Terminal de bitum la Constanța construit de elvețieni

Compania de stat Oil Terminal a selectat traderul elvețian de petrol și gaze Euronova Energies drept partener în proiectul construcției unui terminal de bitum în rada portului Constanța, potrivit unei informări către bursă. Acum urmează votul în AGA – Ministerul Energiei și alți acționari minoritari pentru ca proiectul să primească aprobarea oficială.

Oil Terminal organizase anterior un concurs de oferte la care s-au mai înscris Socar Petroleum, Takida Terminal, Frial, Petrom, Vitaro Energy și Trafigura.Cea mai bună ofertă a venit de la elvețieni. Parteneriatul va funcționa astfel: elvețienii vin cu banii și cu suportul logistic, Oil Terminal pune la dispoziție spațiul aferent investiției.

„Aprobarea demarării negocierilor cu ofertantul clasat pe primul loc (Euronova Energies S.A) în vederea constituirii unui parteneriat pentru construcția unui terminal de bitum….Îîntrucât nu deține surse proprii pentru implementarea unor astfel de proiecte de dezvoltare, societatea este interesată de constituirea unor parteneriate în acest sens. În prezent, în Incinta Port Constanța funcționează un singur furnizor de servicii de manipulare și depozitare bitum”, se arată în raportul remis bursei.

România își asigură doar puțin peste 20% din necesarul de bitum din surse interne, unic producător fiind Rompetrol, la rafinăria Vega Ploiești. Bitumul este un produs esențial la construcția străzilor și autostrăzilor. În prezent, importurile de bitum se fac prin intermediul unor camioane specializate, furnizori principali fiind companii din Polonia și Ungaria. Construcția terminalului din Constanța ar scădea costurile de aprovizionare pentru constructorii români de autostrăzi.

Euronova Energies se ocupă de comerț cu petrol, gaze și carburanți. Pe lângă sediul central de la Geneva, ea mai deține birouri în Serbia și Emiratele Unite, dar și capacități de stocare la Marea Adriatică.

Oil Terminal este una dintre cele mai mari companii din portofoliul Energiei. Se ocupă cu încărcarea/descărcarea de produse petroliere în portul Constanța. Este listată la BVB, având simbolul OIL.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Mihai Soare 1071 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Îmi cer scuze pentru limbaj! Au stat boii ăștia din Romania să vadă procedurile și toate etapele folosite de elvețieni, daca sunt elvețieni și nu adunătură? Nu cred că sfântul mincinos ordinar de la Ministerul transporturilor a stat macar 3 ore zilnic in teren din pura curiozitate! La mâncat rah.at se pricep toți, dar seriozitatea e că data mare din capra neagra, pe cale, daca nu deja au dispărut conform legislației române.

  2. După ce s-a făcut praf 1 Miliard de dolari investiți în termocentrala pe șisturi bituminoase Anina acum Iu! Hu! bucurie mare în zonă de litoralului turistic românesc Elveția face terminal de bitum. Și-l vor pompa peste România până la lacul Geneva? Nu era mai aproape de la Adriatica, că au simploane destule.

  3. NICI ATÂT NU VREȚI SĂ MĂ LĂMURIȚI? DIN CE FACE-PRODUCE UNGARIA BITUMUL ? PE CINE AM SUPĂRAT ? ORI TREBUIE SĂ SCRIU NUMA CE NE TRIMITEȚI D-VOASTRĂ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.