CNAIR a scos la licitație construcția autostrăzii Craiova-Filiași și drumului expres Filiași – Tîrgu Jiu, un contract de 3 miliarde lei pentru 110 kilometri care se va realiza în 34 de luni. Tronsonul de autostradă are 10 km, iar drumul expres este de 110 km.
Pe traseul acestui prim lot de autostradă (parte componentă a drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu) se vor construi inclusiv:
– un pasaj în lungime de 384 m
– două viaducte în lungime de 314 m fiecare
– două parcări de scurtă durată (dotate cu minimum 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice)
– două noduri rutiere: Nodul Rutier Ghercești (la intersecția cu Drumul Expres Craiova – Pitești) și Nodul Rutier Mischii (la intersecția cu drumul național DN 65C).
Traseul autostrăzii Craiova -Filiași și a drumului expres va avea o lungime totală de circa 110,1 km, va traversa teritoriul județului Dolj pe o lungime de 47,3 km și județul Gorj pe o lungime de 62,7 km, trecând teritoriul administrativ a 19 UAT -uri.
Autostrada Sudului, legătura Craiova-Lugoj, se va realiza prin Filiași, dar CNAIR încă nu are contract de proiectare și pentru Lotul 4, Filiași-Lugoj.
România construieşte autostrăzile într-un sistem haotic. Zeci de bucăți împrăştiate peste tot. Prima autostradă care trebuia construită şi finalizată era Constanța- Bucureşti – Sibiu – Arad. De la ea trebuiau începute celelalte care să se ramifice spre restul zonelor. Aveai o autostradă care lega portul de Europa şi restul plecau de acolo
Autostrada Sudului este Bucuresti – Rosiori – Craiova !!!
Care nu se face pentru ca exista interes din partea alogenilor paraziti care ne-au ocupat, ca sudul sa fie subdezvoltat!!!
Interes pentru ei e vestul decadent iudeomason si mai nou acum antostrada Moldovei pentru axa militara nord-sud…adica alogenii paraziti care ne-au ocupat îi ajuta pe alogenii paraziti care au ocupat Ucraina si i-au dezbinat, învrajbit pe frații ucrainieni si rusi sa se urasca si sa se omoare intre ei ca orbii !!!
Acesta e adevarul !
Ar fi realizare deosebită, legarea Munteniei și Olteniei prin Lugoj de Europa, legarea Banatului de București și Litoral. S-a tot așteptat pe Valea Oltului, e obligatorie, dar e mai greu și mai lung. Aici pe Valea Oltului trebuie finalizată calea ferată pe valea Topologului în 1990 în mare parte construită. Mai sunt stâlpii de viaducte până la cer. Și Moldova prin secuime cu Târgu Mureș Turda.
poate doar un mega-cutremur
mai deverseaza jegu si in partea ailalta…a lantzului carpatic.
Autostrada sudului? Sudul inseamna Alexandria, Rosiori, Caracal, Drobeta. Drumul care trece prin toate acestea, DN6/E70, e deja plin peste masura, mergi coloana 60kmh si faci 3 ore un drum de 220km.
Cu numai două benzi pe sens, este un început bun! Dar, ce te faci, când pe acolo va trece principalul flux autostradal Euro-Asiatic?
sefii institutiilor de forta care au condus din umbra Romania ( si ce bine au facut-o! ) provin in general din Transilvania, si ca orice transilvanean au fost ocupati cu a se minuna ce dastepti si superiori sunt si ce inapoiati sunt cei din restul Romaniei ( care insa inca mai produc bruma de plusvaloare necesara ). Ca o consecinta au dus la indeplinire cu varf si indesat dorintele strainilor de a crea o diferenta de investitii si dezvoltare intre regiuni, care sa duca la spargerea Romaniei, care acum e cam mare si ar avea potential sa devina mult mai puternica daca la conducere ar scapa vreun patriot.