Cu o discreție pe care nu i-o bănuiam, Adrin Lustig s-a retras din scenă fără să ne spună de ce. Bănuiam că încearcă un nou roman, un scenariu sau un proiect de film. Așa proceda în ultimele decenii. Pe neașteptate, ne trezeam cu o invitație la o lansare de roman, la o premieră de piesă de teatru sau la lansarea unui film. Și, după ce savura succesul, se retrăgea iar și nu mai dădea semne pînă la următorul eveniment de confruntare cu publicul.
La ultima dintre ele, retragerea lui Adrian Lustig este una definitivă, lăsîndu-ne toate cele scrise să vorbească în locul său. Necroloagele ar trebui să reproducă măcar o parte din opera sa de romancier și scenarist, de autor de piese de teatru și de jurnalist. Adrian Lustig a publicat în mai toate ziarele și revistele din România și s-a aflat în echipele care au realizat scenarii de film și de televiziune.
Colaborarea sa cu ziarul Cotidianul a fost una de durată și rămîne marcată de serialul satiric Frizeria politică, realizat alături de actorul Alexandru Bindea. El conținea umorul necruțător al celor doi, porniți să rîdă de toate slăbiciunile acestor ani și de personajele vremii noastre bezmetice.
Cel puțin, filmul Nunta Mută și piesa Poker vor rămîne referințele în cariera acestui om special al scrisului din aceste patru decenii. Rîsul lui Adrian Lustig a fost o marcă de personalitate. Ca si tristețea trăită cu discreție. Amîndouă se exprimau împreună, ca să nu zic la braț, cu altruismul unui spirit care se bucura de scris și acoperea toată gama de probleme contemporane.
Pentru toți, dincolo de om al cetății, Adrian Lustig a fost un prieten. Toți cei care i-au fost aproape, odată cu plecarea lui dintre noi, au devenit mai săraci. Locul său s-a mutat în bibliotecă