Dunăre – Rin

În 1827, Goethe îi vorbea secretarului său personal despre trei mari lucrări pe care nu va apuca să le vadă finalizate, dar care vor schimba comerțul lumii, cu beneficii incalculabile: o străpungere a istmului Panama, un canal la Suez și o legare a Dunării de Rin.

Încă înainte de 1827, domnitorul fanariot Alexandru Mavrocordat se interesa de ingineria necesară construirii unui canal între Dunăre și Marea Neagră, care ar lega… legătura Marea Neagră-Dunăre-Rin cu polul său opus: porturile olandeze.

N-am fost o națiune de navigatori, nu mai avem flotă comercială (cea mai mare crimă a politicii noastre postdecembriste), nu avem geniu comercial, nu judecăm lumea din perspectiva profiturilor ce rezultă din ieftinirea transporturilor, dar ar fi timpul să înțelegem că, dacă noi, azi, nu construim autostrăzi, acesta este cel mai mare serviciu (incalculabil de valoros) pe care îl facem Olandei. Fără o rețea strategică de autostrăzi, valoarea transporturilor pe apa Dunării rămâne mică, iar prețul de vânzare al portului Constanța ridicol de mic.

Olanda are nevoie vitală să cumpere acest port românesc, ușor de legat, acum, cu Amsterdamul, spre a crea cel mai mare drum pe apă din Europa și cea mai valoroasă arteră comercială din viitoarea eră post-petrol.

Nu știu cum reușește Olanda să ne țină departe de concretizarea autostrăzilor, dar e clar că se opune intrării noastre în Spațiul Schengen ca să poată negocia un preț cât se poate de mic pentru portul Constanța. La fel de clar are a ne fi că a impus, încălcând Tratatul Constituțional al U.E., condiționarea intrării noastre în Schengen de buna funcționare a statului de drept în România și face eforturi costisitoare de propagandă neagră spre a ține imaginea statului nostru de drept în clișeele cunoscute despre pericolele la care este supusă independența Justiției românești.

N-avem bani destui să contracarăm acastă propagandă neagră. Dacă vrem să scăpăm de ea, ar fi suficient să le vindem olandezilor portul Constanța la actualul său preț ridicol de mic.

Povestea proiectului de autostradă Comarnic-Brașov a fost, în fine, spusă în clar de către Victor Ponta. Generalul Coldea l-a amenințat pe ministrul Transporturilor să nu demareze lucrările că… (nu ni s-a spus cu ce era acesta șantajabil!). Ponta i-a cerut să le demareze. Atunci, însuși președintele Băsescu a sesizat DNA că ar fi mari nereguli în contractarea lucrărilor la autostradă. Nu era nimic adevărat. Vedeți la ce e bună lupta cu corupția?!

Unde-i șpilul? Se spune (serviciile secrete germane spun) că intelligence-ul olandez deține o informație hiroshimică despre Traian Băsescu. Dar se spune și despre președintele Iohannis că a fost făcut președinte de către același general Coldea, dat fiind că olandezii ar fi cumpărat de la nemți o informație la fel de hiroshimică despre fostul primar al Sibiului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 23
Ioan Buduca 1114 Articole
Author

24 de Comentarii

  1. Ar fi tare ca eliminarea olandezilor din tranzactia portuara cu statul roman, facuta cu italienii in final, sa fie semnalul de explozie a mamaligii autohtone.
    Daca ar mai declara-o nongrata pe grubacic si ar mai stopa monopolul ING ,vin oladezii singuri cu povestile de success din tineretile turistului si ale barcagiului.

    • Canalul București-Dunăre (Oltenița) ar contribui la ridicarea economică a Capitalei, în special a sudului.
      În 89 lucrările la partea navigabilă erau executate în proporție de 70%.

  2. Și pentru doi netrebnici suntem în stare să ne dăm unora care ne disprețuiesc un port strategic. Acum când ungurii și polonezii le spun în față celor care le-au jăcmănit și lor industria stop! Adică nu ne este clar că am pierdut groăznic prin tot ce am dat străinilor pe promisiuni de retehnologizare, locuri de muncă etc… Acum hienele stau pe hidrocentrale și portul Constanța. Și cu ce ne pricopsim dacă se ridică MCV-ul? Că tot ne-au plasat pentru următorii 30 de ani în viteza mică cu sau fără MCV. Va fi ca cu securizarea granițelor pentru spațiu Schengen și cu miliardul de euro dat și rămași după gard. Totuși pentru asemenea acțiuni ca înstrăinarea portului Constanța și pe perioadă limitată (20 de ani) ar trebui Referendum.

