Sunetul muzicii în acordurile sărbătorilor de iarnă

Cristian Mandeal revine la Sala Radio cu Brahms şi Wagner Vineri, 6 decembrie, la ora 19.00, Moş Nicolae soseşte şi la Sala Radio pentru a aduce un dar artistic melomanilor bucureşteni. Şi cum un cadou de sărbători nu poate fi decât unul special, veţi descoperi în cutia muzicală pe care o veţi deschide o poveste […]

Sunetul muzicii în acordurile sărbătorilor de iarnă

Cristian Mandeal revine la Sala Radio cu Brahms şi Wagner Vineri, 6 decembrie, la ora 19.00, Moş Nicolae soseşte şi la Sala Radio pentru a aduce un dar artistic melomanilor bucureşteni. Şi cum un cadou de sărbători nu poate fi decât unul special, veţi descoperi în cutia muzicală pe care o veţi deschide o poveste […]

Cristian Mandeal revine la Sala Radio cu Brahms şi Wagner

Vineri, 6 decembrie, la ora 19.00, Moş Nicolae soseşte şi la Sala Radio pentru a aduce un dar artistic melomanilor bucureşteni. Şi cum un cadou de sărbători nu poate fi decât unul special, veţi descoperi în cutia muzicală pe care o veţi deschide o poveste cu doi compozitori germani care au născut legende – Brahms şi Wagner – în interpretarea Orchestrei Naţionale Radio. Surpriza va fi sporită de prezenţa dirijorului Cristian Mandeal la pupitru şi de participarea pianistei Oxana Corjos, artistă distinsă cu mai multe premii şi care a susţinut de curând un concert la “Academia Santa Cecilia” din Roma.

Şi pentru că întâmplările speciale se înlănţuie mereu într-o poveste, lucrările pe care le veţi asculta pe 6 decembrie la Sala Radio desenează inedite legături între mari nume ale lumii muzicale.

În prima parte a serii vă veţi bucura de “Concertul nr. 1 în re minor pentru pian şi orchestră” semnat de Brahms, supranumit adesea – datorită rigorii formelor operelor sale – un clasic în epoca romantică. Concertul său este unul controversat, tocmai din acest motiv stârnind mereu interesul publicului: premiera absolută a avut loc la Hanovra – iar ca solist la pian a fost compozitorul însuşi – pentru ca după un succes răsunător aici, 5 zile mai târziu, la Leipzig, opera să fie primită exprem de refractar! Se spune că accentele tragice din concertul său sunt o traducere a emoţiilor resimţite de Brahms în urma încercării de sinucidere a bunului său prieten, compozitorul Robert Schumann.

În a doua parte a serii, cu prilejul bicentenarului Richard Wagner – 200 de ani de la naşterea genialului compozitor -, veţi asculta mai multe fragmente din celebrele sale opere: Uvertura operei “Tannhäuser”, “Kharfreitagszauber” din “Parsifal”, “Marşul funebru la moartea lui Siegfried” din “Amurgul zeilor” şi “Cavalcada Walkiriilor” din “Walkiria”. Şi aici legăturile din lumea muzicii sunt speciale, pentru că prima interpretare a uverturii din “Tannhäuser” în concert, desfăşurată tot la Leipzig, a fost dirijată de un alt mare compozitor german, Felix Mendelssohn.

În cei aproape 40 de ani de activitate dirijorală neîntreruptă, Cristian Mandeal şi-a exercitat profesia atât în România, cât şi în străinătate. A studiat la Conservatorul „Ciprian Porumbescu”, completându-şi ulterior studiile la Berlin (cu Herbert von Karajan, în 1980) şi München (cu Sergiu Celibidache, în 1990).

A fost dirijor al filarmonicilor din Târgu Mureş (1977 – 1980), Cluj (1980 – 1987) şi Bucureşti (1987 – 2009) şi director artistic al Festivalului şi Concursului Internaţional „George Enescu”, ediţiile din 2001 şi 2003.

Pianista Oxana Corjos. Foto Virgil Oprina

Ca dirijor principal şi director general al Filarmonicii „George Enescu” (1991 – 2009), a ridicat nivelul acesteia la cote deosebit de înalte, lăsând în urmă o instituţie-etalon pentru România. În străinătate, Cristian Mandeal a dirijat sute de concerte ca invitat a zeci de orchestre, pe 4 continente, în 35 de ţări şi 31 de capitale. A participat la multe festivaluri internaţionale de prestigiu în compania celor mai reputaţi artişti contemporani.

