Turcii vor construi și ultimul tronson din metroul spre Otopeni

Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere

Turcii vor construi și ultimul tronson din metroul spre Otopeni

Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere

Metrorex a semnat contractul ce are ca obiect: „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni”, cu Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Lotul cuprins între 1 Mai și Tokyo a fost adjudecat de Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S, tot din Turcia.

Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA, în baza acordului de împrumut ROM-P5, ratificat prin Legea nr. 228/2010, cu modificările și completările ulterioare.

Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere. Contractul a fost atribuit prin procedură de licitație restrânsă, în SEAP, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preț”.

Secțiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, a Magistralei 6 de metrou, are un traseu de 7,6 km și 6 stații cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și face parte din Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă”.

Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou, ce va fi deservit de un număr de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național.

Obiectivele specifice ce vor fi atinse prin punerea în funcţiune a Magistralei 6 de metrou:

· Facilitarea legăturii dintre Municipiul Bucureşti și Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, dar şi extinderea reţelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime totală construită de 14,2 km şi un număr de 12 staţii.

· Îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit.

· Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la realizarea următoarelor obiective generale:

· Creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran.

· Reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu.

· Creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpului de deplasare etc.

Lotul 1 a fost adjudecat de ofertantul Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. Asocierea a prezentat ca terţ susţinător pe Yuksel Project Uluslararasi A.Ş. Acesta a prezentat în documentele de calificare un angajament privind susţinerea tehnică şi profesională a ofertantului referitor la personalul cheie, respectiv Şef de proiect – design, şi la punctele 3 şi 4 a cerinţei referitoare la experienţa similară (proiectare), respectiv Formularul 13b.

Distribuie articolul pe:

5 comentarii

  1. Fraiere, orice mare capitala are acces pe cale feroviara locala la aeroportul principal. Doar n-ai vrea sa mearga calatorii cu carul tras de bivoli.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate