În 1989, autorul britanic de origine indiană, Salman Rushdie, a creat un val de repulsie și ură în rândul musulmanilor din întreaga lume prin publicarea unui pamflet, The Satanic Verses, care ataca valorile sacre ale islamului. Ayatollahul iranian Khomeini a pronunțat o „fatwa” (obligație coranică) condamnându-l la moarte.
Rushdie a scăpat atunci, dar a suferit un atac pe 12 august anul trecut, când a fost înjunghiat și rănit grav în Statele Unite. Este Rushdie o victimă a urii religioase? S-ar putea spune că da, dar este și adevărat că este odios să batjocorești și să critici una dintre religiile monoteiste, cu peste două miliarde de adepți.
Miercuri, la Stockholm, în fața unei moschei, irakianul Salwan Momika (37 de ani), care a trebuit să respecte cartea sfântă a Coranului, fiind musulman de naștere, a comis o insultă feroce împotriva musulmanilor. A luat o copie a Coranului, a pus bucăți de carne de porc între pagini (ceea ce este și o insultă), a rupt-o și i-a ars câteva file. Toate acestea cu acordul poliției suedeze.
Desigur, țările arabe și musulmane au condamnat ferm această ofensă gravă. Că fapta a fost comisă de un irakian, un om din Orientul Mijlociu, este și mai grav. Irakianul a ars Coranul crezând că asta i-ar da statutul de refugiat în Suedia, adică a comis o dublă abatere.
Rasismul și excluderea s-au răspândit în Europa. Valorile toleranței sunt călcate în picioare de extremism, fie el religios sau politic. Suntem într-o lume în care ura abundă din toate părțile. Momika greșește serios când spune că arderea Coranului este „o etapă a libertății de exprimare”. O afirmație eretică și total falsă.
Religiile fac uneori acuzații împotriva celor care le critică, dar acestea nu sunt întotdeauna justificate. Dar ceea ce este clar este că creștinii, evreii și musulmanii au dreptul să fie respectați.
Cu secole în urmă, cei care erau considerați „vrăjitoare” și emisari ai Satanei au fost arși pe rug. Metoda a fost transformată în timpurile moderne în acte precum cel care a avut loc la Stockholm în fața marii moschei.
Dacă nu cultivăm toleranța, dacă nu încercăm să respectăm toate riturile religioase, treptat ne vom dezumaniza. Inteligența artificială este deja printre noi pentru a deschide era mașinilor creierului. Este inutil să stai nemișcat și fără a reacționa la actele perverse împotriva credințelor religioase.
Premierul suedez, Ulf Kristersson, s-a limitat la a spune că protestul irakianului este legal, „dar nu adecvat”. Ar fi fost mai corect să îl condamne. Liga Arabă a numit actul lui Momika drept „crimă” și nu este surprinzător faptul că sunt comise acte de răzbunare. Și este evident că libertatea de exprimare nu poate fi folosită pentru a justifica astfel de infracțiuni.
Ura cere ură și răzbunarea nu este un bun sfătuitor. În Franța, anul trecut, grupuri de extremiști au pus capete de porc pe ușile moscheilor din mai multe orașe. Nu au fost descoperite niciodată.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
libertatea ta se intinde pana la libertatea altuia este slogan mao, mah NIcu. si iti raspund: LIBERTATEA MEA NU ESTE TINUTA DE FRICA/LASITATEA TA! libertatea este una singura si incalca libertatile inchipuite ale fricii unui om maoist chinezoid bolsevico-fascist ideologic construit intru „bine comun”. noi, mah nicule SUNTEM OAMENI, PRIN URMARE SUNTEM INDIVIDUALISTI. CODUL GENETIC ESTE UNIC, PRIN URMARE NE-AM NASCUT LIBERI. matalik du-te in china unde „binele comun” aduce „progres” si control asupra „stupului”. noi nu suntem furnici si nici albine. suntem OAMENI. iar omul este educat (sau ar trebui sa fie) in empatie si dragoste, care sunt folosite de parazitii maoisti impotriva noastra. libertatea se ia prin sange. si se aplica prin educatie. nu pana la „libertatea” unuia care iti cere sa iti pui masca ca ii este frica sa respire. pricepi?