A fost director artistic la “Northern Israelian Orchestra” – Haifa (1999 – 2002) şi la “Orchestra Naţionala Bască” – San Sebastian (2001 – 2008), dirijor permanent la „Orchestra Haydn” di Bolzano şi Trento (2000 – 2003); dirijor oaspete principal al Orchestrei „Halle” Manchester (2003 – 2008) – primul deţinător al acestui titlu în întreaga existenţă de 150 de ani a acestei orchestre, al Filarmonicii din Belgrad (stagiunea 2006 – 2007) şi al Filarmonicii din Copenhaga (2006 – prezent).

Turneele efectuate de Oxana Corjos în Elveţia, Republica Moldova, Spania şi Italia i-au adus pianistei o serie de succese, publicul şi critica de specialitate apreciind la superlativ prestaţiile sale artistice. În ultimul an, Oxana Corjos a susţinut concerte alături de “Orchestra Română de Tineret” şi maestrul Cristian Mandeal atât în Bucureşti, cât şi în sala “Academiei Santa Cecilia” din Roma, totodată fiind invitată să susţină un concert la Festivalul “Toamna Muzicală Clujeană” (2013).

În ţară, Oxana Corjos a susţinut concerte alături de cele mai reprezentative orchestre, precum şi cu Orchestra Naţională Radio, Orchestra de Cameră Radio, Orchestra Filarmonicii “George Enescu”.

Oxana Corjos a urmat cursurile Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, unde a studiat cu maestrul Dan Grigore. A fost distinsă cu numeroase premii obţinute la concursurile organizate la Roma în anul 1991 şi la Barcelona în anul 1986. Anul 1992 i-a adus pianistei “Premiul Cella Delavrancea”.

Corul de Copii Radio în Christmas Fantasy, la Sala Radio

Corul de Copii Radio

Crăciunul este mai frumos atunci când glasuri cristaline de copii îl preced şi ne introduc din timp în atmosfera sa!

Sâmbătă, 7 decembrie (19.00), sub titlul “Christmas Fantasy”, veţi fi într-adevăr purtaţi pe aripile imaginaţiei, în faţa şemineului unde cu suflet de copil veţi aştepta ca Moşul să vă lase în cizmuliţe cântece de Crăciun de peste hotare laolaltă cu ale noastre colinde tradiţionale! Sub bagheta dirijorului Voicu Popescu şi sub îndrumarea pianistei Camelia Chiţibea, prin Corul de Copii Radio veţi primi “O, ce veste minunată!”, veţi afla ce s-a întâmplat “La Vitleem colo-n jos”, vă veţi bucura de minunea Naşterii Mântuitorului cu “Joy to the World”, veţi păşi în atmosfera de basm a sărbătorilor cu “Stille Nacht” sau “Ave Maria”.

Evenimentul se va desfăşura cu participarea “Romanian Radio Brass Quintet” (cvintetul de alămuri Radio România) şi a sopranei Cecilia Ganovici.

Şi pentru ca supriza să fie completă, la ora 18.45, înaintea concertului, în foaierul central, Editura “Casa Radio” vă invită la vernisaj şi lansare de carte şi CD pentru copii.

Expoziţia cu titlul „Voci şi poveşti colorate. 85 de ani de artă radiofonică în 15 ani de Covert Art pentru copii” este o retrospectivă care include cele mai frumoase cărţi ilustrate pentru cei mici. Atelierele artiştilor îşi dezvăluie secretele: vor fi expuse schiţe, desene originale, secvenţe de benzi desenate, decupaje – tot ce a dus la produsul final: cartea ilustrată, de la “Prinţ şi cerşetor”, la “Cippolino”, “Capra cu trei iezi”, “Nils”, “Münchausen”, “David Copperfield”, “Apolodor” şi “Motanul Arpagic”.

