Compania de stat Oil Terminal a selectat traderul elvețian de petrol și gaze Euronova Energies drept partener în proiectul construcției unui terminal de bitum în rada portului Constanța, potrivit unei informări către bursă. Acum urmează votul în AGA – Ministerul Energiei și alți acționari minoritari pentru ca proiectul să primească aprobarea oficială.
Oil Terminal organizase anterior un concurs de oferte la care s-au mai înscris Socar Petroleum, Takida Terminal, Frial, Petrom, Vitaro Energy și Trafigura.Cea mai bună ofertă a venit de la elvețieni. Parteneriatul va funcționa astfel: elvețienii vin cu banii și cu suportul logistic, Oil Terminal pune la dispoziție spațiul aferent investiției.
România își asigură doar puțin peste 20% din necesarul de bitum din surse interne, unic producător fiind Rompetrol, la rafinăria Vega Ploiești. Bitumul este un produs esențial la construcția străzilor și autostrăzilor. În prezent, importurile de bitum se fac prin intermediul unor camioane specializate, furnizori principali fiind companii din Polonia și Ungaria. Construcția terminalului din Constanța ar scădea costurile de aprovizionare pentru constructorii români de autostrăzi.
Euronova Energies se ocupă de comerț cu petrol, gaze și carburanți. Pe lângă sediul central de la Geneva, ea mai deține birouri în Serbia și Emiratele Unite, dar și capacități de stocare la Marea Adriatică.
Oil Terminal este una dintre cele mai mari companii din portofoliul Energiei. Se ocupă cu încărcarea/descărcarea de produse petroliere în portul Constanța. Este listată la BVB, având simbolul OIL.
NICI ATÂT NU VREȚI SĂ MĂ LĂMURIȚI? DIN CE FACE-PRODUCE UNGARIA BITUMUL ? PE CINE AM SUPĂRAT ? ORI TREBUIE SĂ SCRIU NUMA CE NE TRIMITEȚI D-VOASTRĂ?