Cu părintească grijă și o generozitate ce aproape ne obligă să-i aprindem câteva lumânări de mulțumire la Catedrala Mântuirii Neamului, ministrul finanțelor, domnul Adrian Câciu, ne anunță că în anul 2022 nu va fi introdusă „absolut nicio taxă”! Simplii cetățeni răsuflă ușurați după ce au întrezărit printre rândurile declarației nuanța că dacă ar fi vrut, ar fi introdus! Doar simplii cetățeni, pentru că orice funcționar din minister ar trebui să știe că este neconstituțional să introduci taxe cu aplicabilitate în cursul anului curent. Fiind exclus ca domnul ministru să nu cunoască această prevedere legală, declarația trebuie înțeleasă ca “noi taxe vor fi introduse de la 01 ianuarie 2023”!
Într-un acces de sinceritate, trăsătură nu doar incompatibilă, ci chiar dăunătoare caracterului și carierei de politician, domnul ministru ne dezvăluie o „bombă” ce ia prin surprindere întregul popor: “Țara nu a știut că PNRR conține și o reformă fiscală!” Este de presupus că termenul „țara” este echivalentul „patriei” în accepțiunea unei mai vechi declarații a lui… Tudor Vladimirescu. Ar fi trebuit țara să știe? PNRR a fost categoric împotrivă, ne traduce domnul ministru pe înțelesul nostru: analiza în vederea revizuirii impozitelor pe proprietate, venit și contribuțiilor trebuie efectuată strict în spatele ușilor închise“… din birou și cu asistență tehnică oferită de instituții financiare internaționale, dar fără dezbateri“! Cu toate acestea, domnul ministru va iniția o „dezbatere publică și formalizată” cu principalii „actori”. Cine sunt actorii? „Mediul de afaceri”! Țara?! Nu este demnă a fi inclusă pe generic printre actori, rezervându-i-se rolurile de cascadori, mașiniști, electricieni, etc. De altfel, nici nu ar înțelege complexitatea subiectului: „revizuirea cuprinzătoare a sistemului fiscal” pentru a identifica “distorsionările și domeniile” în care se poate dezvolta „legislația fiscală incidentă”!
Cu siguranță. Tudor Vladimirescu și-ar fi declinat competența! La fel de sigur însă ar fi înțeles încotro bat guvernanții, consultanții și actorii: revizuirea impozitelor, taxelor și contribuțiilor înseamnă majorarea lor, substanțială în perspectiva evoluției conjuncturii economice și politice actuale. Pe ce s-ar fi bazat Domnul Tudor? Regimul contemporan lui se afla în delicata situație de a nu mai face față obligațiilor asumate de fanarioți față de imperiile otoman, habsburgic și țarist, fără a-și uita propriile interese.
Dacă ar putea, Țara ar întreba cu timiditatea nespecialistului: De ce este nevoie să crească fiscalitatea, în condițiile înregistrării celei mai mari creșteri economice din UE în T3/2021 și a uneia de cel puțin 5% în acest an și, respectiv, în 2023?
Nu cumva, creșterea economică se bazează pe creșterea fiscalității, care să desăvârșească creșterea datorată exploziei inflației sub impulsul liberalizării pieței energiei? Dacă ar fi adevărat, Premiul Nobel pentru economie este ca și adjudecat! Cu o condiție însă: autorul epocalei strategii să renunțe la modestie și să și-o asume public!
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
N-ar mai trebui să plătim taxe pe ce-i al nostru (casă, mașină) să ni se dea salarul întreg în mână, brut, și nici pe acesta să nu dăm biruri, impozite, scoas TVA, accize.
Astfel bugetul, peștera unde duc hoții prada, va fi mic, neinteresant pt cei ce-l fură azi, de unde fac averi. Armata de arnăuți (ce socotesc, fac liste, umblă după biruri, verifică pe cei dinainte, cei ce dau cu parul și mulți pe care nu-i știu sau i-am uitat), vor trebui să facă ceva folositor sau să învețe să facă ceva folositor.