Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente, odată cu introducerea serviciului de transport pentru Bucureşti, au anunțat oficialii CFR Călători.
Ca urmare a lansării rutelor Bucureşti Nord – Bucureşti Băneasa – Fundulea şi Bucureşti Nord – Chitila – Buftea, Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente, pentru trenurile care circulă pe Magistrala 800, cu excepţia celor fără oprire pe întreaga distanţă.
De asemenea, va fi introdus mersul de tren pe rutele Constanţa – Mangalia şi Iaşi – Ciurea.
CFR va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, prin operarea trenurilor special comandate care să permită călătoria pe ruta Simmeringului Bănăţean: Oraviţa – Anina şi retur.
Compania feroviară mai anunţă lansarea unui nou serviciu de rezervare a locurilor în trenurile Regio, la preţul de 1 leu, pe rutele Bucureşti Obor – Constanţa, Bucureşti – Braşov, Bucureşti – Buzău, Bucureşti – Craiova şi Bucureşti Constanţă.
CFR Călători a modernizat, în 2019, 54 de vagoane care vor suplimenta cu 3.300 de locuri cererea de trafic. Costul modernizării pentru un vagon a fost de 500.000 de euro, a anunţat Adrian Vlaicu, director de comunicare al CFR Călători.
„Practic am modernizat şi am reintrodus în circulaţie vagoane care erau scoase din uz, fie datorită unor uzuri, fie datorită faptului că nu mai corespundeau condiţiilor minime de confort. (Vagoanele n.r.) au fost aduse, remodernizate, recarosate, totul în interior şi exterior este nou şi revizuit la standarde moderne”, a declarat Vlaicu.
Vagoanele modernizate sunt din anii 1980, dar şi 1990 şi 1994, iar acum au instalaţii de climatizare, toalete ecologice şi scaune moderne.
„Putem să discutăm de vagoane din anii `80, care serviseră pe trenurile regio, vagoane personale care serviseră pe trenuri accelerate. Dar sunt şi vagoane din perioada anilor `90-`94. (…) Vagoanele acum arată cu instalaţii de climatizare, niciunul nu a avut instalaţii de climatizare, toalete ecologice, niciunul nu a avut toalete ecologice, scaune moderne, prize. Per vagon, în jur de 500.000 de euro costă modernizarea unui vagon”, a mai explicat directorul de comunicare al CFR Călători.
Un astfel de vagon ar trebui să funcţioneze timp de 20 de ani, aceeaşi ca a unui vagon nou în valoarea de 1,4 milioane de euro.
„Durata de viaţă a acestor vagoane este de 20 de ani. Are aceeaşi durată de viaţă ca un vagon nou. Preţul unui vagon depăşeşte un milion jumătate de euro. 3 vagoane modernizate versus un vagon nou”, a spus Valentin Dorobanţu, directorul general al CFR Călători.
Citez din articol:”Compania feroviară mai anunţă lansarea unui nou serviciu de rezervare a locurilor în trenurile Regio, la preţul de 1 leu, pe rutele Bucureşti Obor – Constanţa, Bucureşti – Braşov, Bucureşti – Buzău, Bucureşti – Craiova şi Bucureşti Constanţa”. Bre, dar Bucuresti – Iasi:NU? De ce? Cei care traiesc mai sus de Buzau,spre nord-estul tarii, nu au dreptul de a circula cu trenul perin rezervate la pret 1 leu? Zona respectiva nu mai apartine romaniei vechi de mii de ani? Dar:
– CUI II APARTINE ZONA NORD-EST A ROMANIEI DE ACEI CETATENI NU AU ACELASI DREPT CA ORICARE DIN ALTA ZONA A TARII?
Iar limitare si anulare de drepturi pentru cetatenul traitor in Romania?