Un weekend cu spectacole de teatru savuroase

Teatrul Naţional Bucureşti “Don Juan” “Lumea are nevoie de noi miracole. Invocându-l pe Comandor, Don Juan arată că este în căutare disperată a unei dovezi că mai există ceva, ceva diferit, un fel de dincolo. Şi el este hotărât să lupte până la sfârşit. Până la care sfârşit? Sfârşitul lui a fost demult. Don Juan […]

Un weekend cu spectacole de teatru savuroase

Teatrul Naţional Bucureşti “Don Juan” “Lumea are nevoie de noi miracole. Invocându-l pe Comandor, Don Juan arată că este în căutare disperată a unei dovezi că mai există ceva, ceva diferit, un fel de dincolo. Şi el este hotărât să lupte până la sfârşit. Până la care sfârşit? Sfârşitul lui a fost demult. Don Juan […]

Teatrul Naţional Bucureşti

“Don Juan”

“Lumea are nevoie de noi miracole. Invocându-l pe Comandor, Don Juan arată că este în căutare disperată a unei dovezi că mai există ceva, ceva diferit, un fel de dincolo. Şi el este hotărât să lupte până la sfârşit. Până la care sfârşit? Sfârşitul lui a fost demult. Don Juan trăieşte prin moartea sa, iar apariţia Comandorului este o uşurare şi o dovadă a acestui fapt. Impresia devine şi mai diabolică în chip decadent ca o consecinţă a prezenţei vii, plină de sex-appeal şi de har, a mortului viu care este Don Juan în trupul unui superb actor ca Deyan Donkov”, scria cronicarul de la “Kultura Weekly”.

Pentru o singură seară, regizorul Alexander Morfov revine la Naţionalul bucureştean cu un remarcabil “Don Juan” de Molière.

Unul dintre cei mai apreciaţi regizori contemporani din estul Europei, Alexander Morfov, revine la începutul lunii aprilie la “Teatrul Naţional” cu o producţie multipremiată a Teatrul Naţional „Ivan Vazov” din Sofia, “Don Juan”, după Jean-Baptiste Molière. Cunoscut publicului bucureştean prin spectacolul “Exilaţii”, prezentat în turneu în anul 2010, dar mai ales datorită montării grandioase de pe scena mare a TNB, a spectacolului “Vizita bătrânei doamne”, de Friedrich Dürrenmatt, regizorul care le-a „smuls” ruşilor “Masca de Aur”, cel mai prestigios premiu rusesc, vine de această dată cu un spectacol considerat drept cea mai bună producţie a stagiunii 2006-2007 în Bulgaria.

Cu o distribuţie impresionantă, din care fac parte actori remarcabili, “Don Juan” a fost încununat de două ori cu premiul pentru cel mai bun spectacol şi cea mai bună regie, precum şi cu două premii pentru actori în rol secundar. Cu acest bogat palmares, spectacolul a fost prezentat în numeroase festivaluri din afara ţării.

Don Juan, pentru unii seducătorul fără pereche, pentru alţii arogantul, suficientul, egocentricul, libertinul, eternul răzvrătit, este, pentru regizorul acestui spectacol, persoana care întruchipează libertatea fără limite. Pentru că atunci când „un om devine conştient de totala lui libertate, el înţelege că nu are cu cine să o împartă. Libertatea e ca celebritatea; ambele depind de societatea în care trăim”, afirmă Alexander Morfov.

Spectacolul va avea loc duminică, 7 aprilie, la ora 19.00, la Sala Mare, într-o singură reprezentaţie.

“Don Juan al lui Morfov este seducător, de rău augur şi muşcă dureros din ipocrizia de astăzi”, nota “Monitor Daily”, iar “Duma Daily” aprecia: “Şi dacă Don Juan-ul lui Alexandr Morfoveste o luptă a emoţiilor, a suferinţei, a pasiunii, a îndrăznelii şi a cruzimii, el este în acelaşi timp un vârtej de veselie, încântare, uimire în faţa vieţii şi viaţă”.

Teatrul Metropolis

Premieră cu “Bădăranii”

Bădăranii

După avanpremierele din 5, 6 şi 7 aprilie, luni, 8 aprilie, la ora 19.00, are loc premiera uneia din cele mai faimoase comedii, “Bădăranii”, de Carlo Goldoni, în regia lui Dan Tudor.