Cu această ocazie, va avea loc lansarea noilor apariţii destinate celor mici, în prezenţa artistului Alexandru Ciubotariu. În Colecţia „Radio-Prichindel” s-au pregătit pentru cei mici următoarele surprize: Ion Lucian – “Cocoşelul neascultător”, Charles Perrault – “Motanul încălţat”, Ion Creangă – “Trei poveşti”, citite de Mihail Sadoveanu, Dumitru Furdui, Alexandrina Halic, iar în Colecţia „Noapte bună, copii!”: Ana Blandiana – “Întâmplări cu şi fără Arpagic”, în lectura autoarei şi Gellu Naum – “Cartea cu Apolodor”, în lectura Alexandrinei Halic.

Înfiinţat în 1945, Corul de Copii Radio a avut o evoluţie spectaculoasă încă de la apariţia sa în peisajul muzical românesc. Aici şi-au deschis calea carierei artistice Ileana Cotrubaş, Silvia Voinea, Maria Hurduc, Cornelia Angelescu, Voicu Enăchescu, George Crăsnaru, Dan Dumitrescu, Roxana Briban, Roxana Constantinescu şi mulţi alţii. În ultimii ani, sub îndrumarea dirijorului Voicu Popescu, asistat de pianista Camelia Chiţibea, ansamblul explorează noi forme de expresie artistică şi este implicat în numeroase proiecte internaţionale.

Recitalurile, concertele „a cappella”, contribuţiile aduse interpretărilor unor capodopere vocal-simfonice alături de Orchestra Naţională Radio, Orchestra de Cameră Radio, Orchestra Filarmonicii „George Enescu”, Filarmonica din München, Orchestra de Stat Bavareză, sub bagheta unor mari maeştri români şi străini ca: Iosif Conta, Ludovic Bacs, Horia Andreescu, Cristian Badea, Jing Wang, Lawrence Foster, Wayne Marshall, Zubin Mehta, au dezvăluit deosebitele calităţi interpretative ale formaţiei. Cele peste 50 de participări la festivaluri, turnee artistice şi concursuri internaţionale în aproape toate statele Europei, în Japonia, SUA şi Canada au adus tinerilor artişti preţioase distincţii şi premii şi au contribuit la acordarea, în 2004, de către Federaţia Corurilor din U. E., a titlului de „Ambasador Cultural al Uniunii Europene”.

Concert aniversar “Trei parale”, cu muzică veche românească

Trei Parale, concert aniversar

În data de 17 decembrie, ora 19.00, la Sala ArCuB, va avea loc Concertul Aniversar al formaţiei “Trei Parale” (10 ani de la debut). Artiştii vor interpreta cântece din cel mai cunoscut programul al lor, “Bazar” – muzică veche românească din secolul al XIX-lea (care reprezintă materialul muzical al primului lor CD), precum şi melodii din cadrul altor proiecte la care grupul lucrează: muzici pastorale din programul “Ciobanul care şi-a pierdut oile”, balade, colinde şi alte cântări tradiţionale româneşti.

După un deceniu de activitate, tinerii vor concerta în premieră într-o formulă extinsă, de şase muzicieni, ce reuneşte atât membri vechi ai grupului, cât şi colaboratorii recenţi: Florin Iordan, la cobză, fluiere (fluier, caval, tilincă), cimpoi, tambură (saz), ţiteră; Daniel-Mircea Pop: voce, fluiere (fluier, caval, tilincă), percuţie; Beatrice Iordan: cobză; Dinu-Traian Petrescu: percuţie (bendir, dairea, tobă); Mihai Balabaş: vioară; George Turliu: voce, percuţie.

Înfiinţată în toamna anului 2003, Trupa “Trei parale” a beneficiat de o documentare minuţioasă în domeniul culturii muzicale tradiţionale, un rol important în acest sens revenindu-i lui Florin Iordan, etnomuzicolog la “Muzeului Ţăranului Român” din Bucureşti, fondatorul şi coordonatorul formaţiei.

Pentru alcătuirea repertoriului şi conturarea stilului interpretativ, membrii formaţiei au făcut expediţii prin sate, au lucrat cu diverşi muzicanţi bătrâni, au ascultat înregistrări vechi de teren, realizate de Constantin Brăiloiu sau Bela Bartok, s-au documentat din diverse volume de folclor muzical şi au studiat transcripţii muzicale din secolul al XIX- lea (A. Pann, G. Ucenescu, D. Vulpian etc.).

