Îmbracați ca de vară, coborând din tren, cu mare cu mic, își dau jos valizele… Da` unde-i gara? Te uiți mai cu atenție, dar degeaba… Privești în dreapta, privești în stânga… și nimic. Doar grâu, un nesfârșit lan de grâu… Bun și grâul, numai că noi avem trebuință de gară.
Trenul Interregio 1751 a plecat duminică din București Nord. De apucat n-a mai apucat să ajungă la Burdujeni. S-a oprit și basta! În plin câmp, locomotiva i-a lăsat baltă, iar cea trimisă de la Mărășești spre a o înlocui nu ajunsese nici după o oră jumate. Sătui să mai aștepte, cei mai temerari dintre călătorii rămași blocați între Adjud și Sascut, 400 de suflete, au luat-o prin lanul de grâu ca să ajungă la asfalt. De acolo… după putință. Care cu ocazie, care cu mașinile prietenilor informați, între timp, de grozăvie. Aproape 50 de persoane au ales să facă pe jos drumul, cel mai probabil, până la prima stație, la Bacău. Nevoiți să rămână în tren au fost cei de Pașcani, Suceava sau Botoșani.
Monitorul de Suceava spune că, ajunși în Gara Bacău, călătorii au primit apă și biscuiți. Ceilalți nu au primit nimic. Au ajuns la destinație. Cu două ore și jumătate întârziere.
Foto: Monitorul de Suceava
Pe vremea lui Ceausescu erau de zeci de ori mai putine intarzieri si incidente decat azi…
Cum puteți să spuneți așa grozăvie? Între Sascut și Bacău sunt 40 km. Cine face maratonul asta pe jos? La viteza de mers pe jos drumul se face in 8 ore. Mai ales cu bagaje după tine e imposibil sa faci maratonul. Cel mai probabil au mers până în Sascut și ai așteptat ocazie sau microbuz. Deși mă îndoiesc că la ocazie te mai ia azi cineva. Doar dacă ești o domnișoară frumoasa care îi stârnești membru dintre picioare sa poftească la un viol.
Trenuri cu hidrogen lipsesc in rest le-au rezolvat pe toate, Ciolannis si PSDNListii
Interregio e acceleratul dinainte de 1989, atunci circula cu maximum60-80 km la ora, acum cu maximum 50 km/ora daca nu cumva e probleme si merge cu 20km/ora pe traseu destul de lung. Poza din articol e cea reala cu lanurile de grau din Romania sataca fara irigatii, sau e din ukraina?
Nu mai vorbi aiurea. Pe aceeași secțiune de linie și personalul și acceleratul și rapidul aveau aceeași viteza dacă aveau același tip de locomotiva și același tip de vagoane. Diferențele erau date de opririle mai dese sau mai rare, după caz.
Pai si acum „zboara”. De pe șine. (ps : chestia cu calatorii care au luat-o prin lanul de griu nu-mi place ! Pai ce domne, vreti sa puneti in pericol securitatea alimentara a planetei, distrugind bunatate de recolta ? Au dreptate si ucrainenii aia …)