miniștrii criticați ai guvernului, acuzat că nu a făcut suficiente eforturi pentru deblocarea unor proiecte, accelerarea adoptării MasterPlanului de Transport și reformarea companiilor din subordine, în special CNADNR.

La finalul lunii ianuarie a apărut în presă o informaţie potrivit căreia ministrul Transporturilor este gata să îi înainteze premierului demisia, că nu ar mai vrea să continue în Guvern, pentru că nu reuşeşte să controleze activitatea din minister. Dan Costescu a declarat atunci că nu a avut de gând să îşi dea demisia din Guvern şi că vrea să îşi ducă mandatul până la final. „E foarte mult de lucru la minister şi nu cred că ar putea cineva să lase lucrurile care sunt de făcut acum pentru a pleca în altă parte. Am promis că rămân aici şi aici o să rămân”, a spus atunci Costescu.

Întrebat luni, 4 iulie, despre varianta călătoriilor cu trenul, ministrul a subliniat, în context, că „trenul este un lux”, iar oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă. „Recomandăm românilor să aleagă mijlocul de transport care li se potrivește cel mai bine. Este normal să fie mai mare biletul de tren, în toate țările civilizate este la fel. Trenul este un lux și oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă. Suntem o țară săracă și trebuie să păstram limitele, dar vă spun că sunt trenuri care sunt foarte bine puse la punct. Încercați trenurile spre mare și o să aveți o mare surpriză. Celelalte trenuri nu au obligația să aibă aer condiționat. Sunt trenuri de lung parcurs, mediu parcurs și scurt parcurs. Fiecare operator feroviar, dacă vrea să atragă clienți, va oferi aer condiționat”, a spus ministrul Costescu.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.