Internetul nu o iartă pe Elena Udrea!

Cotidianul.ro vă prezintă ingineria financiară prin care Elena Udrea a sponsorizat din bani europeni un eveniment privat şi planul sportiv-electoral din 2012. Recordul de audienţă tv anunţat de Elena Udrea, „spulberat” în nici 24 de ore. Americanii nu prea au văzut celebra frunză care promovează turismul românesc.

De la locul 1 la locul 9 (sau 15)

Nici măcar 24 de ore nu au „rezistat” cifrele de audienţă ale galei de sâmbătă prezentate de Elena Udrea duminică, în cadrul unei conferinţe de presă organizate intempestiv.

„Conform datelor oficiale, meciul s-a bucurat de cea mai mare audienţă avută de o competiţie sportivă transmisă în ultimii 20 de ani în România. Meciul a fost urmărit de peste 4,5 milioane de telespectatori români”, a afirmat duminică ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Audienţa de 4,5 milioane a fost demontată chiar cu câteva minute înaintea conferinţei de presă de către GSP, care a prezentat audienţa maximă reală: 2,5 milioane de telespectatori. Nu se putea verifica însă pe loc cealaltă afirmaţie a ministrului. Şi anume cea privind catalogarea galei de la Romexpo ca având cea mai mare audienţă a transmisiilor sportive în Românbia în ultimii 20 de ani.

Surpriză totală. Începând cu orele târzii din noapte, memoria dnei ministru Udrea a fost împrospătată pe mai multe site-uri. S-a descoperit că, de fapt, audienţa meciului lui Bute este pe locul 15, fiind întrecută de audienţele diverselor meciuri de fotbal care au implicat naţionala României sau echipe de club din România în diverse competiţii internaţionale.

Cotidianul.ro vă prezintă topul audienţelor, dar numai la evenimentele sportive care au avut loc pe teritoriul României:

1.Rapid – Steaua – Cupa UEFA – 30 martie 2006 – Antena 1 – 3.560.000
2. Steaua – Villarreal – Cupa UEFA – 16 martie 2005 – TVR 1 – 3.288.000
3. România – Olanda – Q CM – 26 martie 2005 – TVR 1- 3.150.000
4. Steaua – Real Madrid – Liga Camp. – 17 octombrie 2006 – ProTV – 2.892.000
5. Steaua – Rapid – Cupa UEFA -06 aprilie 2006 – Realitatea TV – 2.786.000
6. România – Franţa – EURO 2008 – 09 iunie 2008 – TVR 1 – 2.719.000
7. România – Bulgaria – Q CE 2008 – 02 august 2006 – TVR1 – 2.628.000
8. România – Franţa – Q CM 2010 – 11 octombrie 2008 – Antena 1- 2.600.000
9. Lucian Bute – Jean-Paul Mendy – 9 iulie 2011- ProTV – 2.582.000

Bani europeni utilizaţi pentru sponsorizarea unui eveniment privat

Două declaraţii date în ultimele două zile referitoare la organizarea galei de la Romexpo sunt edificatoare privind finanţarea galei. „Banii daţi de Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale au reprezentat doar 40% din costurile totale ale galei”, a spus Rudel Obreja, preşedintele FR de Box; „Mă bucur că am contribuit la îndeplinirea dorinţelor românilor de a-şi vedea campionul (…) lumea nu a înţeles că mulţumirile nu erau adresate unui politician, ci unui om care s-a implicat luni de zile ca acest meci să fie posibil la Bucureşti (…)Nu i-a oprit nimeni pe alţii să sponsorizeze un meci al lui Lucian Bute în România pentru a demonstra că susţin valorile româneşti „, a afirmat duminică Elena Udrea.

Din aceste declaraţii reies clar două aspecte: banii veniţi de la MDRT au fost utilizaţi pentru acoperirea unor costuri ale galei de box şi MDRT a dat banii sub formă de sponsorizare.

Există însă o problemă: banii europeni nu pot fi utilizaţi pentru sponsorizarea unui eveniment de natură privată, aşa cum a fost gala de la Romexpo. Pentru a ocoli acest obstacol, în acte, MDRT a încheiat un contract de promovare turistică a celebrei frunze. Obiectul contractului l-a reprezentat expunerea frunzei. Foarte mulţi specialişti au catalogat drept amatorism trecerea audienţei tv ca obiect al prestaţiei beneficiarului sumei acordate – firma de calculatoare a lui Rudel Obreja. Aprecierea a fost corectă. Numai că ministerul condus de Elena Udrea a ales deliberat să fie acuzat de amatorism. Aceasta pentru că modul în care a fost concepută verificarea îndeplinirii prestaţiei – audienţa tv – nu poate fi cu adevărat cuantificată. (În cazul Ridzi, a fost vorba de achiziţii concrete: costuri scenă, onorarii artişti, costuri materiale promoţionale etc. – că banii au ajuns unde au ajuns, asta este deja treba justiţiei). Deja Elena Udrea a anunţat public că obiectul contractului a fost îndeplinit şi că ministerul va aloca integral suma anunţată. (Cotidianul.ro şi alte medii de informare au arătat deja că primele trei obiective – audienţa la sosirea în România a celor doi sportivi şi conferinţa de presă – nu au atins deloc audienţa prezumată – n.a.)

„Milioanele” de americani nu au văzut frunza 10 minute

În documentele MDRT unul dintre obiectivele sponsorizării sună astfel: „Expunere media implicită la televiziunea Show Time, în baza contractului de exclusivitate pe care Lucian Bute îl are cu acesta, precum şi pe PRO TV Internaţional (minim 10 minute)”.
Ei bine, pe un forum al unei publicaţii electronice din România, un cetăţean de origine română care trăieşte în SUA scrie că meciul lui Bute nu a fost transmis în direct de reţeaua Show Time (media din România a dezvăluit acest lucru chiar înainte de meci deşi Elena Udrea susţinea contrariul). Show Time s-a limitat – susţine respectivul forumist – doar la prezentarea unei inserţii de 1,06 minute pe care o puteţi vedea aici, preluată de pe YouTube.

Din prezentarea imaginilor reiese foarte clar că „frunza” Elenei Udrea nu a fost chiar aşa de vizibilă cum se aştepta ministresa.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.