    • Emile , astia ca tine si Buduca nu v-ati saturat de fabulatii ” hiroshimice ” ce fac deliciul celor de la ” Sputnik ” ?

  3. Strainii au stiut sa “fractureze“ mediatic RO si sa speculeze la maxim naivitatea populatiei gasind si propulsand in structurile Puterii locale indivizi fara farama de demnitate. Suntem condusi de tradatori versati care plang pe la interfoanele ambasadelor si pe la comisarii Europei, infractori politici ce ne-au negociat cu marii oportunisti capitalisti avutia nationala,vietile ,viitorul…Toate potentialele economice ale RO se duc pe “apa Sambetei” de cand regimurile de la Bucuresti ne exporta resursele si ne importa “mecanisme de supraveghere a democratiei”, ne dau pamanturile ,dealurile,muntii, subsolul,apele,porturile pe margele de plastic,pe vorbe, pe asigurari, pe bulbi de lalele . Olandezii,austriecii,germanii,francezii,yankeii samd – ne iluzioneaza cu parteneriate,promisiuni si estimari in timp ce ne submineaza fragila suveranitate politica…

  4. Sa vindem mai bine portul la chnezi. Olandezi sunt necinstiti si sunt dusmani declarati ai Romaniei, pe cand chinezii ne-au fost si ne sunt inca prieteni, dar noi n-am stiut cum sa ni-i apropiem dupa 1990.

  5. Sa vindem mai bine portul la chinezi. Olandezi sunt necinstiti si sunt dusmani declarati ai Romaniei, pe cand chinezii ne-au fost si ne sunt inca prieteni, dar noi n-am stiut cum sa ni-i apropiem dupa 1990.

  6. Cea mai mare afacere existenta este ,,vinzarea tarii tale,, aici sa ajuns , din pacate mai un picut de vreme si nu mai este nimic de vinzare in Ro.

  7. Domnu` Buduca…mai cititi istorie! In 1827 nu mai existau domni fanarioti( de cca 6 ani) dupa revolta lui T . Vladimirescu…iar acel domn fanariot fusese in sec.18… in rest sa zicem ca aveti dreptate…corectati totusi greselile ar fi bine pt noi toti, inclusiv pt dvs….

  8. Buduca,un devotat mercenar PSD face afirmatii de dragul dezinformarii populatieii legand lipsa de performanta a Romaniei de atata amar de vreme (majoritatea timpului PSD a fost la guvernare)de piedicile pe care,chipurile,le pune Olanda.Tot acest devotat mercenar preia teoria A3 si RTV ca ,Coldea a fost factotul in Romania,inclusiv numeste presedinti.Titlul articolului CANALUL DUNARE RIN este numai un pretext pentru atragerea cititorilor.Ce nu spune acest domn este ca ,cel care se opune construitii acestui canal este STATUL MAGHIAR-condus de Vitor Orban cu care Tariceanu si Dragnea sunt FRATI DE SANGE nasiti de PUTIN

    • Bai securistu’ gheorghe, canalul Dunare-Main este in functiune din Septembrie 1992! Daca tot minti, macar gaseste subiecte mai credibile.

    • Pentru Ardel-ar focu-Inteligenytule,este vorba de canalul Rin-Main -Dunare.Ala de care vorbesti fara sa stii se termina la Regensburg si pe el pot circula barcute nu vase maritime.

    • bai securistu’ lu’ peste. Canalul Dunare-Main cunoscut si ca RMD incepe in localitatea Kelheim la Dunare si se termina la Bamberg pe Main, iar Main se varssa in Rin. Partea navigabila are o latime de 31 de metri si o adancime de 4 metri. Esti prost ca noaptea dar faci pe desteptu’… Bai securistu’ lu’ peste eu am navigat pe acest canal.

