În 1827, Goethe îi vorbea secretarului său personal despre trei mari lucrări pe care nu va apuca să le vadă finalizate, dar care vor schimba comerțul lumii, cu beneficii incalculabile: o străpungere a istmului Panama, un canal la Suez și o legare a Dunării de Rin.
Încă înainte de 1827, domnitorul fanariot Alexandru Mavrocordat se interesa de ingineria necesară construirii unui canal între Dunăre și Marea Neagră, care ar lega… legătura Marea Neagră-Dunăre-Rin cu polul său opus: porturile olandeze.
N-am fost o națiune de navigatori, nu mai avem flotă comercială (cea mai mare crimă a politicii noastre postdecembriste), nu avem geniu comercial, nu judecăm lumea din perspectiva profiturilor ce rezultă din ieftinirea transporturilor, dar ar fi timpul să înțelegem că, dacă noi, azi, nu construim autostrăzi, acesta este cel mai mare serviciu (incalculabil de valoros) pe care îl facem Olandei. Fără o rețea strategică de autostrăzi, valoarea transporturilor pe apa Dunării rămâne mică, iar prețul de vânzare al portului Constanța ridicol de mic.
Olanda are nevoie vitală să cumpere acest port românesc, ușor de legat, acum, cu Amsterdamul, spre a crea cel mai mare drum pe apă din Europa și cea mai valoroasă arteră comercială din viitoarea eră post-petrol.
Nu știu cum reușește Olanda să ne țină departe de concretizarea autostrăzilor, dar e clar că se opune intrării noastre în Spațiul Schengen ca să poată negocia un preț cât se poate de mic pentru portul Constanța. La fel de clar are a ne fi că a impus, încălcând Tratatul Constituțional al U.E., condiționarea intrării noastre în Schengen de buna funcționare a statului de drept în România și face eforturi costisitoare de propagandă neagră spre a ține imaginea statului nostru de drept în clișeele cunoscute despre pericolele la care este supusă independența Justiției românești.
N-avem bani destui să contracarăm acastă propagandă neagră. Dacă vrem să scăpăm de ea, ar fi suficient să le vindem olandezilor portul Constanța la actualul său preț ridicol de mic.
Povestea proiectului de autostradă Comarnic-Brașov a fost, în fine, spusă în clar de către Victor Ponta. Generalul Coldea l-a amenințat pe ministrul Transporturilor să nu demareze lucrările că… (nu ni s-a spus cu ce era acesta șantajabil!). Ponta i-a cerut să le demareze. Atunci, însuși președintele Băsescu a sesizat DNA că ar fi mari nereguli în contractarea lucrărilor la autostradă. Nu era nimic adevărat. Vedeți la ce e bună lupta cu corupția?!
Unde-i șpilul? Se spune (serviciile secrete germane spun) că intelligence-ul olandez deține o informație hiroshimică despre Traian Băsescu. Dar se spune și despre președintele Iohannis că a fost făcut președinte de către același general Coldea, dat fiind că olandezii ar fi cumpărat de la nemți o informație la fel de hiroshimică despre fostul primar al Sibiului.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Salvarea Romaniei : CHINA ! Sa vindem portul la chinezi pentru „Drumul matasii” si sa vezi atunci dezvoltare !
Ai perfecta dreptate. China a fost singura mare putere care a respectat Romania dupa aranjamentele din 1989.