În 1957, Grigore Vasiliu Birlic, Alexandru Giugaru, Radu Beligan, George Calboreanu şi Silvia Dumitrescu Timică jucau în aer liber, pe o ploaie torenţială şi obţineau un succes enorm la Festivalul “Carlo Goldoni” de la Veneţia, cu spectacolul “Bădăranii”, regizat de Sică Alexandrescu.

În 2013, mari actori ai teatrului din România se încarcă cu amintirea acelui succes şi cu energia unei comedii nemuritoare pe care o aduc în faţa publicului, într-o abordare modernă. Un spectacol cu ce îi are în distribuţie pe: Mircea Albulescu, Costel Constantin, Gheorghe Visu, Eusebiu Ştefănescu, Adriana Trandafir, Cecilia Bârbora, Gabriela Popescu, Miriam Rizea, Adrian Anghel, Sergiu Fleşner, Alexandru Stanciu, Horia Muntean, Walid Ellenthey, Dan Apăvăloaiei.

Scenografia: Corina Grămoşteanu. Muzica originală: Vlaicu Golcea, mişcarea scenică: Florin Fieroiu.

Teatrul Naţional “Radu Stanca”

Între “Faust”, “Călătoriile lui Gulliver” şi “Platonov”

Platonov la Teatrul Radu Stanca. Foto Paul Baila

Teatrul din Sibiu anunţă în luna aprilie douăzeci şi două de reprezentaţii în trei spaţii de joc diferite din oraş.

Agenda teatrală a lunii aprilie continuă tradiţia unui program bogat cu spectacole dintre cele mai emoţionante şi provocatoare prin tema şi estetica abordată.

Luna aprilie marchează şi premiera spectacolului „Multimedia Project”, ce va avea loc vineri, 26 aprilie, ora 19.00, la Studioul CAVAS din cadrul Facultăţii de Litere şi Arte Sibiu. Spectacolul este o adaptare după „Cabaretul cuvintelor” de Matei Vişniec, în regia lui Şerban Puiu, şi explorează noile tehnici media în artele spectacolului. Proiectul se bucură de contribuţia coregrafei Adriana Bârză şi a scenografului Mihai Păcurar, iar din distribuţie fac parte actorii şi studenţii Veronica Arizancu, Iulia Maria Popa, Alexandru Malaicu, Mihai Alexandru, Bogdan Bărbuşi, Paul Bondane, Andreea Chiriţescu, Angela Lisa, Andreea Pântece, Călin Roajdă, Adrian Strîmtu, Iulia Szabo, Maria Tomoioagă, Vlad Bacalu, Anton Balint, Cristina Blaga, Rada Constantinov, Alexandru Dobriţa, Tudor Răileanu, Alexandra Şerban, Maria Soilică, Cristina Timbuş şi Ana-Maria Vereş.

Premierele lunii martie ale Teatrului Naţional din Sibiu vor avea câte două reprezentaţii în aprilie. Cel mai nou spectacol al Secţiei Germane, „Jugend ohne Alter und Leben ohne Tod/ Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte”, în regia lui Gavriil Pinte, este prezentat pe datele de 3 şi 17 aprilie, de la ora 19.00, iar „Maestrul şi Margareta”, în regia lui Zoltán Balázs, o co-producţie cu Teatrul “Maladype” din Budapesta, va fi prezentat în datele de 20 şi 21 aprilie, de la ora 19.00.

Programul lunii aprilie face, de asemenea, o invitaţie la bună dispoziţie prin programarea unor comedii de succes ca „Puricele în ureche” (4 aprilie, ora 19.00) şi „Încurcă-i drace!” (13, 14 aprilie, ora 19.00), ambele în regia lui Şerban Puiu. Mai mult, publicul sibian are şansa să revadă sau să descopere două dintre cele mai nominalizate spectacole din acest an la “Gala Premiilor UNITER”.

Nominalizat la categoriile cea mai bună regie, cea mai bună scenografie şi cel mai bun spectacol, „Călătoriile lui Gulliver” va fi prezentat pe data de 10 aprilie, de la ora 19.00, iar producţia „Platonov”, nominalizată la categoriile cea mai bună actriţă în rol secundar (Ofelia Popii), cel mai bun actor în rol principal (Nicu Mihoc) şi cel mai bun spectacol, va fi prezentată pe data de 25 aprilie, tot de la ora 19.00.