  9. Remember.Razboiul Burilor (1899-1902)
    In anul 1652, compania olandeza pentru Indiile de Est a construit un antrepozit la Cape (Capul Bunei Sperante),
    preluat de britanici in 1795. In 1803, Republica Batava ia din nou in stapanire Cape, majoritatea colonistilor din Cape erau olandezi calvinisti care nutreau resentimente si neincredere in Europa. Ei purtau numele de buri,afrikaners sau vorbeau limba afrikaans.
    In colonia Cape se descopera mari zacaminte de diamant ce vor sta la baza averilor acumulate de 2 pers. milionarul Alfred Beit si omul politic, Cecil Rhodes si au incercat, comandand trupe proprii sa ocupe si colonia bura Transvaal dar au esuat. In Transvaal, se vor descoperi uriase zacaminte de aur, care vor transforma Republica Bura in cea mai mare putere a aurului din epoca.In zona s-a ajuns la un paradox: burii erau majoritari in colonia britanica Cape, iar cautatorii de aur britanici, uitlanders, devenisera majoritari in republica bura Transvaal. Pentru buri, minoritari in republica lor, devenise esential sa impiedice castigarea puterii de catre cautatorii de aur britanici.
    In fine al doilea razboi cu burii s-a terminat in 1902 -i-a costat pe britanici doua sute de mil. de lire, au pierdut 22.000 oameni si 400.000 de cai, magari si catari. Burii au pierdut in jur de 8000 de oameni in lupta, cateva zeci de mii in lagare de concentrare si milioane de vite, cai, magari.
    Acum Olanda „vrea” Portul Constanta desi are Rotterdam,Amsterdam etc.
    Olanda face comert de tranzit-noi, romanii de ce sa nu -l facem ?
    Investitorii olandezi s.a stau gata de start sa se arunce asupra PRAZII !O. a legalizât avortul, prostituția, și eutanasia, menține o pol. progresivă în ceea ce privește drogurile,in 2001, a devenit prima țară din lume care a legalizat homosexualitatea etc.
    Portul Cta este pe flancul stang al NATO,de ce nu se sprjina parteneriatul strategic cu RO ?!
    Ancheta pt. KOLDEA si”hiroshimele”lui!

  10. „Nu știu cum reușește Olanda să ne țină departe de concretizarea autostrăzilor”-o simpla aruncare de privire pe wiki, cine este ea si ce face ea cu masterdamul, Rotterdamul legaturile istorice politice si navale-Spania etc.Imperiul colonial olandez cu comp.olandeze est/vest,legaturile „de sange” cu Marea Britanie, Luxemburgul,Belgia Germania-dinastii inrudite si genealogii regale,federale etc. Comert naval important prin tranzitul ce-i confera export apropriat Germaniei in lumea intreaza etc.Nu-i intereseaza supraf.mica a tarii,plina d emusulani adusi sa-i revigoreze si servitoreasca, fiind campioan la droguri,homosexualitate, eutanasiere etc.
    Ca sa „scapam de propaganda neagra”nu cred ca vorbiti serios ca „ar fi suficient să le vindem olandezilor portul Constanța la actualul său preț ridicol de mic”!
    Cu „secretele hiroshimice „detinute de la Coldea la adresa lui Basescu si Iohannis este SANTAJATA,CUMPARATA Romania ?
    A ajuns golanul Coldea sa detina secrete supreme si cu gogorita asta sa -i faca sa tremure pe ROMANI ?
    Dle Buduca, ori sunteti prea subtil ori in unele cazuri nu se stie ce vreti sa spuneti !
    Otzara ancheta la adresa golanului „prof universitar”nu ar fi mai buna ?
    „Burii calvinisti”nu ar fi mai bine sa stea la ei acasa ?
    Sunt „investitori”olandezii?poate,investesc oriunde isi arunca ochiii de uliu rapitor insa nu putem fi atat de stupizi ca pt.”propaganada neagra” sa pierdem Portul.
    Sa tinem minte ca daca nu vrem, nu ne pot face nimic !

  11. referitor la Comarnic Brasov , Ponta si cu prietenul lui expert in mari proiecte virtuale Sova aranjasera o intelegere cu un constructor privat francez, aia urmau sa aigure tot: constructia, finantarea , iar noi sa platim in 30 de ani vreo 8 miliarde de euro, din care jumate erau dobanzile, pentru 60 km de autostrada. Nu e cert cat la suta din cele 8 miliarde era spaga, Coldea probabil aflase.
    pentru a asigura succesul acestui rapt si a asigura traficul auto necesar strangerii banilor prin taxare, cei doi pesedisti au sabotat cat au putut autostrada Pitesti – Sibiu, care e incomparabil mai ieftina , avand 70 procente finantare UE, contributia statului roman fiind evaluata la 300-500 milioane EUR.
    acum ,ce legatura or avea olandezii si portul Constanta cu un tun spagar ca asta, numai Cotidianul poate sa ne explice

    • @Tudor : la noi daca nu se imparte spaga cu strainii si cu baietii cu ochi albastri, nu se poate face nimic.

  12. Salvarea Romaniei : CHINA ! Sa vindem portul la chinezi pentru „Drumul matasii” si sa vezi atunci dezvoltare !

    • Ai perfecta dreptate. China a fost singura mare putere care a respectat Romania dupa aranjamentele din 1989.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.