“Trei parale” a repus, aşadar, în circulaţie instrumente vechi, aproape dispărute în mediul tradiţional şi total neglijate în lumea contemporană urbană: diverse fluiere (fluierul ciobănesc, cavalul, fluierul fără dop, fluierul gemănat, tilinca), cobza, drâmba, felurite instrumente de percuţie (toba, daireaua), redeşteptând interesul publicului pentru ele.

Rigurozitatea şi amploarea studiului, autenticitatea şi sensibilitatea interpretării artistice impresionează şi oferă noi dimensiuni muzicii vechi româneşti de sorginte medievală, populară şi lăutărească.

Pe lângă concertele proprii, “Trei parale” a participat la festivaluri precum “Ghost Festival” – Râşnov 2012 – un eveniment intercultural, ce-şi propune să adune, într-un spaţiu natural, departe de agitaţia urbană, ascultători şi formaţii atât de muzică folk şi ambientală, cât şi post-rock. De asemenea, grupul a avut colaborări cu Mike Godoroja şi Marius Mihalache pentru proiectul “Balkanic Zeppelin”, care s-a bucurat de un succes răsunător, şi a efectuat turnee în mai multe ţări din Europa: Irlanda, Israel, Ungaria, Turcia, Polonia şi Germania.

“Într-o lume în care muzica sună adesea tot mai electronic şi mai tehno, iar vocea şi intrumentele sunt acoperite de sunetele «cântate» de calculator, patru tineri au scos din biblioteci melodiile ce se auzeau în lumea urbană a secolului XIX prin hanuri, cârciumi, cafenele sau grădini publice şi le-au adus în faţa orăşenilor de astăzi.”

“Clasic e fantastic”

Clasic e fantastic, un concert educativ pentru copii

Acrobaţii pe corzi şi clape – piese de mare virtuozitate.

Copiii vor fi transportaţi în lumea muzicii lui Camille Saint-Saens şi Johann Sebastian Bach, datorită violonistei Natalia Colotelo Pancec. Apoi, pianistul Marius Deneş va interpreta “Studiul nr. 6 în la minor după Paganini”, de Franz Liszt şi “Sonata în sol major”, de Domenico Scarlatti, violoncelistul Ştefan Cazacu va aduce “Dans ţărănesc” de Constantin Dimitrescu şi “Zborul cărăbuşului”, de Nikolai Rimski-Korsakov, clarinetistul Emil Vişenescu va interpretat Suita “Scaramouche” de Darius Milhaud, Daniel Mureşan, la tubă, va înveseli atmosferă cu “Carnaval la Veneţia” de Jean-Baptiste Arban. Soprana Irina Ionescu va interpreta Aria reginei nopţii din opera “Flautul fermecat” de Wolfgang Amadeus Mozart, cât şi Aria clopoţeilor din opera “Lakmé” de Leo Delibes.

La pian, Verona Maier.

Comentează: Cristina Sârbu.

Duiminică, 8 decembrie, la ora 11, la Ateneul Român.

Concerte de Crăciun în interpretarea corului “Theoforos”

Continuând tradiţia concertelor de Crăciun, iniţiate în decembrie 2006, Institutul Cultural Român de la Lisabona organizează în perioada 7-11 decembrie 2013 patru concerte de colinde la Lisabona, Santarém, Setúbal şi Lagos, în interpretarea corului „Theoforos” al Arhiepiscopiei Timişoarei. Turneul portughez al corului debutează în capitala lusitană, în data de 7 decembrie, la ora 21.30, la Basílica da Estrela din Lisabona, una dintre cele mai strălucite construcţii ale barocului târziu, înscrise în categoria monumentelor naţionale. Colindele româneşti deschid festivalul “Natal em Lisboa/Crăciun în Lisabona”, o iniţiativă a Primăriei din Lisabona, fiind singura participare străină în cadrul acestui eveniment.

În continuare, în zilele de 8, 10 şi 11 decembrie, corala „Theoforos” va călători în localităţile Santarém, Setúbal şi Lagos, unde sunt înregistrate cele mai numeroase comunităţi de români. Bisericile-cheie ale celor trei oraşe, “Igreja Catedral” din Santarém (19h), “Igreja São Sebastião” din Setúbal (21h) şi “Igreja de São Sebastião” din Lagos (21h) vor fi scena colindelor de Crăciun oferite atât publicului român cât şi celui portughez.