Ofelia Popii în Faust

Vineri, 5 aprilie, şi sâmbătă, 6 aprilie, la ora 20.00, la “Hala Balanţa”, este programat spectacolul “Faust”, după J.W. Goethe în regia lui Silviu Purcărete. Decorul îi aparţine lui Helmut Stürmer, costumele sunt concepute de Lia Manţoc, muzica originală ese compusă de Vasile Şirli.

Cu: Ilie Gheorghe (Faust), Ofelia Popii (Mefisto), Johanna Adam, Geraldina Basarab, Enikö Blenéssy, Emöke Boldizsár, Diana Fufezan, Laura Ilea, Dana Maria Lăzărescu, Gabriela Neagu, Renate Muller Nica, Veronica Popescu, Mariana Mihu, Cristina Ragos, Cristina Stoleriu, Dana Taloş, Codruţa Vasiu, Ema Veţean, Mihai Coman, Florin Coşuleţ, Alexandru Deac, Dan Glasu, Tomohiko Kogi, Adrian Matioc, Serenela Mureşan, Adrian Neacşu, Cătălin Neghină, Eduard Pătraşcu, Cătălin Pătru, Viorel Raţă, Vlad Robaş, Bogdan Sărătean, Ciprian Scurtea, Cristian Stanca, Marius Turdeanu, Pali Vecsei, Liviu Vlad ş.a.

Duminică, 7 aprilie, la ora 19.00, la Sala Teatrului “Radu Stanca”, puteţi viziona “D’ale carnavalului”, de I.L. Caragiale, regizat de Silviu Purcărete. Scenografia i se datorează lui Dragoş Buhagiar. Light Design: Silviu Purcărete şi Dragoş Buhagiar; Muzica originală, Vasile Şirli. În distribuţie: Marius Turdeanu, Constantin Chiriac, Ofelia Popii, Liviu Pancu, Adrian Matioc, Nicu Mihoc, Cristina Ragos, Raluca Iani, Serenela Mureşan, Cristian Stanca, Pali Vecsei, Adrian Neacşu, Cătălin Pătru, Edi Pătraşcu, Mihai Coman, Florin Coşuleţ, Viorel Raţă, Cristina Stoleriu, Sânziana Stan. Îşi dă concurul “D’ale Band”, format din Ema Veţean (saxofon alto), Veronica Arizancu (saxofon alto), Codruţa Vasiu (acordeon), Emöke Boldizsár (flaut), Eva Ungvari (flaut), Vlad Robaş (vioară),Tomohiko Kogi (vioară), Claudiu Fălămaş (trompetă), Liviu Vlad (tobe).

Teatrul Naţional „Radu Stanca” prezintă vineri, 5 aprilie, la ora 19.00, şi spectacolul „Nimm zwei – Zwei Kulturen eine Heimat”, ca rezultat al unor workshopuri de teatru pentru tineret.

În perioada 2-5 aprilie, elevii de la Şcoala „Helene – Lange” din Oldenburg şi de la Colegiul Naţional „Samuel von Brukenthal” din Sibiu participă, alături de studenţii Departamentului de Germanistică din cadrul Facultăţii de Litere şi Arte din Sibiu, la o serie de ateliere de lucru în cadrul proiectului intercultural „Căminul”. Proiectul îşi propune să dezvolte o platformă de dialog între tineri prin intermediul artelor spectacolului. Prin temele abordate, organizatorii încearcă să găsească un răspuns creativ la semnificaţia unui cămin în context european, marcat prin diversitate şi globalizare.

Atelierele sunt coordonate de Wolfgang Kandler şi Daniel Bucher, actori ai Secţiei Germane de la Teatrul Naţional „Radu Stanca” din Sibiu, Alice Rölleke, pedagog educaţional de la Şcoala din Oldenburg şi de Anna Neamţu, şefa Secţiei Germane a Teatrului Naţional din Sibiu.

„Pentru toţi participanţii, indiferent că sunt studenţi sau elevi, acest proiect poate însemna o «călătorie de cercetare» pentru îmbogăţire individuală”, a declarat Alice Rölleke, unul dintre coordonatorii proiectului.

Exerciţiile practicate în timpul atelierelor au la bază improvizaţia prin intermediul unor mijloace teatrale non-verbale. Cu ajutorul temelor propuse în cadrul acestor sesiuni de lucru tinerii vor încerca să găsească asemănări şi deosebiri între diferite grupuri sau să redefinească conceptul de acasă. Aceştia vor răspunde, spre exemplu, unor întrebări ca „La mine acasă, în familia mea seara la ora 19.00 / la ora 16.00 la sfârşit de săptămână” sau „Când plec de acasă către Universitate observ…”.

