Căderea mondială a pieței de construcții navale a atras după sine restrângeri și repatrieri de investiții. Coreenii de la 2 Mai au anunțat că pleacă și ei acasă și vând cele 51% din acțiunile Şantierului Naval 2 Mai Mangalia. Ca un gânsac umflat în pene, care se vrea mereu primul, fostul premier Mihai Tudose se lăuda cu ideea lui creață că statul român va cumpăra cele 51 de procente și va relansa producția de nave de la Mangalia. Gândire de nivelul vacs albina. România nu mai are piață pe care să vândă nave, statul este lemn Tănase la strategii de marketing și promovare ș.a.m.d.
Lovitura a fost dată de noul ministru de la Economie. Dănuț Andrușcă a izbutit o negociere spectaculoasă cu olandezii de la Damen, un mare constructor de nave, proprietarul în proporție de 98% al Șantierului Naval de la Galați. Damen deține know-how, are finanțări, are proiecte și are piață. Nu avea însă un șantier cu dane de mare capacitate în care să se lanseze în proiecte de mari dimensiuni.
Ce este spectaculos la negocierile cu Damen? Olandezii vor cumpăra 51% de la firma coreeană, apoi vor ceda 2% către statul român, acesta redevenind acționarul mjoritar. În plus, olandezii de la Damen (o extrem de puternică societate navală, proprietatea unei familii) vor prelua și datoriile de aproape 1 miliard de dolari, rămase după criza cooperării cu Daewoo.
Consecințele? Mangalia redevine un şantier de mari proiecte navale. România va avea 4 directori în boardul companiei, față de numai 3 de la Damen, și poate bloca eventuale reduceri de personal sau decizii păguboase pentru statul român.
Fără mare tărăboi și fără multe promisiuni, un punct fierbinte din economie începe să se apropie de normalitate.
Proiectul Damen mai are de trecut o probă: şedința de guvern de săptămâna viitoare. În România, nu se știe niciodată!
Pana la urma, gazele din Marea Neagra vor ajunge la unguri, iar SN Mangalia in mana olandezilor, lucru pe care si-l doresc de foarte mult timp. Totul merge conform „planificarii”, nu ne mai aburiti cu asemenea „articole”, ca nu tine!!!
Bai , n-a gasit guvernul 29 mil sa cumpere partea Daewoo , trebuia sa se incurce cu olandezii ? Trebuia facut totul ca olandezii sa fie eliminati din Mangalia .
In afacerea asta Tudose a fost patriotul, profitul ramanea in Romania, pentru ca pe mine nu ma incalzeste cu nimic ca statul roman se poate opune concedierilor, dar tot profitul santierului naval il ia Damen in Olanda sau paradisuri fiscale! Asta a negociat Andrusca: romanii sa munceasca pe salarii de nimic pentru olandezi. Nicio companie din lume nu accepta sa doneze 0.001% din actiunile pentru care a platit altcuiva, cu atat mai mult 2% unui guvern. Nu cumva a ordonat ambasadoarea olandeza si Andrusca s-a conformat?! Si ca de obicei preluarea tuturor santierelor navale care au si importanta strategica de la Marea Neagra de catre straini este prezentata ca o „reusita” de catre comunicatorii PSD cu consilieri israelieni. Saraca tara bogata rau am ajuns!
interesant cum stii tu Ununastyliliaburitoru’ s- o intorci ca la sokola, in cladirea Sfintei Golii!deci mai intai erai fosa septica despre existenta acestei tranzactii si , dupa cum afirmai mai sus: ‘ ministrul minte ca sa linisteasca protestatarii’. Mai apoi , brusc afli secretele din spatele usilor inchise, si ni le comunici cu 99,99% marja de eroare.Anume, ca desi Guvernul va avea 4 directori in Boardul de 7,dintre care unul obligatoriu tovarasa gradu’ Oana Bizgan , acestia vor vota conform Legii Contabilitatii cunsocuta, compilata si revizuita de USR si PDL, pentru ca profitul sa se imparta astfel: 99,999 la Olandezi si praful dupa toba la Stat. Ne faci si noua un desen ca sa pricepem schema? Si pe urm ate rog anunta DNA despre schema, OK? Stim, f. bine ca Romania este cea mai corupta tara din Lume, dupa cum ne informeaza Urbi et Orbi dresoarea Morticia si ursareasa Laura Esteban, dar Olandezii ??? Ce vrei sa sugerezi ? Ca sclerozaurus Tsimmermann nu este onest si poate fi corupt?
Suna prea frumos ca sa nu fie ceva tenebros.
in sfarsit:Romania va fi primita in Schengen! Ati priceput,sper…
cine stie ce „investitor deja i angajat pentru nchifla care a cazut ..ce naivi sunteti fratzanilor..aaaa l ati uitat pa bicali..el face imediat o stana da supertancuri in constructie..omu se pricepe bre asta i adevarul,asta i a lui.
Am rezerve serioase ca e adevarat!
Sindicalistii de la Santierul Mangalia au protestat AZI in fata Minsiterului Economiei, ei nici macar NU au stiut de negocieri, au venit de la Mangalia si NU au stiut nimic!
Cum e posibil?!
Nu cred ca e adevarat, cred ca MInistrul a mintit ca sa scape de proteste!
lili, asa este cand ocupatia ta ziliera este sa arunci cu kkt in ventilator. in final,ti se infunda urechile si incepi sa auzi ca cucu-n gura , ori sa-ti pui chilotzii pe dos cand iesi din casa ! si inca ceva, Oana Bizgan trebuie neaparat sa se numere printre cei 4 directori ai Guvernului in Boardul Societatii. se stie doar ca cine poate conduce competent un atelier de multiplicate documente , cu doi salariati, poate conduce si un santier naval cu 2000 de oameni. ce mare inginerie? nicio diferenta!cred ca si tu ai putea sa-l conduci, cu studiile tale de filolongie, limba rusa !
Lili, vezi ca maine se inchid scolile in Buky si in Ilfov. fa cumva , scoala-te cu noaptea in cap, ia un copil-doi de mana , de prin vecini , ca tu nu cred ca ai, si du-i la scoala unde ai lucrat , chiar impotriva dorintei lor , doar ca sa-i demonstrezi lu’ Firea ca pentru o soferita tare ca tine viscolul nu te poate opri. sunam noi la 112 daca nu apari la timp la scoala, nu te preocupe…. de fapt cred ca nici n-ai carnet, pentru ca vad ca dai mere cu dreptu’n stangu’…
sindicalistii lui Hossu si Costin protesteaza de fiecarea data cand se intampla lucruri notabile: cresteri de pensii, maririi de salarii, re-nationalizarea unei intrerinderi, etc.
in schimb cand se lichideaza o intreprindere de Stat , se taie salarii si sporuri, danseaza Pinguinul! deci , ca sa recapitulam , daca Hossu si Costi nu danseaza , ci protesteaza protesteaza in fata Guvernului , e de bine ! chiar s-a rezolvat ceva in favoarea cetatenilor sau a Statului Roman!
In sfarsit o veste buna! Poate vor urma si alte preluari ale statului, ca prea am vandut tot!
desigur, ne bucuram pentru oamenii din santier, pentru oamenii din Mangalia,pentru economia romaneasca ! felicitari Ministrului si echipei sale! desi luat in pleazna pentru ca nu vorbeste fluent romgleza ca cititoarele de prompter de la ProstVIrealitateaUMDigi24, iata ca Ministrul tace si face, inca odata felicitari domnule Ministru.