Până la Al Doilea Război Mondial, era de neimaginat ca un serviciu de informații să devină dominant în structurile statului român.
Ceea ce a deschis această posibilitate este Constituția din 1991 (modificată în 2003), care i-a dat președintelui țării adevăratul control asupra acestor servicii, în condițiile în care Parlamentul nu avea (și nu are) proceduri eficiente de control.
Totul urma să depindă de caractere. Dacă președintele ar fi fost un caracter slab, serviciile s-ar fi folosit de el să-și extindă puterea. Acest lucru s-a întâmplat în 2016, prin OUG 6. Până în 2014, președintele fusese un caracter tare și s-a folosit el de servicii, ca să-și regleze, ca un naș mafiot, conturile personale.
Privilegiul (nedemocratic) de la care pleacă pofta SRI de a domina structurile statului și societatea stă în articolele Legii de funcționare a acestui serviciu, care îi permit să dezvolte activități economice sub acoperire. Acele articole încalcă angajamentele pe care România le are (din 2007) față de UE, unul esențial fiind acela care privește asigurarea concurenței libere pe piață.
Cu prilejul oricărei dezbateri pentru modificarea Legii de funcționare a SRI, UE va fi de acord (ba chiar va cere) să fie eliminat acest privilegiu. Iată de ce SRI s-a opus până acum oricărei dezbateri parlamentare pentru modificarea acestei legi. Doar acest fapt și ne dăm seama câtă putere de influență are (a avut) SRI asupra parlamentarilor (anume prin intermediul sistemului judiciar, total acaparat de protocoale secrete).
Democrația noastră a fost tot timpul una de fațadă, iar tăcerea UE în privința existenței acelui privilegiu nu poate fi înțeleasă decât într-un singur fel: liderilor UE le convenea situația de la noi pentru că SRI și sistemul nostru judiciar le-au garantat protecția afacerilor de proveniență europeană. Se știe, de altfel, de multă vreme, că UE se află și ea într-un acut deficit de democrație.
Iată de ce nu avem și nu vom avea în UE nici măcar la nivel privat luări de poziție de genul celor care vin acum din mediul avocaților americani.
Privilegiul economic al SRI a fost inspirat de modelul post-sovietic al KGB (format în epoca Elțîn – Gaidar), iar modelul cooperării SRI – sistem judiciar a fost gândit în laboratoarele FBI. Dacă privilegiul economic n-ar fi existat în 2006, când a început implementarea modelului FBI, cu siguranță că Anticorupția noastră ar fi fost mai puțin coruptibilă. La ora actuală, e greu de decodat (?) unde s-a cuibărit cea mai gravă formă de corupție: în societate sau în Anticorupție.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Privilegiul economic „garantat”SRIului de catre UE si sistemul judiciar, trebuie sa dispara !Nici UE nici sistemul judiciar nu fac legile ,nu sunt legislativul.tunci, legislativul are obligatia de a eradica acest „privilegiu”feuda””subsidie”sau DONATIE CONTRA LEGILOR STATULUI FACUTA DE ILIESCU SI ADRIAN NASTASE prin legi ancestrale din 1991 si 1992 !O motivare exhaustiva facuta doar pe baze juridice de catre un colectiv numit de guvern,parlament etc. format din juristi din toate categoriile si profesiile,va duce inerent si necesar la concluzia efectelor devastatoare ale acordarii acestui „privilegiu”mortal ce a permis ridicarea coruptiei in anticoruptie la rang de „lege a protocolului”-inventie criminala si mijloc de asasinare a democratiei in Romania,eliminarea cetatenilor de la prosperitate,libertati si drepturi,transformarea tarii in paupera si umilita in fata Europei si a lumii.Suntem oare in fata unei conspiratii criminale impotriva unui popor subjugat,controlat prin metode abominabile cum sunt politia politica,politia economica, financiara,valutara,resurse -politie politica apartinand marilor servicii secrete straine ,cu ajutorul „vandutelor SIE, SRI „?Pt.ca toate legile si Constitutia au fost incalcate !Conspiratia criminala apartine celor ce au facut asta !