Repertoriul propus va cuprinde colinde româneşti populare şi creaţii ale compozitorilor români Tiberiu Brediceanu, Gheorghe Danga, Timotei Popovici, Nicolae Ursu sau Gheorghe Cucu, dar şi străini precum Gianni Malatesta şi Mykola Leontovych.

Turneul în Portugalia al corului „Theoforos” este organizat de ICR Lisabona în colaborare cu Ambasada României la Lisabona şi Parohia Ortodoxă Română din Portugalia.

Grupul vocal „Theoforos” a luat naştere în toamna anului 2007, fiind alcătuit din studenţi ai Facultăţii de Teologie din Timişoara. Actualmente, membrii corului sunt absolvenţi ai acestei facultăţi, precum şi ai Facultăţii de Muzică din Timişoara şi abordează piese religioase şi laice, din repertoriul folcloric românesc.

„Theoforos” a obţinut locul I la diverse concursuri corale, dintre care cele mai reprezentative ar fi: „Cântecele Betleemului”, organizat de Parohia Ortodoxă Română Timişoara zona Dacia, „Upidus”, organizat de Parohia Ortodoxă Română “Învierea Domnului” Lugoj (marele premiu). A susţinut concerte la Filarmonica “Banatul” din Timişoara, în cadrul Festivalului de colinde “Zilele muzicii sacre” (2009-2010), la Festivalul Internaţional “Timotei Popovici”, organizat de Episcopia Ortodoxă Română a Caransebeşului (2009-2010), la Catedrala Mitropolitană din Timişoara şi la Televiziunea Română. Grupul „Theoforos” a participat la diverse activităţi culturale organizate de Universitatea de Vest din Timişoara.

Dirijorul corului, Radu Bogdan, este cadru didactic asociat la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Timişoara, Disciplina Muzică bisericească. Este Doctor în Teologie şi Doctorand al Universităţii „Lucian Blaga” Sibiu.

“Călătorie de Crăciun” cu regele naiului, Gheorghe Zamfir

Gheorghe Zamfir va aduce spiritul Crăciunului

În pragul sărbătorilor de iarnă, la 10 decembrie 2013, începând cu ora 19.30, maestrul Gheorghe Zamfir îi aşteaptă pe cei care preţuiesc muzica de calitate şi repertoriul excepţional pe care îl abordează, la cinema “Patria”, la un spectacol care, cu siguranţă, le va rămâne în suflet. În “Călătorie de Crăciun”, spectatorii vor putea să-l descopere şi redescopere pe maestrul Gheorghe Zamfir, atât prin intermediul unor piese din repertoriul muzicii clasice, dar şi prin compoziţii proprii de o mare sensibilitate, prin cântece tradiţionale româneşti şi cântări rituale specifice perioadei Crăciunului.

Maestrul Gheorghe Zamfir a împlinit 50 de ani de carieră artistică. În acest sens, Biroul de Management Gheorghe Zamfir a iniţiat o serie de manifestări sub egida “Zamfir – 50 de ani pe scenă”. Astfel, în mai multe oraşe, în săli de spectacole dar şi în locaţii în aer liber, atât în România cât şi la nivel internaţional, se vor desfăşura evenimente cu totul speciale, menite să evidenţieze acest moment marcant din cariera maestrului Gheorghe Zamfir, un veritabil ambasador al românilor, de mai bine de cinci decenii.

Maestrul Gheorghe Zamfir va fi acompaniat, în concertul din 10 decembrie, de Orchestra Simfonică “Zamfir 50”, constituită special pentru evenimentele aniversare, şi de corul de cameră “Accoustic”, sub conducerea muzicală a tânărului, dar foarte talentatului dirijor Daniel Jinga, fondator al corului de cameră “Accoustic”, absolvent al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti. Concertul prezintă şi o voce feminină aflată într-o ascensiune uimitoare, soprana Irina Ioana Baianţ.

A absolvit Liceul de muzică „Dinu Lipatti”, la clasa de nai a profesorului Fănică Luca, şi apoi, Conservatorul „Ciprian Porumbescu” din Bucureşti (1968).

