Final aproape fericit la Mangalia

Căderea mondială a pieței de construcții navale a atras după sine restrângeri și repatrieri de investiții.

Final aproape fericit la Mangalia

Căderea mondială a pieței de construcții navale a atras după sine restrângeri și repatrieri de investiții.

Căderea mondială a pieței de construcții navale a atras după sine restrângeri și repatrieri de investiții. Coreenii de la 2 Mai au anunțat că pleacă și ei acasă și vând cele 51% din acțiunile Şantierului Naval 2 Mai Mangalia. Ca un gânsac umflat în pene, care se vrea mereu primul, fostul premier Mihai Tudose se lăuda cu ideea lui creață că statul român va cumpăra cele 51 de procente și va relansa producția de nave de la Mangalia. Gândire de nivelul vacs albina. România nu mai are piață pe care să vândă nave, statul este lemn Tănase la strategii de marketing și promovare ș.a.m.d.

Lovitura a fost dată de noul ministru de la Economie. Dănuț Andrușcă a izbutit o negociere spectaculoasă cu olandezii de la Damen, un mare constructor de nave, proprietarul în proporție de 98% al Șantierului Naval de la Galați. Damen deține know-how, are finanțări, are proiecte și are piață. Nu avea însă un șantier cu dane de mare capacitate în care să se lanseze în proiecte de mari dimensiuni.

Ce este spectaculos la negocierile cu Damen? Olandezii vor cumpăra 51% de la firma coreeană, apoi vor ceda 2% către statul român, acesta redevenind acționarul mjoritar. În plus, olandezii de la Damen (o extrem de puternică societate navală, proprietatea unei familii) vor prelua și datoriile de aproape 1 miliard de dolari, rămase după criza cooperării cu Daewoo.

Consecințele? Mangalia redevine un şantier de mari proiecte navale. România va avea 4 directori în boardul companiei, față de numai 3 de la Damen, și poate bloca eventuale reduceri de personal sau decizii păguboase pentru statul român.

Fără mare tărăboi și fără multe promisiuni, un punct fierbinte din economie începe să se apropie de normalitate.

Proiectul Damen mai are de trecut o probă: şedința de guvern de săptămâna viitoare. În România, nu se știe niciodată!

Distribuie articolul pe:

13 comentarii

  1. Pana la urma, gazele din Marea Neagra vor ajunge la unguri, iar SN Mangalia in mana olandezilor, lucru pe care si-l doresc de foarte mult timp. Totul merge conform „planificarii”, nu ne mai aburiti cu asemenea „articole”, ca nu tine!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.