Gigantul german auto german Volkswagen a decis să construiască o fabrică nouă în Serbia, țară care nu este în UE. Cel mai mare producător de automobile din lume a optat pentru statul vecin în competiția cu Bulgaria, România, Turcia și Macedonia de Nord, scrie Novosti. Deși bulgarii au fost mult timp favoriți pentru această investiție, VW a ales Serbia.. Potrivit informațiilor Novosti, primele automobile sârbești ar trebui să iasă în 2023.
Nu era un secret că nemții intenționau să deschidă o nouă unitate în această parte a Europei. Ei au făcut publicitate în mod repetat, dar dilema a fost în ce țară. România și Bulgaria sunt membre ale Uniunii Europene și se așteapta ca acestea să atragă aceste investiții. Ar fi urmat Turcia, care are o piață mare cu 80 de milioane de locuitori. Cu toate acestea, performanța economiei sârbe și relațiile Belgradului cu nemții au înclinat balanța către sârbi.
Noua fabrică „Volkswagen” ar trebui să aibă o capacitate de 300.000 de mașini pe an și ar contribui la exportul nostru cu 4,5 miliarde de euro. Se preconizează că fabrica va avea 5.000 de angajați, dintre care circa 650 de ingineri. Un, factor decisiv în decizia de construire a acestei fabrici a fost faptul că Serbia are 10 la sută din stocul mondial de litiu, element esenția pentru bateriile mașinilor electrice.
Alegerea VW a unei țări vecine și nu a României este încă o nouă înfrângere a statului nostru, care se menține astel cu doi producători – Dacia și Ford. Gigantul auto BMW Group a ales anul trecut să construiască o uzină nouă în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen, Pe la mijlocul anilor 2000, producătorii Mercedes au decis sa construiască o fabrică la Kecskemet în Ungaria de un miliard de euro deși în calcul intra și Sânandrei din Timiș. În urmă cu câțiva ani, producătorul auto britanic Jaguar Land Rover, controlat de compania indiană Tata, a testat terenul pentru construcţia unei fabrici la Braşov pentru care urma să creeze 8.000 de locuri de muncă şi să investească câteva sute de milioane de euro. Afacerea a căzut iar britanicii au ales Slovacia, o ţară până nu demult neaflată pe harta mondială a producătorilor auto dar care azi găzduieşte mai multe fabrici ale celor de la Volkswagern, Kia Motors, Peugeot-Citroen. Daimler a ales tot Ungaria pentru o nouă investiție de un miliard de euro și Polonia pentru o investiție de 600 milioane de euro într-o fabrică de motoare.
Cauzele descalicării noastre țin de precaritatea infrastructurii. Sebeșul, locul unde nemții produc cutii de viteze, nu este conectat pe deplin cu vestul printr-o autostradă continuă. În plus, problemele care apar pe diversele tronsoane de autostradă au cântărit mult în refuzul producătorului german. De exemplu, Jawor, orașul polonez din Silezia Inferioară, unde s-a ridicat noua fabrică Daimler, se situează foarte aproape de autostrada care leagă Wroklaw de Cottbus. În plus, Jawor este un important punct feroviar. În comparație, tronsonul trei de autostradă Cunța-Săliște a fost demolat aproape un an de zile iar între Lugoj și Deva se merge pe o singură bandă, în zonă deluroasă. Master-planul de transport al României este o continuă Cântare a României. Este agreat de toată lumea dar nu se mișcă deloc. Nici acum nu știm varianta de construcție pentru autostrada Pitești – Sibiu. Nu avem un șef de proiect care ar fi extrem de necesar. Asta pentru că miniștri se tot schimbă și nu răspund de ceea ce au făcut cei anteriori. Pitești-Sibiu este cerut cu insistență atât de Dacia cât și de Ford. Acesta din urmă dorește și drumul rapid dintre Craiova și Pitești. Până acum nu s-a construit un centimetru de autostradă.