Godot Cafe-Teatru

„Fragil”

Greg o iubeşte pe Steph cu adevărat, chiar dacă nu crede că e cea mai frumoasă femeie din lume. Steph însă vede altfel lucrurile când vine vorba de ea însăşi…

O piesă scrisă de Neil LaBute despre cât de imposibilă poate fi dragostea când nesiguranţa şi lipsa de încredere în tine şi în cel de lângă tine pun stăpânire pe oameni.

Regia: George Dogaru.

Cu: Andreea Grămoşteanu, Radu Iacoban, Mirela Zeţa, Marin Grigore.

Sâmbătă, 6 aprilie, la ora 18.00.

La ora 22.00, sunteţi invitaţi la un concert Ozana Barabancea.

„7 dintr-o lovitură”

O piesă tipică de Lia Bugnar, care semnează şi regia. Sub un pretext oarecare, autoarea pune la un loc nişte oameni care nu se cunosc şi îi lasă să scoată ce au mai bun, mai rău, mai penibil şi mai sensibil în ei. De această dată, pretextul e un reality show în urma căruia doi dintre cei şapte vor primi rolurile principale dintr-o telenovelă. Cum nu contează foarte tare povestea, ci felul în care e spusă, singura cale să aflaţi daca bancul e sec sau, dimpotrivă, reuşit, e să mergeţi să vedeţi spectacolul.

Cu: Ilinca Manolache, Anghel Damian, Cătălin Babliuc, Lia Bugnar, Andrei Runcanu, Nicoleta Lefter, Marius Manole, Maria Obretin.

Duminică 7 aprilie, la ora 14.00.

“Un cuplu ciudat”

Tot duminică, la ora 20.00, este programat spectacolul „Un cuplu ciudat”, de Neil Simon, regizat de Doina Antohi, avându-i în distribuţie pe Andreea Grămoşteanu, Mirela Zeţa, Ioana Barbu, Iulia Brezeanu, Doina Antohi, Andreea Samson, Andrei Mateiu, Cătălin Babliuc.

„Un cuplu ciudat, varianta feminină” a fost scris de Neil Simon la 20 de ani după prima versiune, cea masculină. În prima variantă, 6 bărbaţi joacă poker, iar cele două femei care vin în vizită sunt englezoaice, iar în cea de-a doua, pandant, 6 femei joacă „Ştii şi câştigi” („Trivial Pursuit”), iar cei doi bărbaţi sunt spanioli.

Versiunea feminină este mult mai amuzantă decât cea masculină. Femeile vorbesc despre ele însele, unele despre altele, despre soţii lor şi despre bărbaţi în general, implicit despre sex, despre relaţii ratate şi şanse neexploatate. Întrebările din „Trivial Pursuit” sunt întotdeauna un pretext pentru comentarii hazoase, mai mult sau mai puţin cinice, şi pentru amintiri din anii de liceu. Senzaţia spectatorului este că se uită prin gaura cheii şi ascultă cu urechea lipită de uşă.

Subiectul piesei gravitează în jurul unui grup de prietene, femei de 30 de ani, care se întâlnesc în fiecare seară de vineri sub pretextul jocului. Atunci când una dintre ele trece prin drama destrămării căsniciei, toate celelalte îi sunt alături, iar una chiar o invită să locuiască alături de ea până la soluţionarea crizei conjugale. Traiul alături de femeia părăsită se va dovedi însă imposibil, iar cele două prietene, acum colege de cameră, vor alcătui un cuplu ciudat care nu va reuşi să funcţioneze nici măcar în prezenţa a doi bărbaţi şarmanţi, într-o potenţială întâlnire amoroasă.

Subiectele dezbătute, toate cu rezonanţă socială, deci general valabile – căsătoria şi divorţul, ratarea relaţiilor, jocul de grup ca modalitate de defulare, dar mai mult decât orice, prietenia, sunt tratate în manieră comică. Comicul reiese în mod special din structura personajelor, atât de diferită în fiecare caz, astfel încât ciocnirile dintre ele sunt puternice şi foarte amuzante.

”7 Blesteme… cerute, făcute şi legate”

„Spectacolul «7 blesteme» este un fel de ADN al poporului nostru. Până să fac acest spectacol nu mi-am dat seama cât de mult comic deţine naţia noastră. Din cele 7 poveşti… două sunt puţin mai serioase, iar cinci sunt comedie curată, te ţii cu mâna de burtă. Balanţa înclină mult spre umor. Să cred că asta ne salvează?”, afirmă Chris Simion, autoarea scenariului şi a regiei.

