Compania românească Straco, controlată de familia Horpoș, cere statului român daune de aproape 100 milioane de euro după ce instanța a decis să suspende rezilierea contractului dispusă de CNAIR, la solicitarea ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania. Suma cerută reprezintă contravaloarea revendicărilor pe care administratorul trebuie să le recupereze din determinarea falimentului. Săptămâna trecut, Tribunanul București a admis contestația depusă de compania Straco Grup SRL privind rezilierea de către CNAIR a contractului pentru tronsonul Chețani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania. Deciza este executorie, însă poate fi atacată cu apel. De asemenea, a fost suspendată și executarea scrisorii de garanție bancară. Contractul a fost reziliat la jumătatea acesti luni după ce Drulă a spus că progresul în ultimele cinci luni a fost de doar 1%. „Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general. Progresul în ultimele 5 luni a fost 1%. CNAIR a reziliat astăzi contractul”, a declarat Drulă. Reprezentantul Executivului a spus că Straco a ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți.
Lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania are 16 kilometri și se întinde pe teritoriul a două județe, Mureș și Cluj. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în vara anului 2016, și termenul inițial de finalizare era finalul anului 2017. În 2019, Straco a cerut Companiei de Drumuri să permită subcontractorului Restra preluarea lucrărilor, însă CNAIR a refuzat, contrar evaluării inginerului, invocând lipsa de experienţă.„Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat un număr de 3 înștiințări de remediere și a abandonat șantierul. Precizăm că după deschiderea traficului rutier pe Nodul Rutier Chețani, în data de 18.09.2020, Antreprenorul a redus considerabil ritmul de execuție a lucrărilor. La data deschiderii traficului, progresul fizic era de 36,81%, iar în prezent progresul fizic înregistrat este de 37,86%, Antreprenorul înregistrând un progres de aproximativ 1% în ultimele 5 luni”, anunţa, pe 11 martie, Compania de Drumuri.
Straco Grup este un antreprenor român deținut de Alexandru Horpos (35%), Traian Horpos (25%), Vlad Ionel Vameșu (20%), Ioana Daniela Neacșu (10%) și Mihaela Șerban (10%
Este de mirare ???, NUUUUUUU, sunt contracte dupa legi votate de parlamentarii romani, legi falimentare la randul lor , NOI insa i-am platit pe acesti parlamentari 100 % pentru aceste legi REBUT si nu orice salariu, salarii si privilegii de LUX. De ce ?????, de ce parlamentarii care au adoptat aceste legi rebut dupa care s-au incheiat asemenea contracte … nu dau banii inapoi ??????????????????????????????????????????????????????????. Oroice angajat din Romania, dupa o munca deficitara, lipsuita de performatanta, ori plateste cu penalizarea salariului (de mizerie oricum) ori este trimit … la plimbare de angajator !!!. Cand ne vom trezi si vor cere fara menajamente parlamentarilor care nu-si achita corect responsabilitatile fata de cei care i-au votat, sa-i prezinte fara nici o obiectie DEMISIA ?.