România mai suferă la capitolul productivitate la nivelul industriei auto, în ciuda faptului că ţara noastră este producător de decenii întregi. Aici lucrează în jur de 110.000 de muncitori în zona producătorilor de componente şi doar Polonia este peste noi, cu aproape 120.000. Performanţele se văd la cifra de afaceri, acolo unde România este ultima într-un clasament din care fac parte Cehia, Polonia, Ungaria şi Slovacia.
Ca să ne dăm seama de cum se alege locul unei viitoare investiţii în industria auto, dar nu numai, trebuie să ne întoarcem un pic în trecut, pentru un exemplu. Prin anii 2005-2006, pe străzile oraşului Kecskemét, situat lângă celebra autostradă M5 din Ungaria, au început să-şi facă apariţia diverşi curioşi care nu făceau altceva decât să inspecteze cu multă minuţiozitate tot ce mişcă în urbe: cum arată oamenii, cum sunt gospodăriile lor, cum sunt şcolile, cât de performante sunt spitalele, cât de curate sunt străzile ş.a.m.d. Fenomenul a fost atât de discret, încât nimeni n-a băgat nimic de seamă. După un timp relativ scurt, presa maghiară, românească, germană şi de oriunde a anunţat că gigantul auto german Daimler Benz a decis să-şi amplaseze noua fabrică la Kecskemét şi nu în România, la Sânandrei, în judeţul Timiş.
Infrastructura era deficitară iar speculanţii de terenuri colcăiau. Nemţii au ţinut cont de aceste aspect dar şi de modul în care se prezintă oamenii locului, de cât de gospodari arată ei în ochii celoralţi, iar acele inspecţii începute cu ani de zile înainte, precum la Kecskemét aşa şi în Timiş, au avut rolul lor major. În felul acesta, România a pierdut o investiţie de aproape 1,2 miliarde de euro şi posibilitatea de fi invidiată în toată Europa. Astăzi, ţara noastră are doar doi mari producători auto, Dacia şi Ford.
Dragnea este fericit, concernul Volkswagen va fura doar munca sarbilor nu si pe cea a romanilor. Lupta acerba a lui Dragnea cu multinationalele ne-a ferit de flagelul investitiilor germanilor de la Volkswagen pe care dictatorul rosu Dragnea si PSD ii declara nazisti. Cu asemenea mesaje va castiga Dragnea viitoarele alegeri, pentru ca electoratul ciumei rosii se fereste de munca iar Dragnea le ofera garantia ca munca si competenta nu vor poposi si pe meleagurile noastre.
Iar Romania va deveni, pas cu pas, Teleormanistanul drag dlui Dragnea!
Adica: Saracie, Depopulare, Imbatranire!
Toate spre indeplinirea maretei Strategii Romania 2040, aia care urmeaza sa-i fericeasca pe mandrii romani ai dlui Dragnea aia, care vor mai prinde anul 2040!
NU stiti ce e Strategia 2040?!
E Marea Promisiune(stiu ca e greu sa le mai tineti Numarul promisiunilor lui Dragnea, oricum sunt DEGEABA!!) facuta la Congresul PSD din 2018:
„Până la fericirea din 2040, ne sufocăm în demagogia din 2018. Ce nu s-a spus la congresul PSD.
Discursul preşedintelui PSD, Liviu Dragnea, la congresul partidului a zugrăvit o Românie fabuloasă, viitor nod energetic şi de transport, cu trenuri de mare viteză, autostrăzi, educaţie şi sănătate. Dar totul în 2040, pentru cine va apuca măreaţa lume nouă anunţată de L. Dragnea.
Până atunci, societatea românească trebuie să se lupte cu rezultatele pe care guvernarea PSD le produce zi de zi, FARA a mai ţine cont de Biblia Programului de guvernare. Incompetenţa şi proasta guvernare nu pot produce altceva decât ce se vede.
Despre SARACIA si MINCIUNILE si PROMSIUNILE goale al PSD nu s-a suflat o vorbă la Congresul PSD. Mergem spre cele mai înalte culmi de progres şi civilizaţie, în 2040!”
Editat
http://depopulare.greatnews.ro/depopularea-romaniei-zimnicea-sefu-dracilor/