Cele şapte ritualuri care au stat la baza scenariului sunt: “Blestemul şarpelui, la naştere”; “Descântecele pentru aflarea norocului în dragoste, în noaptea Sfântului Andrei”; “Făcătura pe ursită”; “Blestemul naşilor la nuntă”; “Cămaşa ciumii”; “Făcătura cu legăturile mortului şi jocurile de priveghi de la înmormantare”; “Paparuda”.

Cu: Magda Catone, Andrei Runcanu, Carla Maria Teaha, Irina Strungăreanu, Florentin Munteanu, Gabriel Fătu.

Luni, 8 aprilie, la ora 21.00.

Teatrul de Artă

„Ruleta Rusească”

Adaptare scenică după poemul “Norul cu pantaloni” de Vladimir Maiakovsky, este un spectacol fusion cu actorul Ovidiu Niculescu, pe muzica live interpretată de Traian Bălănescu, Liviu Mănescu şi Doru Cinca (Trupa Veche).

Spectacolul a avut premiera absolută la Festivalul “25 de Ore de Teatru Non-Stop”, de la Sibiu, sâmbătă, 30 martie.

Organizatorii vă invită la “o seară frumoasă cu prieteni, ceai, teatru şi muzică. Un prilej bun să ne strângem mâna!”

Teatrul Naţional “Lucian Blaga” din Cluj, în Italia

“Idiotul”

Miercuri, 10 aprilie 2013, începând cu ora 21.00, pe scena Teatrului “Era” din Pontedera, va avea loc spectacolul „Idiotul”. Regizat de Anna Stigsgaard şi produs de Teatrul Naţional „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca, spectacolul spune povestea romanului omonim, oferind numeroase momente muzicale şi vizuale.

Actorii întruchipează personajele create de Dostoievski, recreând pe scenă, în rama unei petreceri care duce spre moarte, pasiunile, luptele, disperarea unei lumi care nu poate fi salvată de frumuseţe şi de bunătate. Regizoarea Anna Stigsgaard filtrează romanul printr-o cheie de lectură puternică şi legitimă şi ne conduce în lumea esenţelor, spre drama universală a omului.

Din distribuţie fac parte Cristian Rigman – Prinţul Mîşkin; Ionuţ Caras – Parfeon Rogojin; Ramona Dumitrean – Natasia Filippovna; Miriam Cuibus – Generăleasa Epancina; Anca Hanu – Aglaia; Romina Merei – Adelaida; Petre Băcioiu – Toţki; Matei Rotaru – Ganea şi Cristian Grosu – Ippolit. Scenografia este semnată de Adrian Damian, iar dramatizarea de Anna Stigsgaard şi Ştefana Pop-Curşeu. Asistenţa de regie este asigurată de Alexandra Sofonea, iar mişcarea şi improvizaţia scenică, de Savino Paparella. Spectacolul este în limba română, cu subtitrări în italiană.

“Hamlet”

Sâmbătă, 13 aprilie 2013, începând cu ora 21.00, tot pe scena Teatrului “Era” din Pontedera va avea loc şi premiera spectacolului “Hamlet”, regizat de Roberto Bacci. “A fi, un alt Hamlet” este subtitlul noii montări a acestei piese de teatru. Spectacolul propus de regizor păstrează din textul original numai urmele poveştii lui Shakespeare, propunându-i spectatorului să fie el însuşi martor la rescrierea vieţii lui Hamlet.

Prizonier al propriului destin din care nu poate evada, Hamlet este astfel împins de celelalte personaje, luptători ce poartă mască şi spadă – simbolizând forţele oarbe care ne obligă să acţionăm – să-şi amintească şi să-şi retrăiacă propria poveste. Din numeroasele metamorfoze ale luptătorilor prind viaţă personajele operei, fără să existe un singur rol atribuit fiecărui actor în parte. Hamlet este înconjurat de Regi, Regine, Fantome, Ofelii, Horaţi şi Poloniuşi care se întrupează şi se multiplică în jurul lui, pentru a-l împinge, încă o dată, spre propriul destin. Sunetul unui ceas, loviturile spadelor şi zgomotul făcut de greoaia structură metalică care primeşte diferite funcţii în timpul spectacolului scandează scurtul timp care îl separă pe Hamlet de „sfârşitul” său.