Este virtuozul român supranumit Regele naiului. Cu „fluierul lui Pan” a reuşit să cucerească aplauzele întregii planete. A introdus naiul în toate genurile muzicale, revoluţionând sunetul la scară universală şi aducând acest instrument muzical în atenţia publicului modern. Pe lângă prestigioasa carieră de muzician, se manifestă ca artist în domeniul literar şi cel al artelor plastice. “Mi-am făcut din instrument cel mai apropiat confident al meu, după ce, în urma unui studiu îndelungat, am descoperit în el nebănuite posibilităţi de expresie. Acest lucru m-a îndemnat să măresc repertoriul obişnuit, caracteristic pentru nai. Mi-am dat seama că instrumentul este deosebit de sensibil şi se supune voinţei interpretului. Am căutat să lărgesc sfera repertoriului… Cunoscând folclorul nostru atât de bogat în doine, în cântece, în bocete inspirate, am căutat să abordez mai mult această latură, aceste genuri folclorice care se potrivesc mai mult temperamentului meu. În felul acesta am descoperit în instrument lucruri care m-au uluit pe mine însumi, cele care m-au determinat să mi-l fac cel mai apropiat prieten. Din acel moment au apărut descoperirile mele în privinţa glissandelor, a staccattelor privitor la combinaţiile de sunete sau combinaţii de stiluri de staccattură, pentru că ceilalţi maeştri folosesc exclusiv staccattura triplă cu care cântă horele, sârbele, geamparalele. Aşa am câştigat enorm în privinţa frazării. Dar toate, printr-un studiu extrem de migălos. În scopul de a lărgi posibilităţile expresive ale naiului am adăugat celor 20 de tuburi încă 5. Este de la sine înţeles că în felul acesta am putut obţine noi sonorităţi încă necunoscute”, mărturisea Gheorghe Zamfir în urmă cu 40 de ani, într-un interviu cu marele cunoscător al folclorului, Harry Brauner.

În 1982, Gheorghe Zamfir, în plin comunism, dedică un concert lui Dumnezeu, pe scena Ateneului. Cade în dizgraţia lui Ceauşescu şi este nevoit să plece în exil, unde se va bucura de un succes mondial.

Între 1988-1990 este primit de trei ori la Vatican, fiind primul muzician care a cântat în timpul Misei private a Papei Ioan Paul al II-lea. După moartea Sanctităţii Sale, creează pentru comemorarea Sa Conceptul muzical “Totus Tuus”, un set de piese pentru nai, orgă şi grup vocal bărbătesc.

În 1990 se reîntoarce în ţară. Îşi continuă seria de concerte şi turnee în Franţa, unde a cântat pe marile scene, precum cea de la “Olympia”, în Elveţia şi, mai ales, Turcia, unde este declarat cel mai popular artist al secolului XX. Susţine concerte la pupitrul Orchestrei Naţionale de Folclor, reînfiinţată în 2006.

În cariera sa de peste 50 de ani, Gheorghe Zamfir a câştigat 120 de discuri de aur şi platină, are peste 190 de discuri înregistrate şi peste 120 de milioane de albume vândute. Este singurul artist european care a câştigat două discuri de aur în SUA.

Este important de precizat şi contribuţia lui Gheorghe Zamfir la realizarea unor coloane sonore celebre. Filme precum “Kill Bill”, “Once upon a time in America” sau “Karate Kid” s-au bucurat de talentul compozitorului, devenind celebre în întreaga lume şi prin liniile melodice remarcabile. “Cariera mea în muzica de film a început la Paris, alături de Vladimir Cosma, care era la începuturile sale în 1972. Lovitura de graţie în materie de muzică de film a fost “Marele blond cu un pantof negru”…

„1987. Roma mă solicita prin Ennio Morricone şi Sergio Leone pentru a înregistra tema principală la filmul care avea să facă turul lumii, ca o capodoperă a cinematografiei: «Once upon a time in America». Experienţa a fost unică, participarea naiului în desfăşurarea acţiunii fiind majoră, creând impactul pe care realizatorii mizau. Într-adevar, intervenţia mea avea să creeze emoţia care a făcut din acest film unul din cele mai vizionate şi apreciate filme din lume la acea epocă”, spune Gheorghe Zamfir în cartea autobiografică „Binecuvântare şi blestem”.

Nu pierdeţi acest concert al marelui naist Gheorghe Zamfir care vă va aduce bucurie în suflet.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.