2023 – un nou record de producție vehicule în România

În decembrie 2023, au fost produse în România un număr de 34.965 vehicule. Dintre acestea 22.117 unități au fost produse în uzina DACIA de la Mioveni și 12.848 unități au fost produse de uzina FORD OTOSAN din Craiova.

Pe întreg anul 2023, producția de vehicule în România a atins volumul de 513.050 unități (322.086 DACIA + 190.964 FORD OTOSAN) ceea ce reprezintă un nou record al producției de vehicule în România:

– în creștere cu +0.7 % față de 2022 (509.465 unități)

– în creștere cu +22 % față de 2021 (420.755 unități)

– în creștere cu +17% față de 2020 (438.107 unități)

– în creștere cu +4.7 % față de 2019 (490.412 unități).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

13 Comentarii

  1. Intrebare intreaba,eu raspund:da ce mercedes Porshe si Audi produc motoare si cutu de viteza in germania?le produc in Ungarie.Asa ca intrebarea este fara sens.

  2. „Preferam mai bine” … să producem noi, în România, motoarele și cutiile de viteze, iar … ștergătoarele să le aducem din … Ungaria. 😂

  3. Cum este lohn textile tot așa este lohn auto. Dacă scriați asamblare în loc de producție era altceva.

  4. ca suntem pe plus dupa o stagnare generat artificial=covid si asta inseamna ca oamenii nu s-au dat batuti, adica este cerere, dorinta de a trai chiar daca zilnic presa inventaza extreme de caldura, ger, inflatie, orice este o extrema care trebuie sa provoace angoase care sa distruga speranta/viata…Zeii sunt plictisiti vor sa transforme Europa in Muzeu nu mai au un Vezuviu ca la Pompei au inventat un Davos un altar al zeilor care spera sa doboare Universul, numai ca Omul cu scanteia Lui nu se lasa inca mai ridica privirea si inca mai are speranta. Mentinerea productiei si mai ales cresterea ei in orice domeniu inseamna ca traim si nu am murit asa cum vor zeii de la Davos, ba le vom darui din grau Ukrainean ceva bun.

  5. Cererea de trotinete e in continuă creștere deoarece trotinetiștii au ajuns la maturitate. Cu motoare de 0,9-1 L nici măcar motociclete nu se pot numi!

  6. Pentru toti (editat) care ne conduc,…în afară de lazile pe patru roți ce-a mai produs colonia?…
    Spre comparație Ungaria,că tot vă stă în gât, produce autobuze, camioane,troliebuze…firma Ikarus!…dacă ați auzit de ea!

  7. A crescut cum nu, generațiile de trotinetiști su ajuns la maturitate. E normal sa crească numărul de trotinete, cu motoare de 0,9-1L nici motociclete nu se pot numi!

  8. @ Rammstein(12.46)…degeaba produce pe STOC Ikarus daca NU se si vand precum Dacia si Ford,in toata lumea!…aici este MAREA diferenta.

  9. Mosule pensionar secui-hungurizat,poate nu sti ca modelul Dacia SPRING,masina de oras 100% electrica,se VINDE bine si in Japonia…unde Ikarus nici nu viseaza sa ajunga!.

  10. Numai miticii sunt capabili sa produca masini in Romania ? Aia mai de la nord produc si ei dar in limba engleza (car).

  11. In primavara anului 2019 deja oltenii inregistrasera un record: un milion de motoare „ecoboost” produd la CRAIOVA!!! Acest motor a fost declarat motorul anului in America cu cativa ani inainte.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.