Din distribuţie: Cristian Grosu – Hamlet; Cătălin Codreanu – Primul luptător cu spada; Patricia Brad – Al doilea luptător cu spada; Cătălin Herlo – Al treilea luptător cu spada; Radu Lărgeanu – Al patrulea luptător cu spada; Miron Maxim – Al cincilea luptător cu spada şi Irina Wintze – Al şaselea luptător cu spada.

Traducerea şi adaptarea în limba română – Maria Rotar, dramaturgia – Roberto Bacci şi Stefano Geraci, decorul şi costumele – Marcio Medina, iar muzica – Ares Tavolazzi. Scrima este asigurată de Peter Habala.

Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, alături de “Ministero per i Beni e le Attività Culturali”, Regione Toscana, Provincia di Pisa şi Comune di Pontedera patronează acest important eveniment.

UnTeatru

“Zorba”

Sâmbătă, 6 aprilie, la ora 19.00, sunteţi invitaţi la acest spectacol de Ioan-Mihai Cortea, după N. Kazantzakis, cu Silvian Vâlcu şi Ioan Mihai Cortea.

„Muierea-i altceva… e ceva de neînţeles şi toate legile statului şi ale religiei greşesc. De-ar fi să fac io legile nu le-aş face la fel pentru muieri şi pentru bărbaţi. NU! una, zece, o sută, o mie pentru bărbat, doar e bărbat, poa’ să le-ndure… dar nici măcar una pentru muiere, pentru că muierea-i o făptura slabă”, spune eroul lui Kazantzakis.

Semnele scenice ale Carmencitei Brojboiu

La “Institutul şi Muzeul Naţional de Teatru” din Budapesta a avut loc vernisajul expoziţiei “Desene – gânduri – vise – Cita”, realizată de cunoscuta scenografă Carmencita Brojboiu. Această expoziţie de scenografie a Carmencitei Brojboiu este un fel de trecere în revistă a parcursului său artistic (după spusele curatoarei expoziţiei, Zsuzsa Szebeni, are strâns material pentru cinci mari expoziţii) şi cuprinde numeroase schiţe de decor şi costume, păpuşi, măşti, obiecte şi costume pictate de-a lungul anilor. Lucrările vor rămâne expuse până pe 30 mai.

Despre arta sa, scenografa Carmencita Brojboiu afirma: „Universul meu artistic se poate vedea în lucrările mele, în munca mea. E vorba de vis, de imaginaţie, de libertate, de sensibilitate, de bucurie şi de multă-multă muncă”.

Carmencita Brojboiu este, începând cu anul 2006, membră a Teatrului Maghiar de Stat Cluj. A realizat decorul şi costumele la peste o sută de spectacole (teatru, dans, operă, teatru pentru copii) dintre care amintim: “Leonida Gem Session”, adaptare după “Caragiale în cădere liberă”, regia: Gábor Tompa, “Rinocerii” de Eugèn Ionesco, regia: Gábor Tompa (Teatrul Naţional din Praga), “Hedda Gabler” de Henrik Ibsen, regia: Andrei Şerban, “Immanuel Kant” de Thomas Bernhard, regia: Alexandru Colpacci (Teatrul Maghiar de Stat “Csiky Gergely”, Timişoara), “Leonce şi Lena” de Georg Büchner, regia: Gábor Tompa, “Strigăte şi şoapte” de Ingmar Bergman, regia: Andrei Şerban, “Trei surori” de A.P. Cehov, regia: Gábor Tompa, “Unchiul Vania” de A. P. Cehov, regia: Andrei Şerban, “Vinerea lungă” de András Visky, regia: Gábor Tompa etc.

A avut numeroase nominalizări la diverse premii naţionale şi internaţionale (“Masca de Aur”, Rusia). Printre altele, a primit: Premiul „Vlad Mugur” (2007) – pentru scenografia spectacolului “Discipolii”, regia: Gábor Tompa; “Premiul pentru cele mai bune costume” (2005) la “Festivalul Naţional de Teatru” de la Uzice (Serbia – Muntenegru), pentru spectacolul “Medeea-Cercuri”, “Premiul pentru scenografie” (2004) la “Festivalul Dramaturgiei Româneşti”, Timişoara pentru spectacolul “Jaques sau supunerea”, “Premiul pentru inovaţie şi noi tehnici în teatru de animaţie” (2002) pentru spectacolul “Ivan Turbincă” la Festivalul “Puck Anima Fest” etc.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.